preskoči na sadržaj
.
E-učenje
Preuzmi RSS
| Objavljeno 16. 2. 2009. 00:00 | RSS

Generacija Y

Jedna od istaknutijih tema prošlogodišnje Online Educe Berlin 2008  bila je Generacija Y kojoj je bilo posvećeno jedno od plenarnih predavanja, kao i brojna druga predavanja.

Za generaciju Y, ili skraćeno Gen Y, u anglosaksonskom svijetu se koriste i nazivi Millennials, Net Generation,  Echo Boomers, iGeneration i Google generation, dok se kod nas koriste nazivi Internet generacija, net generacija, generacija Y i cyber generacija.

Jedno od pitanja koje je bilo postavljeno na konferenciji je: što je zapravo Generacija Y? Prema nekim definicijama Generacija Y je određena vremenom rođenja, s tim da se godine rođenja pripadnika generacije Y razlikuju u različitim definicijama. Koristeći ovaj pristup, mogli bismo reći da generacija Y obuhvaća osobe rođene otprilike od 1980. do 2000. godine. Međutim, postoje mišljenja da nije vrijeme rođenja ono što određuje pripadnike generacije Y, već njen odnos prema informacijsko-komunikacijskim tehnologijama i način na koji ih oni koriste. Imate li vi vlastitu web stranicu? Komunicirate li sa svojim prijateljima putem instant messaginga i SMS-a? Želite li saznati kojoj generaciji doista pripadate, odgovorite na ova i druga pitanja u kratkom upitniku na linku http://blog.penelopetrunk.com/2007/06/25/what-generation-are-you-part-of-really-take-this-test/ .

Koje su to osobine pripadnika generacije Y? Generacija Y odrasla je uz digitalne tehnologije i Internet. To je generacija koja intenzivno iskorištava potencijale umreženih medija – SMS-a, instant messaginga, bloga, wikija, servisa za društveno umrežavanje kao što je Facebook itd. Međutim,  ono što pripadnici drugih generacija smatraju novim tehnologijama, generacija Y uopće ne percipira kao tehnologiju jer su se oni s njom već toliko saživjeli da je ni ne primjećuju. Pripadnike ove generacije više zanimaju aktivnosti omogućene tehnologijama nego same tehnologije koje su u njihovoj pozadini. Generaciju Y karakterizira i svojstven odnos prema učenju i radu – većina pripadnika ove generacije s lakoćom obavlja više zadataka istovremeno, vole raditi i učiti u timovima, preferiraju multimediju u odnosu na tekst kao i aktivno učenje i učenje uz igru.

Ton Zijlstra, jedan od pozvanih govornika, smatra da je obilježavanje generacija određenim nazivom zapravo etiketiranje i da više govori o onima koji tu etiketu koriste nego o etiketiranima. I dok neki teoretičari pripadnike generacije Y smatraju drugačijom vrstom (sjetimo se Marca Prenskog i njegovih digitalnih urođenika  koje možemo izjednačiti s generacijom Y), Zijlstra zastupa tezu da pripadnici generacije Y nisu drugačiji u odnosu na druge generacije, već da se svijet promijenio, a oni su se jednostavno prilagodili tom novom svijetu. Zijlstra smatra da bi se svi trebali prilagoditi promjenama.

Tako navodi svoju punicu kao pripadnicu generacije Y i opisuje  kako ona razmjenjuje svoje fotografije s prijateljicama na Flickru. Međutim, kada govorimo o promjenama koje su se dogodile, ne možemo se ograničiti samo na tehnološke promjene. Pod utjecajem Interneta i mobilnih komunikacija u današnjem svijetu gube se granice između rada i privatnog života, između učenja i igre. U današnjem umreženom svijetu svi koji su se prilagodili dio su generacije Y koja uči, radi i živi umreženo.
 


 
preskoči na navigaciju