preskoči na sadržaj
.
Preporučujemo
Preuzmi RSS
| Objavljeno 16. 9. 2011. 09:32 | RSS

Stručno usavršavanje i studijski posjet u sklopu Programa za cjeloživotno učenje

Cilj programa za cjeloživotno učenje Europske komisije, koji u Hrvatskoj provodi Agencija za Mobilnost i programe EU, je poticanje suradnje obrazovnih institucija diljem Europe, razvijanje tolerancije i multikulturalnosti te priprema sudionika za uspješno sudjelovanje na europskom tržištu rada. U sklopu programa institucije i pojedinci mogu sudjelovati u obrazovnim programima od kraćih tečajeva i stručnih usavršavanja, preko studijskih posjeta, do dužeg boravka i prakse na drugim obrazovnim ustanovama. Program ima četiri podprograma koji nude obrazovne aktivnosti prilagođene pojedinim obrazovnim sektorima. Djelatnica CARNeta sudjelovala je na dva od ponuđenih programa.

Studijski posjet francuskim školama i obrazovnim ustanovama

U Francuskoj se od 16. – 20. svibnja održavao studijski posjet pod nazivom „Use of ICT as an innovating practice for student autonomy“ u organizaciji pariške srednje škole Collège Evariste-Galois i agencije za obrazovanje Académie de Créteil.

S ciljem da se sudionicima demonstriraju dobri primjeri korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije za unapređenje nastave, uvođenje inovativnosti i razvoj autonomije učenika, organizirani su posjeti 10 institucija, od ustanova predškolskog obrazovanja, preko osnovnih škola, vokacijskih i srednjih škola općeg usmjerenja, do škola za učenike s invaliditetom, regionalnih agencija za obrazovanje i centara podrške za nastavnike i druge sudionike obrazovnih aktivnosti. Sudionici posjeta su imali prilike prisustvovati nastavi u pojedinim ustanovama i na primjerima vidjeti na koji način primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije doprinosi unapređenju inovativnosti u nastavi i autonomnosti učenika.

Neki od pokazanih primjera uključivali su korištenje napredne računalne tehnologije u srednjoj školi koja obrazuje buduće filmske djelatnike, redatelje, snimatelje, montažere i dr. – Lycée Suger, korištenje pametne ploče u nastavi za djecu predškolske dobi, koja uz korištenje pametne ploče uče pisati, prepoznavati slova i razvijati finu motoriku ruku, ili u nastavi matematike u osnovnoj školi, gdje djeca umjesto fizičkog ravnala na nastavi geometrije koriste digitalno ravnalo, metar ili kalkulator. Sudionici su posjetili i dvije škole namijenjene učenicima s invaliditetom i mentalnim poteškoćama, u kojima se nastava oslanja na informacijsko-komunikacijsku tehnologiju.

U posjetu je sudjelovalo 13 sudionika iz 11 različitih zemalja i različitih profila, voditelja regionalnih i nacionalnih obrazovnih agencija, savjetnika za različita nastavna područja te nastavnika u srednjim školama i sveučilišnih profesora, koji su imali prilike razmijeniti informacije o obrazovnim sustavima u svojim zemljama te iskustvima vezanima uz temu studijskog posjeta. 

Stručno usavršavanje „Akcijske metode – povećanje motivacije i unapređenje kvalitete u obrazovnim okruženjima“ u sklopu programa Comenius

U sklopu programa Comenius, koji obuhvaća predškolski odgoj, osnovno i opće srednje i školsko obrazovanje, u Lisabonu se od 10. - 16. srpnja održavalo stručno usavršavanje pod nazivom „Action Methods – Improving Motivation and Quality in Learning Environments“.  Organizator je bio finska organizacija European Bridges Consultancy, koja ovo uspješno stručno usavršavanje održava već niz godina u različitim gradovima Europe.

Tema stručnog usavršavanja bile su akcijske metode poučavanja koje uključuju aktivnu participaciju učenika u nastavi kroz grupni rad, suradničko učenje i poticanje kreativnosti uvođenjem umjetnosti u svakodnevnu nastavu, s ciljem podizanja motivacije i rezultata obrazovnog procesa u obrazovnim okruženjima od predškolske dobi do srednjih škola.

U sklopu punih 7 dana, koliko je stručno usavršavanje trajalo, sudionici su imali prilike naučiti, ali i isprobati, metode poput korištenja plesa za poučavanje nastave matematike, glazbe za poučavanje nastave jezika i poticanje kreativnosti, glume za obrađivanje ekoloških ili tema religije, filma i fotografije, ali i crtanja u nastavi povijesti, geografije, biologije ili bilo kojeg drugog predmeta, različite metode grupnog rada i upravljanja grupnom dinamikom, te niz metoda koje potiču osjećaj pripadnosti grupi i sigurnosti u obrazovnom okruženju.

Ovakve su metode uvedene u finske škole kako bi se podigla motivacija finskih učenika i uspješno se koriste već niz godina. 

Iako slični skupovi  obično okupljaju 10-15 polaznika, izuzetno velik odaziv na tečaj rezultirao je okupljanjem čak 64 obrazovna stručnjaka najrazličitijih profila iz 15 europskih zemalja, što je sudionicima omogućilo bogatu razmjenu iskustava i znanja, ali i razvijanje poznanstava i postavljanje temelja moguće buduće suradnje na europskim projektima.
 


 
preskoči na navigaciju