Održane edukacije
U nastavku vam donosimo kratke osvrte na radionice održane u sklopu ISE projekta. Na dnu stranice vidljiva je i fotogalerija s održanih radionica. Prilikom pregledavanja fotogalerije obratite pozornost na opciju "broj slika po stranici". Kada odaberete "prikaži sve" sustav će vas vratiti na vrh stranice, a album će biti vidljiv na dnu stranice, pa se potrebno ponovno vratiti na dno stranice.
Pogledajte i ISE promotivni video u kojem su vidljivi isječci snimki s nekoliko radionica održanih tijekom travnja, svibnja i lipnja 2014. godine.
Vrsta edukacije | Naziv edukacije | Vrijeme održavanja | Fotogalerija / snimka | |
---|---|---|---|---|
1. | Radionica | 18.4.2014., 11 - 14 h |
Facebook galerija | |
2. | Radionica | 6.5.2014., 11 - 14 h |
Facebook galerija | |
3. | Webinar | Programi i web 2.0 alati u nastavi | 8.5.2014., 17-17:45 h |
Snimka webinara |
4. | Radionica | Drama i tehnologija - popularizacija znanosti | 9.5.2014., 12-16:30 h |
Snimke: |
5. | Radionica | Google drive i obrnuta učionica | 3.6.2014., 11-14 h |
Facebook galerija |
6. | Webinar | Velike ideje u znanosti - izrada scenarija učenja | 5.6.2014., 13:15-14 h |
Snimka - Meduza |
7. | Radionica | Programi i web 2.0 alati u nastavi - Zagreb | 24.6.2014., 11-15 h |
Facebook galerija |
8. | Radionica | Digitalni alati za upotrebu u nastavi | 27.6.2014., 11-14 h |
Facebook galerija - 27. lipnja |
9. | Radionica | Digitalni alati za upotrebu u nastavi | 4.7.2014., 11-14 h |
Facebook galerija - 4. srpnja |
10. | Radionica | Programi i web 2.0 alati u nastavi - OŠ Šećerana | 27.8.2014., 11-16 h |
Facebook galerija |
11. | Radionica | Izrada web stranice s CMS-om WordPress | 12.9.2014., 11-14 h |
Fotografija 1, fotografija 2 |
12. | Radionica | E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije | 20.10.2014., 10-16 h |
Facebook galerija |
13. | Radionica | E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije | 3.11.2014., 10-16 h | Facebook galerija |
14. | Radionica | Big Ideas in Science | 19.11.2014., 9:00-12:30 h |
Facebook galerija |
15. | Radionica | Napravi pravi POTEZ | 19.11.2014., 14:00-15:30 |
Facebook galerija |
16. | Radionica | Upotreba društvenih mreža u nastavi | 28.1.2015. | Facebook galerija |
17. | Webinar | Od čega se sastoji svemir | 30.1.2015. | Snimka webinara |
18. | Radionica | E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije | 26.2.2015., 10 - 16 h |
Facebook galerija |
19. | Webinar | Kako sudjelovati u Eratostenovom eksperimentu i osvojiti nagrade? | 12.3.2015., 13-13:30 h |
Snimka webinara |
20. | Radionica | Realizacija nastavnog sata uz ISE tehnologiju | 22.5.2015., 10-13 h |
Facebook galerija |
21. | Radionica | Inspirativni dani - radionica ˝Primjena istraživačke nastave i ISE scenarija učenja", Zagreb | 26.8.2015., 11-15 h |
Facebook galerija |
22. | Radionica |
Inspirativni dani - radionica, Osijek |
27.8.2015., 11-15 h |
|
23. | Radionica | Inspirativni dani - radionica, Osijek | 28.8.2015., 10-14 h |
|
24. | Radionica | Inspirativni dani - radionica, Split | 28.8.2015., 10-14 h |
|
25. | Radionica | Inspirativni dani - radionica, Zadar | 31.8.2015., 11-15 h |
|
26. | Radionica | Inspirativni dani - radionica, Varaždin | 1.9.2015., 10-14 h |
|
27. | Radionica | Inspirativni dani - radionica, Zagreb | 2.9.2015., 11-15 h |
|
28. | Radionica | Inspirativni dani - radionica, Krk | 4.9.2015., 11-15 h |
|
29. | Webinar |
Inspirativni dani - webinar "Eratostenov eksperiment uz ISE scenarije učenja: Suvremeno podučavanje mjerenja opsega Zemlje" |
9.9.2015., 13-14 h |
Snimka webinara |
30. | Predavanje | Virtualni posjet CERN-u | 19.11.2015. | Snimka |
31. | Webinar | 9.12.2015. | ||
32. | Masovni otvoreni online tečaj | ISE MOOC 2015: Nastavnici inspirirani ISE tehnologijom i suvremenim nastavnim metodama | 2.11.2015. - 15.12.2015. | |
33. | Webinar | Mjerenje opsega Zemlje Eratostenovim eksperimentom - jednostavno i suvremeno! | 7.3.2016., 13-14 h |
Snimka |
34. | Webinar | E-alati za multimediju u nastavi: kako osvojiti natjecanje ISE Oscar? | 12.4.2016. 13-14 h |
Snimka |
35. | Masovni otvoreni online tečaj | ISE MOOC 2016: obrazovni trendovi i digitalni alati u nastavi | 20.5.2016. - 6. 7.2016. |
Moovly - izrada animiranog videa
Nastavnica Vesna Janko iz II. Osnovne škole Bjelovar 18. travnja od 11 do 14 sati u Zagrebu je održala radionicu "Moovly - izrada animiranog videa". Moovly je online alat za izradu videa, prezentacija, tzv. tutorijala, infografika, klipova i slično. Sudionici su imali priliku naučiti kako se prijaviti, uređivati video animacije te čuti savjete za kreiranje animiranog videa. Također, sudionici su imali priliku naučiti kako uključiti ovaj alat u nastavu za bolju realizaciju ishoda učenja.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Suradničko učenje i Edmodo
U Osijeku se 6. svibnja od 11 do 14 sati, pod vodstvom Adrijane Leko, nastavnice iz OŠ dr. Franjo Tuđman Šarengrad, održala radionica "Suradničko učenje i Edmodo". Sudionici su imali priliku upoznati suvremene pristupe obrazovanju poput obrnute učionice i suradničkog učenja, a predstavljen im je i alat za suradničko učenje Edmodo te prikazana njegova primjena u svakodnevnoj nastavi. Kroz radionicu su praktičnim primjerom upoznali osnove korištenja alata Edmodo pomoću kojeg se mogu uključiti u virtualnu zajednicu nastavnika, osnivati svoje zajednice te tako surađivati s učenicima i međusobno.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Webinar "Programi i web 2.0 alati u nastavi"
Webinar "Programi i web 2.0 alati u nastavi" održala je nastavnica Vesna Tomić Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu, 8. svibnja od 17 do 17:45 h. Napravila je kratak pregled besplatnih programa i web 2.0 alata koji se mogu iskoristiti u nastavi. Osim samog predstavljanja alata, za svaki od njih bit će prikazan primjer korištenja u učionici. U pregledu programa i web 2.0 alata prikazala je mogućnosti programa za izradu edukativnih nastavnih materijala iz područja matematike, fizike, kemije ili programiranja - Yenka, te alata za izradu prezentacija, mentalnih mapa i dijagrama, plakata ili animacija, te online interaktivnih bijelih ploča. Tako su se sudionici u pregledu besplatnih alata upoznati s tražilicom Wolfram Alpha, alatima Mindomo, LinoIt, Padlet, Buncee, Wideo i sl. I naravno, zbog čega u nastavi ne bi iskoristili video materijali, među učenicima vrlo popularnog tima predvođenog s Tonijem Milunom? Za sve one koji nisu imali priliku sudjelovati, snimka webinara dostupna je na adresi http://www.carnet.hr/webinari/odrzani/Primjena_web_2.0_alata.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Uvod u plinske zakone i termodinamičku teoriju: konceptualno razumijevanje osnovnih fizikalnih odnosa uz pomoć dramskih vježbi
Radionica "Uvod u plinske zakone i termodinamičku teoriju: konceptualno razumijevanje osnovnih fizikalnih odnosa uz pomoć dramskih vježbi" održala se 9. svibnja 2014. godine i to na tri lokacije - u Zagrebu, Šećerani i Šarengradu. Bojan Markićević vodio je radionicu na lokaciji u Zagrebu, a kako bi se radionica uspješno provela i na udaljenim lokacijama koje su bile biti spojene videokonferencijski sa Zagrebom, za to mu je bila potrebna pomoć dva demonstratora - u Osnovnoj školi Šarengrad te u Osnovnoj školi Šećerana.
Naziv održane radionice glasi "Uvod u plinske zakone i termodinamičku teoriju: konceptualno razumijevanje osnovnih fizikalnih odnosa uz pomoć dramskih vježbi". O čemu je zapravo riječ?
Voditelj radionice Bojan Markićević iz Znanstveno edukativno-zabavnog centra, uz pomoć demonstratora Ivana Novosela u Šarengradu i Tomislava Mašića u Šećerani, više od 30 prisutnih je na vrlo zanimljiv i inovativan način upoznao s tehnikama iz kazališta koje mogu potaknuti aktivnije učenje kod učenika. Iako se Brownovo gibanje obrađuje na Sveučilišnoj razini, njegovo konceptualno razumijevanje se može postići uz pomoć dramskih tehnika čak i u nižim razredima osnovne škole. Kako na jednostavan, zabavan, jeftin i brz način uvesti učenike u osnove plinskih zakona te povezati koncepte tlaka, temperature i volumena nešto je što su mogli iskusiti polaznici ove radionice.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Google drive i obrnuta učionica
Radionica pod nazivom “Google drive i Obrnuta učionica” održana je 3. lipnja u Opatiji. Škola domaćin bila je OŠ Rikard Katalinić Jeretov iz Opatije.
Radionica je okupila tridesetak nastavnika i ravnatelja aktivno uključenih Inspiring Science Education i u Open Discovery Space projekt, ali i onih koji se s idejom i aktivnostima projekata susreću po prvi puta.
Cilj radionice bio je informirati i educirati nastavnike i ravnatelje o besplatnom alatu Google drive i njegovoj primjeni kako u obrazovnom tako i poslovnom segmentu upravljanja školom. Google drive je predstavljen kao alat koji može doprinijeti uvođenju novih metoda učenja i poučavanja u dosadašnje prakse kroz primjenu modela Obrnute učionice.
Na početku radionice polaznicima su predstavljeni dosadašnji rezultati Inspiring Science Education projekta kroz čije se projektne aktivnosti organiziraju edukativne radionice o primjeni inovativnih IKT alata i metoda u obrazovanju. Sudionici su pozvani da na stranicama projekta prate, ali i sudjeluju u nizu aktivnosti koji CARNetov ISE tim priprema za njih. Predstavljena je i jedna od trenutno aktualnih aktivnosti, natjecanje “Napravi pravi POTEZ”. Nastavnici su upoznati s kriterijima po kojima se mogu prijaviti na sudjelovanje u natjecanju u kojem je Scenarij učenja ključna aktivnost natjecanja.
Ravnatelj škole domaćina, Fredi Glavan polaznicima je prezentirao na koji se način njegova škola nosi s novim tehnologijama i njihovom implementacijom u svakidašnji rad škole. Naglasak je stavio na neophodnost sustavne edukacije nastavnika i nastavnog osoblja o mogućnostima koje tehnologija pruža u obrazovnim ali i poslovnim praksama, te je kao ključno naveo i neizostavan pozitivan stav kolektiva spram promjena u dosadšnjim praksama koje donosi sve veći razvoj i dostupnost tehnologije.
Profesorica njemačkog jezika i književnosti Snježana Fištrović, nastavnica njemačkog jezika u OŠ Generalski stol, održala je radionicu na temu Google drive i obrnuta učionica. Nastavnici su imali prilike aktivno sudjelovati u svim aktivnostima radionice i usvojiti metodiku poučavanja koje omogućuje sam alat u kontekstu primjene metoda Obrnute učionice. Sudionici su se imali prilike upoznati sa primjenom koncepta obrnute učionice koja se temelji na primjeni IKT-a odnosno obradi gradiva kod kuće a vježbanje tijekom nastave uz nastavnika mentora. Predstavljene su razne mogućnosti primjene ovog koncepta uz korištenje aplikacija i opcija Google diska.
Nakon pregleda dosadašnjih aktivnosti u sklopu ODS projekta, sudionicima radionice su prezentirana tri primjera dobre prakse. Nastavnica informatike u OŠ Rikard Katalinić Jeretov, Dragica Rade prezentirala je na koji način nastava informatike može pratit metode Obrnute učionice kroz kombiniranu nastavu pomoću sustava Moodle.
Nastavnica talijanskog jezika, također iz OŠ Rikard Katalinić Jeretov, Ivana Uremović-Gašić prezentirala je na koji se način učenje gramatike stranog jezika može pomoću novih tehnologija učiniti zanimljivijim i učinkovitijim, a sve kroz izradu digitalne audio knjige.
Nastavnica njemačkog jezika, Snježana Fištrović iz OŠ Generalski Stol je prezetirala na koji način sustav za upravljanje učinicom Samsung School može doprinijeti učinkovitijem učenju i poučavanju.
Prezentacije primjera dobre prakse kao i ostale prezentacije s radionice možete pogledati ovdje.
CARNetov ODS i ISE tim zahvaljuju školi domaćinu OŠ Rikard Katalinić Jeretov, ravnatelju Frediju Glavanu, nastavnicima škole, ali i svim sudionicima radionice na izuzetnom gostoprimstvu i radnoj, ali motivirajućoj atmosferi na radionici.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Velike ideje u znanosti - Izrada scenarija učenja
Webinar pod nazivom "Velike ideje u znanosti – Izrada scenarija učenja" održao se 5. lipnja od 13:15 do 14 sati.
Webinar je bio namijenjen učiteljima razredne nastave i nastavnicima prirodoslovnih predmeta: matematike, fizike, kemije, biologije, ali i svim onima koji se bave poučavanjem, a htjeli su ovladati inovativnim metodama primjene Velikih znanstvenih ideja i IKT-a u svojoj nastavi.
Kroz upoznavanje s pojmom tzv. Big Ideas in Science, ali i njih samih, polaznici su analizirali primjere dobre prakse već postojećih Scenarija učenja koji su izrađeni po principu stvaranja veze između prirodnih fenomena i neformalnog objašnjenja, a sve uz podršku IKT alata. Napominjemo da je za nastavnike - sudionike ISE projekta izrada scenarija učenja jedna od najvažnijih aktivnosti.
Autorice i voditeljice webinara su Aleksandra Mudrinić Ribić i Jasminka Maravić.
Snimka webinara dostupna je na adresi http://www.carnet.hr/webinari/izrada_scenarija_ucenja.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Programi i web 2.0 alati u nastavi
Radionicu "Programi i web 2.0 alati u nastavi" 24. lipnja u CARNetovim prostorijama u Zagrebu održala je Vesna Tomić, profesorica informatike u Gimnaziji A. G. Matoša u Đakovu. Polaznici radionice su imali prilike upoznati se s popularnom tražilicom Wolfram Alpha, programima za izradu edukativnih materijala WordWall i Yenka, te web 2.0 alatima Wordle, LinoIt i Buncee. Radionicu je pratio i otvoreni Loomen kolegij koji se može koristiti kao podsjetnik na sve ono što je odrađeno na radionici.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Digitalni alati za upotrebu u nastavi
Radionica "Digitalni alati za upotrebu u nastavi" pod vodstvom Tomislava Negulića iz CARNeta zbog velikog broja prijavljenih održala se u dva termina, 27. lipnja te 4. srpnja od 11 do 14 sati, u Osnovnoj školi Stjepana Radića Brestovec Orehovički. Koristeći alate iz CARNet e-laboratorija polaznici radionice imali su priliku naučiti izraditi drugačiju prezentaciju s alatom Prezi, stripove sa Pixtonom te kako komunicirati s alatom za online komunikaciju i kolaboraciju LiveMinutes.
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Programi i web 2.0 alati u nastavi
Neposredno prije početka nove školske godine (2014./2015.), održala se radionica "Programi i web 2.0 alati u nastavi", koju je vodila Vesna Tomić, ovoga puta u Šećerani, 27. kolovoza. Sudionici su prošli kroz jednostavne web 2.0 alate kao što su alati za izradu mentalnih mapa (Mindomo), plakata (LinoIt i/ili Padlet), prezentacija (Buncee) ili animacija (Wideo). Radionicu je pratio i otvoreni Loomen kolegij koji se može koristiti kao podsjetnik na sve ono što je odrađeno na radionici.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Izrada web stranice s CMS-om WordPress
Dana 12. rujna od 11 do 14 sati u Zagrebu se održala radionica pod nazivom "Izrada web stranice s CMS-om WordPress" koju je vodio Tomislav Negulić iz CARNeta. Sudionici su imali priliku naučiti objavljivati sadržaj, multimediju na vlastitoj web stranici nakon što su je uredili po svojoj želji birajući razne dostupne teme i dodatke.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije
Radionica pod nazivom E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije održala se 20. listopada i 3. studenoga u CARNetovim prostorijama u Zagrebu a bila je namijenjena je nastavnicima koji žele osuvremeniti svoju nastavu korištenjem tehnologije i postojećih besplatnih servisa i alata dostupnih na Internetu. Kroz dvije cjelodnevne radionice, polaznici su prolazeći kroz teoretska znanja o e-učenju, paralelno osmišljavali vlastiti obrazovni program e-učenja. Usvajajući dio po dio sadržaja polaznici su suradnički u manjim grupama nadograđivali svoj plan programa.
Uz to, naučili su koristiti sustav Google Drive, alat za izradu konceptualnih mapa Bubbl.us te na kraju radionice samostalno izradili video u alatu Movie Maker.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Big Ideas in Science - izrada scenarija učenja za inovativno poučavanje potpomognuto IKT-om
Kroz upoznavanje s pojmom Velikih ideja, polaznici radionice su analizirali primjere dobre prakse već postojećih Scenarija učenja koji su izrađeni po principu stvaranja veze između prirodnih fenomena i neformalnog objašnjenja, a sve uz podršku IKT alata. Samostalno, ali i u grupama kroz niz planiranih aktvnosti polaznici su odabrali odgovarajuće IKT alate koji će im pomoći izgraditi Veliku ideju određene nastavne cjeline opisane kroz predstavljene Scenarije učenja.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Druga Practice Reflection radionica (radionica refleksije prakse) - Napravi pravi POTEZ
Svi prisutni su imati priliku vidjeti primjere inovativnih načina korištenja tehnologije u nastavi prezentiranih od strane najuspješnijih sudionika natjecanja.
Prezentirao se i Scenarij poučavanja u trajanju od 45 ili 90 minuta, temeljen na korištenju IKT-a, iz tema u području prirodnih znanosti, točnije fizike, biologije, kemije, astronomije, geologije, zatim područja tehnologije uključujući informatiku te tzv. STEM predmeta tj. znanosti, tehnologije, inženjerstva/tehničkog i matematike.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Upotreba društvenih mreža u nastavi
Na radionici je predstavljen koncept suradničkog učenja i obrnute učionice, Edmodo kao sigurna društvena mreža u obrazovanju te ostale društvene mreže u sklopu kojih je moguće motivirati učenike na što veću interakciju u nastavi. Također je predstavljen i projekt ISE za sve nastavnike škole.
Veliki interes nastavnika, kao i velik broj nastavnika te škole uključenih u projekt ISE omogućili su održavanje interaktivne i korisne radionice. Nastavnici koji su sudjelovali na radionici su u jednakoj mjeri bili nastavnici razredne nastave kao i predmetni profesori. Oni su iskazali veliko zanimanje za materijale koji su im predstavljeni, a najviše oduševljenja izazvao je rad u malim grupama uz nastavničku kontrolu putem Edmoda, te mogućnost izrađivanja i provođenja testova putem njihovog online alata.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Webinar: Od čega se sastoji svemir
Pitanje “Od čega se sastoji svemir?” spada u popis najvažnijih pitanja na koja još ne znamo odgovor. Na primjer, časopis Science je za svoju 125. godišnjicu sastavio listu od 125 najvažnijih pitanja na koje još ne znamo odgovor i stavio ovo pitanje na prvo mjesto.
Kad razmišljamo od čega se sastoji svemir najčešće mislimo da se sastoji od atoma. To nije čudno, jer se sve stvari koje vidimo oko sebe sastoje od atoma. Ali kad ovom hipotezom, da se svemir sastoji samo od atoma, pokušamo objasniti neke od najnovijih znanstvenih rezultata, jednostavno ne uspijevamo. Stoga moramo početi spekulirati o raznim drugim hipotezama, od kojih su najrelevantnije one o postojanju novih vrsta materije i energije u svemiru, koje smo nazvali “tamna materija” i “tamna energija”. U ovom webinaru diskutiralo se o tome kako hipoteze o postojanju tamne materije i tamne energije mogu objasniti neke od znanstvenih mjerenja, koncentrirajući se najviše na mjerenje pozadinskog zračenja satelitima WMAP (Wilkinson Microwave Anisotropy Probe) i PLANCK. Na kraju webinara profesor Puljak se osvrnuo i na ostala mjerenja koja idu u prilog ovim hipotezama, te iznio i neka moguća alternativna tumačenja strukture svemira i zakona prirode.
Snimku webinara pogledajte na adresi http://www.carnet.hr/webinari/od_cega_se_sastoji_svemir.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije
Radionica pod nazivom E-učitelj - suvremena nastava uz pomoć tehnologije održala se 26. veljače u Zdravstvenoj školi u Splitu a bila je namijenjena je nastavnicima koji žele osuvremeniti svoju nastavu korištenjem tehnologije i postojećih besplatnih servisa i alata dostupnih na Internetu. Kroz dvije cjelodnevne radionice, polaznici su prolazeći kroz teoretska znanja o e-učenju, paralelno osmišljavali vlastiti obrazovni program e-učenja. Usvajajući dio po dio sadržaja polaznici su suradnički u manjim grupama nadograđivali svoj plan programa.
Uz to, naučili su koristiti sustav Google Drive, alat za izradu konceptualnih mapa Bubbl.us te na kraju radionice samostalno izradili video u alatu Movie Maker.
Vijesti:
- na hrvatskom jeziku:
- na engleskom jeziku: službeni web ISE projekta.
Kako sudjelovati u Eratostenovom eksperimentu i osvojiti nagrade?
Dana 12. ožujka 2015., CARNetov ISE tim održao je webinar o Eratostenov eksprimentu gdje je sudionike upoznao s time kako ga provesti, a pritom steći priliku za osvajanje vrijedne nagrade. Eratostenov eksperiment, globalni je eksperiment u kojem se mjeri opseg Zemlje po meridijanu, kada sunčeve zrake padaju na ekvator pod pravim kutom, a za koji je potreban samo štap i sunčeva sjena. Tako učenici diljem svijeta, u trenutku kada je Sunce na prikladnom položaju, računaju opseg Zemlje koristeći jednostavan štap.
Snimka webinara dostupna je na adresi https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/8466.
Realizacija nastavnog sata uz ISE tehnologiju
Dana 22. svibnja 2015., od 10 do 13 sati u Osnovnoj školi Stjepana Radića, Brestovec Orehovički, održala se ISE radionica „Realizacija nastavnog sata uz ISE tehnologiju“. Na radionici je prisustvovalo gotovo 20 nastavnika koji su se upoznali s primjenom tzv. ISE scenarija učenja - svojevrsnih digitalnih priprema za nastavni sat uz korištenje tehnologije u koje su integrirani multimedijalni sadržaji, kvizovi i slično, a koje će sudionici nakon radionice primijeniti u nastavi.
Upoznali su se i s ISE portalom za nastavnike kao centralnim mjestom za e-alate i obrazovne sadržaje za prirodoslovne predmete, te naučili kako koristiti Google Earth i e-simulator te ih primijeniti u nastavi. Također, prisutni su se priključili Hrvatskoj ISE zajednici na portalu,
Inspirativni dani - radionica ˝Primjena istraživačke nastave i ISE scenarija učenja"
Radionica pod nazivom ˝Primjena istraživačke nastave i ISE scenarija učenja" održala se tijekom kolovoza i rujna 2015. u više hrvatskih gradova. Cilj radionice bio je nastavnike naučiti realizirati nastavni sat uz korištenje tzv. ISE tehnologije. Nastavnici su imali priliku naučiti kako primijeniti ISE scenarij učenja - svojevrsnu digitalnu pripremu za nastavni sat u koju su integrirani multimedijalni sadržaji. Scenarij se temelji na istraživačkom učenju, vrsti učenja kod kojega je cilj potaknuti učenike na promišljanje i propitivanje, a s kojim su se polaznici također upoznali. Prednost spomenutih scenarija jest što se oni mogu u potpunosti mijenjati i prilagoditi pa ih nastavnik sadržajno može prilagođavati prema želji. Uz to, polaznici su imali priliku naučiti osnovne mogućnosti nekoliko ISE e-alata: Google Earth, Kahoot, Nacionalni portal za učenje na daljinu Nikola Tesla, PheT simulacije te Stellarium.
Radionice su održane prema rasporedu:
- Zagreb, CARNet (dvorana E 2) - 26. kolovoza od 11 do 15 sati
- Osijek, Osnovna škola Vijenac - 27. kolovoza od 11 do 15 h
- Osijek, Osnovna škola Vijenac - 28. kolovoza od 10 do 12 sati
- Split, Zdravstvena škola - 28. kolovoza od 10 do 14 sati
- Zadar, Osnovna škola Bartula Kašića - 31. kolovoza od 11 do 15 sati
- Varaždin, Elektrostrojarska škola - 1. rujna od 10 do 14 sati
- Zagreb, CARNet (dvorana E 2) - 2. rujna od 11 do 15 sati
- Krk, Srednja škola Hrvatski kralj Zvonimir - 4. rujna od 11 do 15 sati.
Inspirativni dani - webinar
Inspirativni webinar pod nazivom "Eratostenov eksperiment uz ISE scenarije učenja: Suvremeno podučavanje mjerenja opsega Zemlje" održao se 9. rujna od 13 do 14 sati, a sudionike je upoznao s procesom provođenja Eratostenovog eksperimenta uz pomoć ISE scenarija učenja. Eratostenovim eksperimentom mjeri se opseg Zemlje po meridijanu, kada sunčeve zrake padaju na ekvator pod pravim kutom, a za njega je potreban samo štap i sunčeva sjena. Eratostenov eksperiment se zbog velikog interesa ponovio 22. rujna 2015. godine. Naime, u ožujku 2015. godine, provelo ga je 507 škola diljem svijeta, od čega čak 129 škola iz Hrvatske a više od 20 njih ga je realiziralo koristeći spomenuti ISE scenarij učenja. Na webinaru su se sudionici upoznali s procesom korištenja scenarija učenja za Eratostenov eksperiment, i to za osnovnu i srednju školu, kao i jednostavnim e-alatima za njegovu realizaciju.
Snimka webinara dostupna je na adresi: http://www.carnet.hr/webinari/sudjelovanje_u_eratostenovom_eksperimentu_uz_ise_scenarij_ucenja
Virtualni posjet CERN-u
Prvi put u Hrvatskoj, publika je imala jedinstvenu priliku uživo s konferencije virtualno obići CERN odnosno Europsku organizaciju za nuklearna istraživanja gdje znanstvenici i inženjeri iz cijeloga svijeta ispituju fundamentalne strukture Svemira. Tako se u CERN-u koji se nalazi na Francusko Švicarskoj granici blizu Ženeve, koriste najveći i najkompleksniji znanstveni instrumenti na svijetu za istraživanje osnovnog sastava materije - čestice. Ti instrumenti su niz akceleratora čestica i detektora među kojima je najpoznatiji Veliki hadronski sudarač.
Vrijedi istaknuti kako je ovo bila, u povijesti virtualnih tura, najveća dosad.
U veliku znanstvenu avanturu iz CERN-a na hrvatskom jeziku vodio ih je, s jedne strane, znanstvenik u CERN-u, a s druge strane (na konferenciji) prof. dr. sc. Ivica Puljak. Profesor Puljak je član je CMS i MAGIC kolaboracija, a područje njegovog znanstvenog istraživanja je fizika Higgsovog bozona i astročestična fizika.
Nakon posjeta, sudionici su imali mogućnost postavljati pitanja te provesti kratku diskusiju u društvu vrhunskih znanstvenika. Ovaj virtualni posjet se održao 19. studenoga 2015., a organizirao ga je CARNet u sklopu Inspiring Science Education projekta kojeg financira Europska Unija iz CIP ICT PSP.
Autor: Ivica Puljak, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje; Senka Đurić, Institut Ruđer Bošković; Roko Pleština, CERN; Daniel Denegri, CERN
Snimka: https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/8983
Online savjetovanje o primjeni istraživačke nastave
Dana 9. prosinca 2015. godine, od 13 do 14 sati, održao se webinar 'Online savjetovanje o primjeni istraživačke nastave'. Autorica webinara, gospođa Marija Pavkov sudionike je upoznala s konceptualnim okvirom primjene istraživačke nastave, te s time kako kroz istraživačku nastavu razvijati znatiželju, radoznalost, interes i kreativnost kod učenika. Opisala je i kakvu ulogu ima učitelj kod provođenja istraživačke nastave, te objasnila zašto je potrebno razvijati sposobnost aktivnog slušanja, postavljanja različitih oblika i vrsta pitanja te prepuštanje vodstva učenicima za stvaranjem novih spoznaja.
U drugom, savjetodavnom dijelu webinara, sudionici webinara su imali priliku za postavljanje pitanja vezanih uz konceptualiziranje nastavnog sata sukladno istraživačkoj nastavi.
Webinar se održava u sklopu projekata Inspiring Science Education - ISE i Scientix, koje sufinancira Europska Unija.
Pogledajte snimku webinara: https://connect.carnet.hr/p4vtfav3pat/
Održan webinar "Mjerenje opsega Zemlje Eratostenovim eksperimentom - jednostavno i suvremeno!"
Webinar "Mjerenje opsega Zemlje Eratostenovim eksperimentom - jednostavno i suvremeno!" namijenjen nastavnicima fizike, geografije i matematike, ali i svima ostalima zainteresiranima za provedbu Eratostenovog eksperimenta, održan je 7. ožujka 2016. godine.
Sudionici webinara imali su priliku upoznati se s koracima za sudjelovanje u eksperimentu te s jednostavnim e-alatima za njegovu provedbu. Ovaj eksperiment može se provesti i uz tzv. ISE scenarije učenja odnosno svojevrsne pripreme za nastavni sat koji su ujedno i nastavni materijal, a također su bili predstavljeni na webinaru. Sudionici su se upoznali i s natjecanjima koja prate provođenje eksperimenta, a koja će najsretnije i najkreativnije odvesti na stručno usavršavanje na ISE ljetnoj školi u Grčkoj.
Za one koji nisu bili u mogućnosti sudjelovati u webinaru, donosimo snimku webinara: https://connect.carnet.hr/p26c621oss9/.
Prezentacija korištena na webinaru dostupa je na adresi: http://www.slideshare.net/IseCroatia/ise-webinar-eratostenov-eksperiment-oujak-2016.
Održan webinar "E-alati za multimediju u nastavi: kako osvojiti natjecanje ISE Oscar?"
U sklopu Inspiring Science Education (ISE) projekta, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet organizirala je webinar "E-alati za multimediju u nastavi: kako osvojiti natjecanje ISE Oscar?" namijenjen svim učiteljima u Republici Hrvatskoj, svima onima koji se bave podučavanjem u formalnom ili neformalnom obliku te svima koji su zainteresirani za primjenu ISE scenarija učenja i sudjelovanje u natjecanju "ISE Oscar za scenarij režiji i film".
Webinar se održao 12. travnja 2016. godine s ciljem da sudionike upozna s osnovnim karakteristikama i funkcionalnostima odabranih e-alata za izradu animiranih i video sadržaja. Sudionici su tako imali priliku upoznati Animoto, Moovly, Movie Maker, Screencast-o-matic i Powton. Također, imali si priliku čuti kako osmisliti scenarij takvog sadržaja i gdje prikupiti materijale za njegovu izradu. Na kraju, imali su priliku upoznati se s natjecanjem "ISE Oscar za scenarij, režiju i film" koje se organizira u sklopu Inspiring Science Education (ISE) projekta, a cilj je realiziranje podučavanja uz ISE scenarij učenja te režiranje i izrada videa odnosno kratkog filma kojim se ono prezentira.
Snimka webinara: https://connect.carnet.hr/webinarise42/.
Prezentacija kortištena na webinaru: http://www.slideshare.net/IseCroatia/ealati-za-multimediju-u-nastavi-kako-osvojiti-natjecanje-ise-oscar.
Inspiring Science Education (ISE) projekt sufinancira Europska Unija iz Programa podrške politikama za primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u sklopu Okvirnog programa za konkurentnost i inovacije (CIP ICT PSP).
Sadržaj ovih web stranica stajalište je autora. Europska Unija ne odgovara za sadržaj i upotrebu istog.