preskoči na sadržaj
.
Pitanja i odgovori
Abuse služba

  • 1. Što je CARNet Abuse služba?
  • 2. Tko su korisnici Abuse službe?
  • 3. Koja su osnovna načela rada CARNet Abuse službe?
  • 4. Kako kontaktirati CARNet Abuse službu?
  • 5. Na koji način CARNet prikuplja prometne podatke svojih korisnika?
  • 6. Koje vrste incidenata prijaviti Abuse službi?
  • 7. Kojoj Abuse službi treba prijaviti incident?
  • 8. Što treba sadržavati prijava?
  • 9. Što su to vremenske zone i kako se definiraju?
  • 10. Kako prepoznati računalno sigurnosni problem?
  • 11. Kako prepoznati računalo zaraženo virusom?
  • 12. Kako prijaviti neželjenu elektroničku poštu (spam)?
  • 13. Kako izgleda primjer ispravne prijave neželjene elektroničke pošte?
  • 14. Kako doći do detaljnog zaglavlja e-mail poruke?
  • 15. Kako napadači dolaze do moje e-mail adrese?
  • 16. Kako i kada prijaviti povredu netiquettea?
  • 17. Kako izgleda primjer ispravne prijave povrede netiquettea?
  • 18. Kako doći do detaljnog zaglavlja Usenet poruke?
  • 19. Kako prepoznati phishing poruku?
  • 20. Vatrozid (eng. firewall) me obavještava da je blokirao skeniranje mog računala. Jesam li meta ciljanog napada kojeg trebam prijaviti?
  • 21. Na koju e-mail adresu Abuse služba šalje upozorenja?
  • 22. Možete li mi pomoću oko konfiguracije programa ili čišćenja računala od virusa?
  • 23. Dobio sam upozorenje da šaljem neželjenu elektroničku poštu, što mi je činiti?
  • 24. Dobio sam upozorenje o pokušaj neovlaštenog pristupa računalu ili mreži, ali ja nisam nigdje provaljivao?

    Kao i kod slanja neželjene elektroničke pošte, ukoliko nije namjerno izazvano direktnom radnjom korisnika, računalo je zaraženo virusom koji pokušava neovlašteno pristupiti drugom računalnom sustavu.

    Prvo što je potrebno napraviti je pregledati računala spojena na Internet antivirusnim i antispyware alatima. Postoje besplatni alati za skeniranje kao i komercijalne varijante. Neke antivirusne alate možete pronaći na web stranicama Abuse službe.
    Kako niti jedan sigurnosni sustav nije 100% djelotvoran tako je moguće da će antivirusni alat prikazuje da je računalo očišćeno, a zapravo nije. Postoje situacije kada zlonamjerni softver nije detektiran i nastavlja praviti probleme. Kao krajnje i najsigurnije rješenje problema potrebno je nanovo instalirati operacijski sustav, instalirati sve zakrpe, te instalirati antivirusni program i vatrozid (eng. firewall).

    Jednom kad se problem ukloni i računalo očisti svakako bi bilo uputno poduzeti preventivne korake kako se problem više ne bi ponovio. Dobra praksa je onemogućiti korištenje računala s administratorskim ovlastima te napraviti korisničke račune s minimalnim ovlastima koje su potrebne da se obave zadaci za koje je računalo namijenjeno. Također, preporučamo korištenje nekog od alata koji imaju mogućnost vraćanja računala u prvobitno, prethodno pohranjeno stanje. Nakon što se pohrani stanje računala za koje se zna da je ispravno i "bez virusa" (primjerice nakon svježe instalacije operacijskog sustava) moguće je, u slučaju problema, na relativno jednostavan i brz način vratiti računalo u prvobitno nekompromitirano stanje. Za tu namjenu postoji besplatni Microsoftov alat Steady State ili komercijalna rješenja poput alata Deep Freeze. Više informacija moguće je pronaći na stranici http://sistemac.carnet.hr/node/349.

    Molimo Vas da nas obavijestite o rješavanju problema e-mailom pri čemu navedite odgovarajuću identifikaciju incidenta u naslovu poruke.
     

  • 25. Dobio sam obavijest da sam poslao virus iako moje računalo nije zaraženo. O čemu se radi?
  • 26. Kako se zaštititi od virusa i malicioznog softvera?
  • 27. Dobio sam obavijest da sam distribuirao materijal zaštićen autorskim pravom, o čemu se radi?
  • 28. Da li je dozvoljeno skidanje filmova i igrica sa Interneta?
  • 29. Jesu li tzv. peer-to-peer protokoli zabranjeni?
  • 30. Što napraviti kada sam dobio prijavu za kršenje netiquetta?
  • 31. Da li se mogu žaliti na sankcije izrečene od CARNet Abuse služba?
  • 32. Kako mogu preusmjeriti e-mail poruke sa svog e-mail računa na drugu adresu (za škole)?

 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju