preskoči na sadržaj
.
E-učenje
Preuzmi RSS
| Objavljeno 13. 1. 2009. 00:00 | RSS

Online Educa Berlin 2008

S obzirom da je ponovno uspjela nadmašiti prošlogodišnji rekord po broju sudionika, mogli bismo reći da je najveća međunarodna konferencija o e-učenju Online Educa postala svojevrsni fenomen.

Naime, posljednja - četrnaesta po redu konferencija, održana od 3. do 5. prosinca 2008. godine u berlinskom Hotelu InterContinental, okupila je čak 2103 sudionika iz 91 zemlje, s ciljem međusobne razmjene njihovih najnovijih iskustava u razvoju i primjeni informacijske tehnologije u obrazovanju.

Svakako valja napomenuti da se brojnim prezentatorima na konferenciji ove godine priključila i naša kolegica iz CARNeta Gordana Jugo, voditeljica CARNetovog edukacijskog centra s radom „ Are teachers affraid of generation Y?“. Među sudionicima iz Hrvatske, pored Gordane Jugo nastupila je i gospođa Sandra Kučina Softić sa Sveučilišnog računskog centra (Srce) s radom „Implementing ELearning at the Traditional University“ te gospodin Kristijan Zimmer s Fakulteta elektronika i računarstva (FER) koji je predstavio svoj rad pod nazivom "Benefits and Synergies of Using Integrated Technological Solutions for ELearning“ .

Kao i prijašnjih godina, program konferencije dodatno je obogatilo 116 izlagača iz 25 zemalja, predstavljajući svoje najnovije usluge i proizvode vezane uz primjenu suvremene tehnologije u obrazovanju.

Program konferencije

U iznimno bogatom programu kao važnije teme istaknule su se one vezane uz održivost open educational resources-a, inovacije u stvaranju online sadržaja (Second Life), utjecaj Web 2.0 aplikacija, igara i mobilnih tehnologija na obrazovanje, te one o pitanju budućnosti CMS-a (Content Management System). No, najveće zanimanje prisutnih privukle su teme o izazovima koje pred postojeće sustave obrazovanje stavlja „Generacija Y“, odnosno na koji se način škole, sveučilišta te druge obrazovne ustanove mogu i moraju prilagoditi potrebama internetske generacije.

Iz programa izdvajamo…. 

Na pitanje hoće li način poučavanja koji danas poznajemo uskoro postati stvar prošlosti, odgovor je pokušao dati i Michael Wesch, profesor antropologije s američkog Kansas State University, koji se u svom radu uglavnom posvetio istraživanju novih medija te njihovom utjecaju na društvo.

On vjeruje da je značajan problem s kojim se obrazovanje danas susreće pitanje samog njegovog značaja te gubljenje njegove smislenosti u poimanju učenika tj. studenata. Prof. Wesch je sa svojim studentima organizirao malo istraživanje na uzorku od 131 studenta kako bi uvidio karakteristike današnjeg studenta; kako uči, što želi učiti, koji su njegovi interesi, ciljevi, koje promjene očekuje u procesu učenja i sl. Prikupljene rezultate prezentirao je objavom video zapisa „Vision of Students Today“ na Youtubeu koji je u prvih mjesec dana po objavi pregledan više od milijun puta. Krajnji zaključak je da prof. Wesch budućnost obrazovanja vidi kao neprestanu potragu za odgovorima na krize pitanja važnosti obrazovanja, koja će odgovore pronalaziti u trenutnom okruženju i novim tehnologijama.

Sljedeća konferencija Online Educa Berlin održat će se od 2. do 4. prosinca 2009. godine.


 
preskoči na navigaciju