preskoči na sadržaj
.
Preporučujemo
Preuzmi RSS
| Objavljeno 12. 5. 2009. 00:00 | RSS

Kako koristiti društveni softver u visokoškolskom obrazovanju

Od velikog broja dostupnih online materijala ovog vam puta predstavljamo priručnik koji je rezultat iCamp projekta, trogodišnjeg istraživačkog projekta financiranog od strane EZ, čiji je cilj poticati inovativnu obrazovnu praksu u europskom visokoškolskom obrazovnom sustavu.

Vizija iCamp-a jest podržati razvoj sposobnosti po pitanju samostalno organiziranih projekata svjesnog učenja, suradnje i društvenog umrežavanja na način da se interoperabilne i umrežene alate i usluge koristi na sistematičan način. Kad smo prije otprilike tri godine započeli projekt, stav prema društvenom softveru mnogo se razlikovao od današnjeg, kako u europskim ustanovama visokoškolskog obrazovanja, tako i unutar zajednice istraživača TEL-a (Technology Enhanced Learning).

Korisnici su bili sumnjičavi prema ovoj tehnološkoj promjeni i smatrali je novotarijom koja će za nekoliko godina izgubiti na popularnosti, međutim sada se čini da su ovi glasovi kritike ušutkani. Tehnologije društvenog softvera održat će se i ubuduće, a već su počele prodirati u obrazovna područja. Projekt iCamp jedan je od pionirskih projekata koji su promovirali korištenje društvenog softvera unutar visokoškolskog obrazovanja.

Naš projekt snažno su motivirala tri pokusa obavljena u “divljem” svijetu, gdje smo se suočili s mnogim izazovima koje nismo predvidjeli kao glavne probleme istraživanja, budući da su ti izazovi uvelike proizlazili iz organizacijskih aspekata. Naišli smo na vrlo ograničavajuće institucionalne politike s obzirom na korištenje tehnologije, koje, prema našem mišljenju, priječe bilo kakvu mogućnost da se obrazovanjem stvore samostalni i organizirani građani. Demokratizacija institucija visokoškolskog obrazovanja i dalje je od velike važnosti za Europu.

Vjerujemo da je pristup iCamp jedan mali korak u ovom procesu. On promiče djelotvorno sjedinjavanje tehnologija novonastalog društvenog softvera sa slikom europskog visokoškolskog obrazovanja koja se mijenja. Ovaj priručnik ilustrira moguće strategije za učinkovito korištenje ovih tehnologija pod dirigentskom palicom konstruktivističke pedagoške vizije. Ovom prilikom želio bih zahvaliti svima koji su pridonijeli uspjehu iCamp-a: našim članovima tima u konzorciju; Europskoj Komisiji i posebno našem voditelju projekta koji je cijelo vrijeme vjerovao u projekt; našim suradnicima u pokusima; vanjskim ocjenjivačima i svima koji su s nama radili na ovom projektu. Nadamo se da će vam ovaj priručnik koristiti u praksi te da će prosvjetne radnike potaknuti na iskušavanje novih stvari, vlastiti doprinos i entuzijazam prema društvenom softveru!

Tko bi ga trebao pročitati?

Sve se veći broj prosvjetnih radnika interesira za korištenje društvenog softvera unutar formalnih procesa učenja. Svi će oni – akademici, nastavnici, instruktori, predavači i ostali prosvjetni radnici uključeni u edukacijske projekte – ovdje pronaći korisne informacije po pitanju odabranih alata i određenih prijedloga za izvođenje nastave. I vi ste, kao čitatelj, član ove grupe. To što ste odlučili otvoriti ovaj priručnik najvjerojatnije znači da ste inovator i da vrlo brzo usvajate nove tehnologije te da definitivno niste pasivni prosvjetni djelatnik. Isto tako težite stalnom usavršavanju i kontinuiranom razvoju.

Kao što možete vidjeti iz sadržaja, alate smo odabrali u skladu sa šest glavnih aktivnosti: komunikacija, objava i razmjena, suradnja, samoorganizacija procesa učenja, stvaranje društvene mreže i pretraživanje interneta. Svako poglavlje podijeljeno je na dva dijela. Prvo ćete se susresti s opisom alata stavljenih u kontekst koji će vam otkriti podržane nastavne aktivnosti za kombinirano učenje. Drugi dio sastoji se od prijedloga za izvođenje nastave koji uključuje praktični primjer.

Prijedlog za izvođenje nastave opisuje moguće korištenje alata u određenoj situaciji učenja, a primjer objašnjava konkretno korištenje alata u toj određenoj situaciji. Kao što ste vjerojatno primijetili, blogovi i povratna informacija pojavljuju se na više mjesta. Ti su alati složeni i mogu biti korisni u raznim zadacima, pa smo prema tome odlučili da bi bilo dobro zasebno objasniti način na koji podržavaju različite aktivnosti.

Priručnik na engleskom jeziku možete preuzeti i pročitati ovdje:
http://pl.cel.agh.edu.pl/repozytorium/oprog_spol_w_ed_wyz_en.pdf


 
preskoči na navigaciju