preskoči na sadržaj
.

Poučavanje s novim tehnologijama: društveni softver i CARNetov E-learning laboratorij


12. i 13. lipnja 2006. u prostorijama Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu u organizaciji CARNeta održala se radionica Poučavanje s novim tehnologijama: društveni softver i CARNetov E-learning laboratorij.

Pogledajte koji su alati, primjeri i drugi resursi okupljeni u CARNetu pod zajedničkim nazivom E-learning laboratorij i kako ih upotrijebiti u obrazovanju.


Opis radionice | Ciljevi radionice | Voditelji radionice | Ciljana skupina polaznika | Raspored | Jezik | Načini prijave i kotizacija


Opis radionice

Uporaba alata društvenog softvera poput blogova i wikija ne samo da se brzo širi diljem svijeta, već kao posljedica korištenja takvih alata korisnici svih profesija mijenjaju način na koji rade i komuniciraju putem weba. To svakako vrijedi i za obrazovanje, a utjecaj energije i inovativnosti koje donosi društveni sotver se sve više osjeća u e-learning praksi.

Sudionici ove dvodnevne radionice će biti upoznati s najčešće korištenim alatima društvenog softvera, koji uključuju blogove, wikije, sustave društvenog bookmarkinga, RSS, podcastove, sustave za dijeljenje slika i dinamične digitalne medije (rich media). Osobitu ćemo pažnju posvetiti međusobnoj interakciji ovih alata koja može rezultirati novim mogućnostima. Praktične dijelove radionice kombinirat ćemo s kratkim diskusijama o temama vezanim uz korištenje ovih alata poput autorskih prava, kulture korisnika blogova, wikija i remix alata, razlike taksonomije i folksonomije, te budućih trendova.


Ciljevi radionice

Posebno ćemo se posvetiti važnosti ovih alata i pristupa u obrazovnom kontekstu. Na primjerima ćemo pokazati na koji način oni već utječu na načine poučavanja u online okruženju. Pokazat ćemo primjere iz Hrvatske, s osobitim naglaskom na alate dostupne putem CARNetovog E-learning laboratorija. Iako su predavači i sami entuzijasti korištenja ovih alata, ukazat će na izazove korištenja alata koji su po svojoj prirodi manje strukturirani i podložni stalnim promjenama. Diskusije polaznika bit će usmjerene na razlikovanje pretjeranog oduševljenja od stvarnosti, a zajedno ćemo pokušati utvrditi koje od navedenih tehnologija i tehnika zaista vrijedi koristiti. Svi polaznici će nakon radionice imati svoj blog, wiki, nekoliko drugih korisnih alata i mnogo ideja o tome kako ih mogu upotrijebiti u poučavanju!

 


Voditelji radionice

Brian Lamb i Jeff Miller, Office of Learning Technology, Distance Education, The University of British Columbia

Brian Lamb radi kao koordinator za nove tehnologije u SLuzbi za obrazovne tehnologije (Office of Learning Technologies) na University of British Columbia, gdje je pokrenuo i koordinira projekte vezane uz društveni softver (blogove, wikije, podcasting, RSS) na sveučilištu UBC. Osim toga, nastavnik je na kolegiju Tekstualne tehnologije koji se održava na poslijediplomskom programu Master of Educational Technology također na University of British Columbia. Brian ima svoj blog na stranicama pod nazivom Abject Learning, a povremeno ažurira i svoju osobnu wiki stranicu na kojoj objavljuje odabrane prezentacije i publikacije.

Jeff Miller je instrukcijski dizajner i voditelj projekata u Službi za obrazovne tehnologije (Office of Learning Technologies) na University of British Columbia. Bavi se razvijanjem online i kombiniranih programa i tečajeva na dodiplomskim i poslijediplomskim studijima, dizajnira CD-ROM-ove i obrazovnu multimediju te je nastavnik na poslijediplomskom programu Master of Educational Technology kao i tutor na CARNetovoj E-learning akademiji. Jeff održava radionice za obrazovanje nastavnog osoblja s područja pedagogije i tehnologije na sveučilištima u Sjevernoj Americi, Europi, Australiji i Aziji. Jeff Miller je jedan od dobitnika Nagrade za inovacije u obrazovnoj tehnologiji u 2004. godini koju dodjeljuje država British Columbia.


Ciljana skupina polaznika

Ova radionica namijenjena je prvenstveno obrazovno-nastavnom osoblju, ali i tehničkom osoblju koje je zainteresirano za primjenu tehnologija u oblikovanju nastave.


Raspored

12.lipnja, 09:00-12:00 - Okruženja koja omogućavaju i potiču kolaboraciju
  • Društveni softver: definicije i osnovna načela
  • Kako društveni softver mijenja online učenje
  • Wiki - što je wiki, kako radi i kako ga koristiti za poučavanje
Praktična aktivnost: Istražite nedirnute wiki prostore. Polaznici će izraditi, urediti i s drugima podijeliti svoju wiki stranicu.

12. lipnja, 13:00-17:00 - Blogovi - osobno objavljivanje i društvene mreže
  • Osnove bloga i kako se blog koristi u obrazovanju
  • Kako blogovi potiču nove oblike društvene interakcije
  • Evolucija online pisanja - što je "mrežna pismenost"
  • Uvod u podcasting
Aktivnost: Polaznici će razviti i dodati sadržaj na vlastiti blog te će naučiti kako da blog prilagode svojim potrebama.

13. lipnja, 09:00-12:00 - Podcasting i Web 2.0
  • Nastavak o podcastingu
  • Web 2.0 uz praktično istraživanje alata društvenog bookmarkinga poput del.icio.usa, alata za razmjenu i dijeljenje fotografija poput Flickr.com i videoblog alata poput YouTube.
  • Kako koristiti RSS-ove da biste pratili više informacija nego ste ikada mislili da je moguće.
Aktivnosti:
  • Snimite, uredite i objavite podcast.
  • Polaznici će podesiti vlastiti čitač web kanala (RSS).
13. lipnja, 13:00-17:00 - Rip, Remix, Feed
  • Što su folksonomije?
  • Kako se neki sadržaj može remiksirati i objaviti u dinamičkom obliku u bilo kojem web okruženju?
  • Kako opetovano koristiti sadržaje koje smatrate dobrima bez kršenja autorskih prava? - Creative Commons licenca.
Aktivnost: Polaznici će naučiti kako okupiti višestruke izvore sadržaja bogatih multimedijom i upotrijebiti RSS da bi ih objavili na bilo kojoj lokaciji na kojoj će se oni automatski ažurirati.


Jezik

Radionica će se izvoditi na engleskom jeziku, te se od polaznika očekuje dobro poznavanje engleskog jezika u govoru i pismu.



Načini prijave i kotizacija

Osobe zainteresirane za pohađanje radionice mogu se prijaviti do 8. lipnja 2006. ispunjavanjem prijavnice dostupne u pdf i doc formatu. Nakon ispunjavanja, prijavnicu je potrebno poslati CARNetu na jedan od slijedećih načina:

Prijava postaje važeća kad za polaznika bude uplaćen pun iznos kotizacije.

Kotizacija

Kotizacija za radionicu iznosi 1900,00 kn. Kotizacija uključuje sudjelovanje u radionici, tiskane materijale, lagani ručak i osvježenja za vrijeme pauza.

Nakon što se prijavite do 8. lipnja, molimo da navedeni iznos uplatite do 9. lipnja 2006. na žiro račun CARNeta, br. 2360000-1101491216 s naznakom «kotizacija za ime i prezime – toolkit». Pod poziv na broj molimo upisati: 236100-1. Radi ispostave računa, uplatitelje molimo da na uplatnicu upišu svoje ime i prezime / naziv ustanove ili tvrtke, adresu i broj žiro računa.

Posebne pogodnosti

CARNet s 30% kotizacije subvencionira:

  • polaznike i alumnije E-learning akademije
  • nastavnike iz škola (potrebno je prijaviti se preko Zavoda za školstvo, gospođi Renati Ivanković)

 


Za bilo kakva pitanja obratite nam se e-mailom na adresu ela-radionice@carnet.hr ili na broj telefona 01/6165 616 (CARNet centrala, tražiti Renatu Šimunko).


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju