preskoči na sadržaj
.
Aktualno
Preuzmi RSS
| Objavljeno 24. 11. 2015. 11:15 | RSS

U CARNetu završio EU projekt AMORES

U petak, 20. studenoga 2015. godine u Dubrovniku Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet i partnerske organizacije prezentirale  su rezultate EU projekta AMORES. Najvažniji rezultat projekta je AMORES nastavna metodologija koja potiče na učenje književnosti kroz digitalnu kreativnost i suradnju, a uspješno je pilotirana s 400 studenata u Danskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji. Također su bili proglašeni pobjednici međunarodnog AMORES natjecanja e-artefakata u kojemu je sudjelovalo više od šezdeset natjecatelja iz cijele Europe.

Projekt AMORES je tijekom dvije godine trajanja ostvario svoj glavni cilj - unapređenje učenja književnosti širom Europe kroz aktivniji angažman učenika. S ukupnim budžetom od oko 400.000 EUR-a ovaj projekt ostvaren je uz financijsku potporu Europske komisije. Prikazan je prvonagrađeni rad AMORES natjecanja e-artefakata - video “Med”, a sudionici su razgovarali videokonferencijski s autorima – učenicima 3. razreda Osnovne škole Kefalos, iz jedne od najudaljenijih točaka Europe - otoka Kosa u Grčkoj. Treću nagradu osvojila je hrvatska učenica Paula Petković iz Osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule za svoj strip “Kugina kuća”.

Nedavna istraživanja pokazuju da djeca i mladi vrlo malo čitaju, prema nekima od 15 minuta do najviše sat vremena dnevno. Učenike često ne zanima književnost, a posebno lektire. S druge strane, djeca sve više vremena provode na Internetu. Neki jednostavno pronađu kratak sadržaj književnih djela i tako je lektira riješena!

Projekt AMORES pokazuje da je suživot knjige i računala ne samo moguć već koristi računalnu tehnologiju kako bi motivirao učenike na učenje književnosti. Na koji način? AMORES nastavna metodologija potiče na učenje književnosti kroz digitalnu kreativnost i suradnju. Učenici uz pomoć računala izrađuju e-artefakte inspirirane književnim djelima, dijele ih s vršnjacima putem video konferencija i društvenih mreža i diskutiraju o djelima. Rezultat je bolje razumijevanje književnih djela i njihova kreativna interpretacija. Učenje književnosti je zabavno, a učenici povećavaju svoje digitalne kompetencije i komunikacijske vještine. AMORES metodologija poučavanja književnosti pilotirana je s 400 studenata u Danskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji. Dokazano djeluje ne samo za poučavanje književnosti, već i drugih predmeta kao što su povijest i znanost.

Svi zainteresirani mogu preuzeti svoj primjerak AMORES metodologije i saznati više na službenoj stranici projekta na adresi http://www.amores-project.eu/ ili na CARNetovoj stranici projekta.

Uz CARNet, koji koordinira projekt, u konzorcij je uključeno još osam partnera iz Danske, Velike Britanije, Poljske, Hrvatske, Švedske i Grčke, među kojima su sveučilišta, lokalna samouprava, škole i privatne trvtke:

  • Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet, Zagreb, Hrvatska,
  • Silkeborg Kommune, Skoleafdelingen, Silkeborg, Danska
  • Coventry University, Coventry, Velika Britanija
  • Staffordshire University, Stoke on Trent, Velika Britanija,
  • 36.6 Centrum Kompetencji, Lodz, Poljska,
  • Osnovna škola Horvati, Zagreb, Hrvatska,
  • Karlbergsskolan, Köping, Švedska,
  • NSF CYBERALL ACCESS, Atena, Grčka
  • University of Northumbria at Newcastle, Newcastle-upon-Tyne, United Kingdom

 
preskoči na navigaciju