preskoči na sadržaj
.
Preporučujemo
Preuzmi RSS
| Objavljeno 15. 3. 2011. 12:05 | RSS

Stručno usavršavanje „Train the Adult Trainer for the Future“ u sklopu programa Grundtvig

U sklopu programa Grundtvig, koji omogućuje suradnju između ustanova povezanih s obrazovanjem odraslih diljem Europe, u belgijskom gradu Gentu se od 21. - 25. veljače održavalo stručno usavršavanje pod nazivom „Train the Adult Trainer for the Future“.  Organizator obrazovanja bio je belgijski centar za formalno obrazovanje odraslih Het Perspectief, jedan od najvećih takvih centara u flandrijskom dijelu Belgije. Seminar je bio namijenjen edukatorima i nastavnicima koji rade s odraslim polaznicima te je okupio 13 stručnjaka iz privatnih i javnih ustanova za obrazovanje odraslih iz cijele Europe.

U sklopu obrazovanja nastavnika obrađuju se pristupi poučavanju i metodologija, no oni su najčešće usmjereni na obrazovanje djece. Takvi pristupi često su neprilagođeni poučavanju odraslih, koji čine izuzetno heterogenu ciljanu skupinu i u čijem je obrazovanju potrebno koristiti strategije poučavanja prikladne za njihove karakteristike.

Za razliku od djece i mladih, odrasli se polaznici se na obrazovanje redovito odlučuju dobrovoljno i pristupaju mu s već stečenim znanjem i životnim iskustvom. Iako uče sporije od djece, lakše prepoznaju uzorke i važnost informacija te pronalaze rješenja, samousmjereni su, na nastavu dolaze s razvijenim sustavom uvjerenja i očekivanjima koja se temelje na njihovim prethodnim iskustvima, te od obrazovnog iskustva očekuju da bude praktično, neposredno primjenjivo i relevantno za njihove potrebe. Uz to, odrasli polaznici nekog obrazovnog programa najčešće su vrlo različite dobi i dolaze iz različitih sredina, te imaju različite vještine i  stupanj obrazovanja.

Stoga je cilj stručnog usavršavanja „Train the Adult Trainer for the Future” bio pružiti edukatorima odraslih alate, pristupe poučavanju i nove metodološke pristupe primjerene za obrazovanje odraslih polaznika. 

U sklopu 30 nastavnih sati koliko je stručno usavršavanje trajalo, obrađene su teme od načina učenja odraslih polaznika, preko refleksije kao načina unaprjeđenja kako učenja tako i poučavanja, do evaluacije, samoevaluacije te povratnih informacija i motivacije u programima obrazovanja odraslih polaznika. Dio je stručnog usavršavanja bio posvećen i mogućnostima koje u obrazovanju odraslih pruža korištenje ICT-a, kao i tome kako je korištenje ICT alata moguće prilagoditi različitim stilovima učenja odraslih polaznika, pa su sudionici sudjelovali u radionicama o korištenju alatâ Weba 2.0, komunikacijskih tehnologija, multimedijske opreme i programske podrške, te obrade audio i video materijala i njihovog uključivanja u obrazovne sadržaje.
Uz izuzetno korisne obrazovne sadržaje i izvrsne predavače, stručno je usavršavanje sudionicima pružilo i priliku da se upoznaju s drugim stručnjacima iz ustanova diljem Europe, razmijene iskustva i postave temelje moguće buduće suradnje. 

CARNetov edukacijski odjel primarno se bavi obrazovanjem odraslih (nastavnika i profesora te drugih djelatnika u hrvatskom obrazovnom sustavu) i njegovi djelatnici nastoje redovito sudjelovati u obrazovnim programima ove tematike, pa je i na seminaru u Gentu sudjelovala jedna djelatnica CARNetovog edukacijskog odjela čiji je zadatak znanja prenijeti i drugim kolegama.
 


 
preskoči na navigaciju