preskoči na sadržaj
preskoči na sadržaj
.
| Zadnja izmjena 16. 6. 2016. u 14:29 sati |

Digitalna zrelost škola

 

Digitalno zrele škole su škole na visokom stupnju integriranosti IKT-a kako u život i rad škole, tako i u cijeli sustav koji te škole podržava. U digitalno zrelim školama usustavljen je pristup korištenju IKT-a u upravljanju školom i u nastavnim procesima. Takva škola djeluje u podržavajućem okružju, s adekvatnim sredstvima, koja ne uključuju samo financijska sredstva već i adekvatno opremljene učionice, kabinete, nastavnike i učenike IKT opremom.

Također, ustanove u sustavu obrazovanja koje rade sa školama, uključujući i osnivače škola (gradove i županije), agencije i ustanove u sustavu MZOS-a (Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, CARNet), kao i samo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta moraju biti međusobno umreženi, adekvatno opremljeni i educirani, s uspostavljenim on-line komunikacijskim i kolaboracijskim kanalima korištenjem dijeljenih sustava u oblaku.

Digitalne početnice Digitalno osnažene Digitalno sposobne Digitalno zrele
Škole koje zaziru od uporabe IKT-a i DOS–a u nastavi Škole bez sustavnog pristupa IKT-a i DOS-a u nastavi, pojedinačna uporaba moguća od strane intrinzično motiviranih nastavnika Sustavan pristup uporabi IKT-a i DOS-a u nastavi, s ograničenim resursima i bez podrške šire obrazovne zajednice Sustavan pristup uporabi IKT-a i DOS-a u nastavi u podržavajućem okružju s adekvatnim sredstvima

 

Trenutno stanje u hrvatskim školama

Studija provedena za potrebe Europske Komisije u svrhu praćenja napretka Digitalne agende u području obrazovanja i IKT-a Istraživanje škola: IKT u obrazovanju (Survey of Schools: ICT in Education) analizirala je rezultate sveobuhvatnog istraživanja primjene i integriranosti IKT-a u nastavi u europskim školama. U tom sveobuhvatnom istraživanju sudjelovale su i hrvatske škole.

Rezultati analize za Hrvatsku unutar studije Istraživanje škola: IKT u obrazovanju pokazuju sljedeće:

  1. U Hrvatskoj na svakih 12 učenika u osnovnim školama dolazi po jedno računalo, bilo stolno, ili prijenosno. EU prosjek je jedno računalo na svakih šest učenika, dok je na primjer u Danskoj i Norveškoj prosjek jedno računalo na svaka tri učenika,
  2. Stanje je nešto bolje u srednjim školama, gdje je i dalje Hrvatska ispod EU prosjeka,
  3. Broj učenika po prijenosnom računalu povezanom na Internet je izrazito nizak - na svaka 64 učenika u osnovnim školama u RH dolazi jedno prijenosno računalo s vezom na Internet. EU prosjek je jedno takvo računalo na 17 učenika,
  4. Ohrabrujući su pokazatelji po pitanju samopouzdanja u primjeni i samom postotku primjene IKT-a u svakodnevnom radu učitelja. U osnovnim školama u RH, 38% učitelja primjenjuje IKT u nastavi u preko 25% nastavnih jedinica, što je iznad EU prosjeka od 31%,
  5. Oprema je također problem, odnosno nedovoljna opremljenost i neoperativna IKT oprema - u RH, na skali od 1 (ne, uopće), do 4 (puno) prosjek od 2.77 upućuje da ravnatelji osnovnih škola smatraju kako je upravo oprema jedna od glavnih prepreka primjeni IKT-a u nastavi. Kod nastavnika prosječna ocjena je još viša, odnosno negativnija, te iznosi 2.82,
  6. Pitanje školskih politika i strategija razotkriva manjak istih i jedno je od ključnih točaka koje moraju biti riješene,
  7. S druge strane, ravnatelji škola u izrazitom postotku, dok učitelji u umjerenom, smatraju upotrebu IKT-a korisnom za učenje i poučavanje.

 

Podaci iz CARNetove baze podataka, informacija prikupljenih pomoću CARNetovih godišnjih upitnika ustanovama članicama i godišnjih izvještaja, te kroz analizu srodnih projekata koje CARNet provodi, jasno pokazuju da je ispod 17% hrvatskih škola na višoj razini informatičke zrelosti, to jest, manje od 17% škola se mogu smatrati digitalno zrelima, odnosno digitalno sposobnima.

 
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova.
 

Europska unija

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova.

Europski strukturni i investicijski fondoviEuropski socijalni fond (ESF)OP Konkurentnost i kohezija 2014.-2020.

 

 
Kontakt za e-Škole
 
kontaktirajte online
 
 
 
 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju