preskoči na sadržaj
.
E-učenje
Preuzmi RSS
| Objavljeno 14. 5. 2014. 10:41 | RSS

Trening o e-learningu u okviru potprograma Grundtvig

U okviru Grundtvig potprograma za cjeloživotno obrazovanje odraslih na Malti je od 3. do 7.ožujka 2014. godine održano stručno usavršavanje pod nazivom „Advanced e-learning methods, software and tools“. Organizator treninga, tvrtka Acrosslimits, privatna je i vrlo ambiciozna tvrtka s Malte koja se na europskom tržištu edukatora pozicionirala različitim projektima i partnerstvima.

Petodnevni  trening bio je namijenjen nastavnicima i edukatorima koji već imaju iskustva u primjeni e-learninga u nastavi i to iskustvo žele obogatiti novim alatima i idejama. Trening je bio koncipiran kao kombinacija teorije i pedagoških pristupa o e-learningu,  pregleda alata koji se u njemu koriste kao i praktičnih vježbi na računalu. Uvodni dio bio je posvećen stilovima poučavanja - od nastave u živo (eng. face-to-face), udaljenog poučavanja i poučavanja baziranog na informacijskim tehnologijama koje često, ističu edukatori, mogu djelovati i demotivirajuće zbog nedostatka ljudske interakcije.  

S druge strane, ako se napravi pravilna procjena ciljane skupine,  poučavanje pomoću informacijskih tehnologija može znatno doprinijeti motivaciji učenika i studenata. Dosta pažnje posvećeno je i uobičajenim zamkama e-learninga. Jedna od najčešćih je puko postavljanje materijala online iz kojih bi studenti, bez dodatnih pojašnjenja, uputa i interakcije s nastavnikom, trebali aktivno učiti. Neki nastavnici, pokazuje iskustvo, bježe od online komunikacije sa studentima ili javljanja u živo putem web kamere što može rezultirati manjim uspjehom polaznika ili u gorem slučaju njihovim odustajanjem od edukacije (eng. drop-out).

Web 2.0 alati značajno su promijenili i unaprijedili online poučavanje mijenjajući jednosmjernu komunikaciju prema suradnji i suradničkom učenju. Napravljen je pregled osnovnih karakteristika web 2.0 alata a neki od njih je, kao što je virtualna učionica u WizIQ alatu, bilo moguće isprobati i na radionici. WizIQ, kao i slični alati ove kategorije, platforma je za on-line učenje koja pruža mogućnost organiziranja nastave u virtualnoj učionici pomoću slike i zvuka, online komunikaciju, dijeljenje sadržaja i zajednički rad. Spomenut je i značajan utjecaj drugih alata kao što su interaktivne ploče, alati za podcasting i screencasting.

Dio treninga bio je posvećen alatima za izradu kvizova i igara. Korištenje igara i simulacija u edukaciji nije novo, međutim, trend je doživio novi uspon nošen digitalnom generacijom učenika i studenata koji napredne tehnologije žele koristiti i u učenju. Ovdje je na raspolaganju čitav niz besplatnih i komercijalnih alata kao što su Quandary, Articulate Storylane, Hot Potatoes, igre dostupne kroz sustav Moodle i druge.

Vrlo zanimljiv dio treninga bio je proces instalacije i konfiguracije sustava za udaljeno učenje Moodle, instalacija novih dodataka, (eng. plug-in), administriranje sustava kao i mogućnosti za izradu sadržaja pomoću aktivnosti i resursa.

Vrijednost ove edukacije nije bila samo u stjecanju novih znanja, već i u razmjeni iskustava i upoznavanju kultura drugih zemalja. Bilo je to posljednji CARNetov individualni trening u sklopu Comenius i Grundtvig programa koje će, kao i mnoge druge, zamijeniti novi Erasmus+ program.


 
preskoči na navigaciju