preskoči na sadržaj
preskoči na sadržaj
.
| Zadnja izmjena 25. 5. 2016. u 11:57 sati |

Prva radionica refleksije prakse | Druga radionica refleksije prakse | Treća radionica refleksije prakse | Četvrta i peta radionica refleksije prakse

Prva radionica refleksije prakse

U okviru projekta Inspiring Science Education, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet, 29. travnja 2014. godine od 12 do 16 sati u Osnovnoj školi Šećerana, organizirala je prvu radionicu refleksije prakse (Practice Reflection Workshop). Cilj prve radionice bio je predstavljanje mogućnosti primjene informacijsko komunikacijskih tehnologija u popularizaciji znanosti prikazujući najbolje primjere dobre prakse iz nastave prirodoslovnih predmeta. Cilj je bio i informiranje o najnovijim europskim trendovima vezanima uz popularizaciju znanosti, te poticanje sudionika na praćenje istih.

Na početku prve radionice refleksije prakse, sudionici su se upoznali s procesom izgradnje suradničke online zajednice nastavnika i znanstvenika, kroz alat Edmodo, te sa njegovim prednostima i nedostacima. Napravljen je kratki osvrt na to kako je teklo osnivanje i okupljanje zajednice nastavnika i znanstvenika uključenih u projekt ISE – od upoznavanja i očekivanja članova do dijeljenja znanja, iskustva i alata. Više o tome pogledajte u prezentaciji Arjane Blažić, profesorice iz IX. gimnazije Zagreb, moderatorice ISE suradničke online zajednice.

Big Ideas in Science

Jedna od aktivnosti za nastavnike čije su škole uključene u ISE projekt je popunjavanje i realizacija tzv. scenarija za učenje (svojevrsne pripreme za nastavni sat) dostupnog u dva formata (.odt i .doc) te slanje tog scenarija na ise-prijava@carnet.hr te se preporučuje objava scenarija za učenje na ISE portalu unutar grupe "Hrvatska ISE zajednica" s ciljem razmjene znanja i populariziranja prirodoslovnih i srodnih predmeta. Više o tome doznajte na adresi http://www.carnet.hr/ise/aktivnosti.

S ciljem upoznavanja s aktivnostima koje se od nastavnika očekuju, uslijedila je radionica pod nazivom Big Ideas in Science a imala je za cilj polaznicima pokazati na koji način se Velike ideje u znanosti ugrađuju u nastavu znanstvenih predmeta kroz pripremu Scenarija učenja. Odgovaralo se na pitanja: što je toliko važno u određenoj nastavnoj temi i je li važna sama nastavna tema ili postoji nešto relevantnije vezano za nastavnu temu što bi moji učenici trebali uistinu razumijeti, te koje su važne vidljive pojave koje bi učenici trebali protumačiti i objasniti? Upravo su to pitanja koja nam pomažu “izgraditi” veliku ideju, a ona se ne skrivaju u kurikulumu i ne čekaju da ih se otkrije! Iako su Fenomeni ono što je učenicima zanimljivo, aktivnosti na radionici potencirale su shvaćanje važnosti Razumljivih modela - nevidljivih događaja i procesa koji potiču kroz učenje potpomognuto istraživanjem generalizaciju ideja ili modela koja mogu biti iskorišteni za objašnjenje ali i unificiranje različitih fenomena. Velika ideja je rezultat kontinuiranog promišljanja vezanog uz nastavnu temu, samostalno ili zajedno s ostalim učiteljima/kolegama. Velika ideja je rezultat uloženog vremena i kontinuiranog rada u cilju razumijevanja znanosti!

Da je tema bila zanimljiva, potvrdila je bogata diskusija koja se razvila, kao i ishod praktičnog dijela, tijekom kojega su sudionici u skupinama od 5-6 članova izrađivali vlastiti scenarij učenja, koji su ukratko i prezentirali.

Voditeljice i autorice radionice su Aleksandra Mudrinić Ribić i Jasminka Maravić iz CARNeta, a njihova prezentacija dostupna je ovdje.

Primjeri dobre prakse

Jedan od posebno zanimljivih dijelova najčešće su i primjeri dobre prakse, jer su dobra prilika za međusobne preporuke i razmjenu znanja između nastavnika. Ovoga puta primjenu tehnologije u prirodoslovnim predmetima pokazali su nastavnici i učitelji iz nekoliko škola, a u nastavku donosimo kratke opise te linkove na prezentacije.

Kako pomaknuti granice i videokonferencijskim spajanjem organizirati debatu između dvije udaljene škole te integrirati čak tri predmeta (biologija, informatika i hrvatski jezik), pokazale su Brankica Murk, prof. biologije i kemije, Gordana Pek, prof. PTO i Silvija Borovečki, prof. hrvatskog jezika i književnosti iz OŠ Šećerana te Monika Pavić, prof. biologije i kemije i Maja Jurić-Babaja, prof. matematike i informatike iz OŠ V. Nazora Čepin. Reakcije učenika bile su vrlo pozitivne na ovaj novi način rada te bi ga rado ponovili nekim novim temama jer je primjeren njihovom načinu komunikacije, zanimljiv i dinamičan… Više informacija pogledajte u prezentaciji.

Elipsa  - definicija, konstrukcija i jednadžba: kakva je to vrtlarska elipsa i kako se krivulja može narisati u pijesku te kako konstruirati elipsu rabeći dinamički aplet, doznajte u prezentaciji Lidije Blagojević, profesorice iz II. gimnazije Osijek.

Prezentacija debate koju su organizirale profesorice iz Osnovne škole Vladimira Nazora Čepin i OŠ Šećerana, bila je samo uvodni dio u nastavak prezentacije primjene tehnologije u prirodoslovnim predmetima  u Osnovne škole Vladimira Nazora Čepin. Kako u Osnovnoj školi iz Čepina motiviraju svoje učenike, pogledajte u prezentaciji Maje-Jurić Babaja.

A kako sinergijom nekoliko aktivnosti osmisliti "projekt suvremene nastave" moglo se vidjeti u prezentaciji Gabriele Feher, prof. glazbene kulture, Suzane Komes, prof. hrvatskog jezika i književnosti i Brankice Murk prof. biologije i kemije iz Osnovne škole Šećerana. Projekt pod nazivom "Suvremena nastava u Osnovnoj školi Šećerana" realizirale su kroz sljedeće aktivnosti: Biološko-kemijsko-fizikalni dan, Jezici EU, Dan zdravlja, Za spas planeta Zemlje, Razigrano putovanje RH. Svrha projekta je unapređenje nastavnog procesa, podržavanje nove kulture učenja zasnovane na iskustvenom, istraživačkom i cjeloživotnom učenju kao i individualni i timski pristup radu te integracija znanja, a sve uz tehnologiju. Prezentaciju pogledajte ovdje.

Mogućnosti vrednovanja i dijeljenja projektnih rezultata

Mogućnosti vrednovanja i dijeljenja projektnih rezultata prisutnima je predstavila viša savjetnica za matematiku, profesorica Dajana Zucić iz Agencije za odgoj i obrazovanje.

Upoznala ih je s prednostima sudjelovanja u projektima kao što su poticanje izgradnje osobnog plana profesionalnog usavršavanja, poticanje međusobne suradnje nastavnika, uklanjanje izolacije nastavnika, ohrabrivanje nastavnika na inovativne oblike poučavanja, pomoć nastavniku u prepoznavanju kvalitete koju želi razviti, itd.

Sudionici su mogli saznati koje su poveznice između vrednovanja projektnih rezultata i pravilnika o tjednim radnim obvezama učitelja i suradnika u osnovnoj školi, pravilnika o osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju darovitih učenika te pravilnika o napredovanju učitelja i nastavnika u osnovnom i srednjem školstvu, a koje su koristi dijeljenja projektnih rezultata. Prezentacija je dostupna ovdje.

Zahvale

CARNetov ISE projektni tim zahvaljuje domaćinu prve radionice refleksije prakse Dragi Mavrinu, ravnatelju Osnovne škole Šećerana, svim sudionicima te predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje, višoj savjetnici za matematiku Dajani Zucić.

Posebu zahvalu upućujemo nastavnicima koji su doprinijeli radionici tako što su nam pokazali primjere dobre prakse.

Snimke s prve radionice refleksije prakse objavljene su na adresi http://www.carnet.hr/ise/repozitorij. Fotografije su dostupne u galeriji na ISE Facebooku.

Druga radionica refleksije prakse

U okviru projekta Inspiring Science Education, koji se financira iz programa potpore politike za konkurentnost i inovacije u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji (CIP ICT PSP), Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet je u sklopu CARNetove korisničke konferencije – CUC 2014, 19. studenog 2014. godine od 14 do 14:30 organizirala drugu radionicu refleksije prakse (Practice Reflection Workshop). Radionica je obuhvatila Learning Café  - interaktivnu grupnu diskusiju sudionika radionice i finale natjecanja Napravi pravi POTEZ (POpulariziraj TEhnologijom Znanost) u sklopu kojeg su prezentirani primjeri dobre prakse.

Na radionici su sudjelovali nastavnici iz čak 14 osnovnih i srednjih škola te predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje -  AZOO.

Natjecanje Napravi pravi POTEZ! (POpulariziraj TEhnologijom Znanost )

U sklopu ISE projekta, organizirano je natjecanje Napravi pravi POTEZ! Prijave na natjecanje su trajale od 1. ožujka do 30. listopada 2014., a natjecanje namijenjeno svim nastavnicima prirodoslovnih predmeta (i onih koji su sat održali u kolaboraciji s nastavnicima prirodoslovnog područja). Kako bi se nastavnici mogli što bolje pripremiti, upoznati s izradom scenarija učenja, metodologijom te brojnim web 2.0 alatima, u navedenom periodu, CARNet je održao 12 edukativnih radionica i dva webinara. Za uspješnu prijavu, nastavnici su trebali izraditi scenarij učenja potpomognut korištenjem tehnologije,  priložiti dokaz tako održanog sata te reakciju učenika.

Kako je i najavljeno, finale natjecanja je održano na CUC-u, na Drugoj radionici refleksije prakse.

Na samom početku radionice, nakon  kratkog uvoda, proglašen je pobjednik natjecanja Napravi pravi POTEZ! Iako je zaprimljeno 19 odličnih radova, jedan od njih se isticao. Stručni žiri je najboljim  proglasio rad „Gibanje kuglice niz kosinu i pad sa stola“ autora Nedeljka Begovića, profesora fizike u Gimnaziji Matije Antuna Reljkovića, Vinkovci. Time je osvojio glavnu nagradu: Stručno usavršavanje TACCLE IST 2015 (Kreiranje vlastitih materijala za e-učenje u školama). Drugo mjesto zauzeo je rad „Sir Cumference and the Dragon of Pi“. Autorice ovog rada su dvije profesorice iz  OŠ Juraja Dobrile iz Rovinja, Ina Pendić i Suzana Poljak i osvojile su dva prijenosna računala. Dva tableta su dodijeljena autoricama rada, koji je osvojio treće mjesto,  „Voda - uvjet života: Svojstva vode (pokusi)“ Adrijana Leko i Ivana Knezović iz OŠ F. Tuđman PŠ Bapska, Šarengrad. Uz proglašenje, naravno, bila je i svečana dodjela vrijednih nagrada.

Primjeri dobre prakse

Kao i na svakoj radionici refleksije, važnu ulogu imaju primjeri dobre prakse. Na ovoj radionici su izloženi oni najbolji. Finalisti, odnosno, autori prva tri nagrađena rada su nam prezentirali kako su izradili svoje scenarije učenja potpomognute korištenjem IKT-a. Pokazali su na koji su način koristili razne web 2.0 alate kao što su Edmodo, Google Drive, Movie Maker, PowToon, Smore, GeoGebra itd.   

Reakcije učenika na tako provedene sate su vrlo pozitivne jer su stekli nova znanja kroz zanimljiv rad. Produkt ovakvog pristupa poučavanja su svakako i nove digitalne kompetencije kod učenika.

Prezentacije:

  1. Nedeljko Begović: Gibanje kuglice niz kosinu i pad sa stola
  2. Ina Pendić i Suzana Poljak: Sir Cumference and the Dragon of Pi
  3. Adrijana Leko i Ivana Knezović:  Voda - uvjet života: Svojstva vode (pokusi)

Na samom kraju ove sesije, prikazan je kratak promo video ostalih, također, izvrsnih radova pristiglih kao prijava na natjecanje.

Learning Café

Learning café je interaktivna grupna diskusija sudionika radionice na zadane teme. Koncept se temelji na ideji da su svi sudionici aktivno uključeni u raspravu kako bi se prikupile nove ideje, identificirale prepreke te prijedlozi rješenja prepreka na koje nailaze. ISE Learning Café je svojim zadanim temama ciljao na dobivanje povratne informacije od nastavnika o utjecaju integracije IKT alata i različitih pedagoških  metoda (učenje temeljeno na istraživanju tzv. inquiry based learning) na unapređenje njihovog nastavnog procesa, razvoj digitalnih kompetencija i razvoj pedagoških vještina, na rad s učenicima i njihovo zadovoljstvo te na razvoj IKT kulture u njihovoj školi. Diskutiralo se o tome na koje su prepreke nailazili i koje su preporuke za njihovo svladavanje.

Zahvale

CARNetov ISE tim se zahvaljuje svim sudionicima radionice, sudionicima natjecanja a posebnu zahvalu upućujemo onima koji su pokazali primjere dobre prakse.

Posebnu zahvalu upućujemo i žiriju natjecanja koji je svojim stručnim okom marljivo pregledavao sve radove koji su prijavljeni na natjecanje. U žiriju su sudjelovali:

  • Aleksandra Mudrinić Ribić, CARNet
  • Ivana Katavić, AZOO
  • Antonela Czwyk-Marić, AZOO
  • Edita Jurjević, OŠ Ljubo Babić, Jastrebarsko
  • Vesna Tomić, Gimnazija A. G. Matoša, Đakovo
  • Bojan Markičević, znanstveni komunikator.

Fotogaleriju s druge radionice refleksije prakse pogledajte na ISE Facebooku.

Treća radionica refleksije prakse

U okviru susreta pod nazivom Inspirirani nastavnici za inovativno učenje, koji se u organizaciji Hrvatske akademske i istraživačke mreže – CARNet održao 23. travnja 2015. godine od 13:30 do 18 sati u Osnovnoj školi "Mejaši" Split, održala se radionica  Inspiring Science Education (ISE) projekta.

Riječ je o trećoj radionici refleksije prakse kojoj je cilj bio inspiriranje nastavnika prirodoslovnih predmeta u planiranju nastavnih sati utemeljenih na metodi istraživačkog učenja. Na radionici je sudjelovalo gotovo 20 nastavnika, koji su upoznati s novostima u ISE projektu, a koje su se ticale uglavnom razvoja ISE portala - centralnog mjesta na kojem se nalaze e-alati, obrazovni resursi i scenariji učenja s fokusom na prirodoslovne i srodne predmete (http://portal.opendiscoveryspace.eu/ise).

Posebna pozornost na radionici posvetila se predstavljanju ISE scenarija učenja koji su razvijeni u sklopu projekta, kao svojevrsne digitalne pripreme za nastavni sat u kojima su integrirani multimedijalni sadržaji. Spomenuti scenariji se temelje na istraživačkom učenju te imaju različito nastavničko i učeničko sučelje.

Nakon toga, nastavnici su se upoznali s ISE alatima i to Google Earthom i Stellariumom gdje su im predstavljeni potencijali primjene tih alata radi postizanja što veće motivacije kod njihovih učenika.

Naposljetku, prezentirana su dva primjera dobre prakse. Prvi primjer u autorstvu gospođe Daniele Ružić Mrak, prof. iz OŠ Kneza Branimira (Donji Muć) prisutnima je pružio uvid u iskustvo sudjelovanja u Eratostenovom eksperimentu 2015., kao i 2014. godine. Drugi primjer dobre prakse u autorstvu je Ana Marije Sačer, prof. iz OŠ Majstora Radovana (Trogir) prisutne je upoznao s inovativno osmišljenim nastavnim satom informatike u kojemu je riječ o kraćem zapisivanju logičkih izjava, a s kojim je sudjelovanja na ISE natjecanju Napravi pravi POTEZ 2014. Fotografije s radionice u Splitu možete pogledati na Facebook stranicama ISE projekta.

Learning Café

Learning café je interaktivna grupna diskusija sudionika radionice na zadane teme. Koncept se temelji na ideji da su svi sudionici aktivno uključeni u raspravu kako bi se prikupile nove ideje, identificirale prepreke te prijedlozi rješenja prepreka na koje nailaze. ISE Learning Café je svojim zadanim temama ciljao na dobivanje povratne informacije od nastavnika o utjecaju integracije IKT alata i različitih pedagoških  metoda (učenje temeljeno na istraživanju tzv. inquiry based learning), na unapređenje njihovog nastavnog procesa, razvoj digitalnih kompetencija i razvoj pedagoških vještina, na rad s učenicima i njihovo zadovoljstvo te na razvoj IKT kulture u njihovoj školi. Pogledajte pitanja i rezultate diskusije.

  1. U kojoj mjeri i na koji način je integracija IKT alata i različitih pedagoških metoda (učenje temeljeno na istraživanju tzv. Inquiry based learning) utjecala na unaprjeđenje Vašeg nastavnog procesa:
  • na koje ste prepreke nailazili
  • preporuke za njihovo svladavanje

Odgovori:

Prepreke:

  • dostupni sadržaji uglavnom na engleskom (stručnom) ili drugim jezicima
  • loša opremljenost učionica
  • nedostaje podrška kolega
  • nedovoljna motiviranost nastavnika – „nije plaćeno pa ni ne moram“

Preporuke:

  • prijevod sadržaja, npr. ISE za Eratostena
  • povećati broj edukacija za nastavnike
  1. U kojoj mjeri i na koji način je integracija IKT alata i različitih pedagoških metoda (učenje temeljeno na istraživanju tzv. Inquiry based learning) utjecala na razvoj Vaših digitalnih kompetencija i razvoj pedagoških vještina
  • na koje ste prepreke nailazili
  • preporuke za njihovo svladavanje

Odgovori:

  • Integracija IKT alata i različitih pedagoških metoda u velikoj mjeri je utjecala na razvoj digitalnih kompetencija, što se razvoja pedagoških vještina tiče, uspjeli smo se približiti učenicima i lakše ih motivirati za rad.
  • Osobno nas je potaknulo na istraživanje dostupnih alata i materijala za rad.
  • Potaknulo nas je i na komunikaciju s drugim školama i kolegama izvan vlastitog mjesta stanovanja, odnosno na međunarodnu suradnju, timsku suradnju među kolegama.

Prepreke: Opremljenost škola, nezainteresiranost kolega, nedostatak vremena.
Preporuke: Vrednovati nastavnike koji primjenjuju IKT u svom radu.

  1. U kojoj mjeri i na koji način je integracija IKT alata i različitih pedagoških metoda (učenje temeljeno na istraživanju tzv. Inquiry based learning) utjecala na rad s učenicima i njihovo zadovoljstvo?
  • na koje ste prepreke nailazili
  • preporuke za njihovo svladavanje

Odgovori:

  • implementacija IKT-a u klasično poučavanje je nastavu učinilo atraktivnijom, dinamičnijom, zornijom
  • učenici su zadovoljniji, motiviraniji za rad i rad u timovima

Prepreke: nedovoljno razvijene informatičke vještine kod mlađih učenika.
Preporuke: veća financijska potpora s različitih strana, informatička edukacija nastavnika i učenika.

Četvrta i peta radionica refleksije prakse

U okviru projekta Inspiring Scienece Education, Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet organizirala je četvrtu i petu radionicu refleksije prakse na CARNetovoj korisničkoj konferenciji u Dubrovniku.

Četvrta radionica refleksije prakse održala se 19. studenoga pod nazivom "Kako uspješno uvesti IKT u školu", a u radionici je aktivno sudjelovalo gotovo 60 polaznika. Predstavljena su dva primjera integracije tehnologije u školu iz perspektive ravnatelja te dva primjera iz perspektive nastavnika. Ravnatelji Fredi Glavan (OŠ "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija) i Zdenko Kobeščak (OŠ Stjepana Radića, Brestovec Orehovički) su predstavili na koji se način njihova škola nosi s novim tehnologijama i njihovom implementacijom u svakodnevni rad škole. Uz samu nabavu i održavanje opreme, poseban naglasak stavili su na neophodnost stručnog usavršavanja nastavnika kako bi se mogla očekivati adekvatna uporaba IKT-a u nastavi kao i pozitivan stav kolektiva prema uvođenju promjenama. Nastavnice Snježana Fištrović (OŠ Generalski stol) i Andrea Haramustek (OŠ Stjepana Radića, Brestovec Orehovički) su predstavile svoj primjer dobre prakse primjene novih tehnologija u nastavi koja im pomaže da nastavu učine zanimljivijom i učinkovitijom ali i pristupačnijom učenicima novih generacija. Na kraju, sudionici radionice su imali priliku podijeliti vlastita slična iskustva.

Peta radionica refleskije prakse održala se 20. studenoga pod nazivom "Znanost na dlanu" a u radionici je aktivno sudjelovalo gotovo 40 polaznika. Ovdje su polaznici imali priliku vidjeti primjere drugih nastavnika koji integriraju IKT u nastavu predmeta prirodnih znanosti i projekte koji doprinose lakšem shvaćanju znanstvenih koncepata uz tehnologiju. Svoje primjere dobre prakse predstavili su sljedeći nastavnici: Marijana Dragoslavić, OŠ Maria Martinolića, Mali Lošinj; Aneta Golińska, 36,6 Competence Centre (Poljska); Adrijana Leko, OŠ "dr. Franjo Tuđman" Šarengrad te Ratko Medan, Geodetska tehnička škola, Zagreb. Predstavili su vlastite primjere pedagoškog oblikovanja i iskustava nastavnog sata uz tehnologiju a posebno njeno korištenje za približavanje apstraktnih znanstvenih fenomena učenicima. Predstavili su dva projekta koja razvijaju i primjenjuju inovativne pedagoške i tehnološke modele. Ovi projekti doprinose unaprjeđenju kreativnosti učenika te razvijaju i vrednuju socijalne vještine u različitim situacijama i kontekstima učenja.

Koncept ovih dviju radionica tematski je bio vrlo sličan, a različiti primjeri dobre prakse učinili su sadržaj radionice drugačijim.

Learning café

U grupnim radovima koji su se održali u obje radionice, pod nazivom Learning café, sudionici su mogli iznijeti povratne informacije o projektu, aktivnostima i rezultatima ISE projekta što je i osnovni cilj radionica refleksije prakse.

Learning café je interaktivna grupna diskusija sudionika radionice na zadane teme. Koncept se temelji na ideji da su svi sudionici aktivno uključeni u raspravu kako bi se prikupile nove ideje, identificirale prepreke te prijedlozi rješenja prepreka na koje nailaze. ISE Learning Café je svojim zadanim temama ciljao na dobivanje povratne informacije o ISE portalu, ISE scenarijima učenja, istraživačkom učenju te općenito o očekivanjima od ISE projekta. U nastavku pogledajte pitanja i rezultate diskusije.

1. ISE Portal

Je li registracija na Portal jednostavna? Je li jednostavno kreirati i priključiti se zajednicama na Portalu?

Odgovori:

  • Za neke je registracija zbunjujuća a nekima je jednostavna kao i priključivanje zajednici.
  • Smatraju da je portal spor i da bi dizajn mogao biti bolji.
  • Smeta im što se uvijek na početku otvara upitnik.
  • Zaključuju da je repozitorij alata na portalu kvalitetan.

2. ISE scenariji učenja

Koristite li postojeće scenarije učenja? Je li ih jednostavno koristiti?

Što mislite o alatu za izradu scenarija učenja (pozitivni, negativni aspekti i preporuke)?

Odgovori:

  • Neki nastavnici nisu upoznati s alatom dok se nekima alat za izradu scenarija sviđa, ali bi voljeli da je sve na hrvatskom jeziku.
  • Koristili su scenarije učenja (npr. scenarij za Eratostenov eksperiment) i smatraju ih korisnima, nadaju se da će ih i njihove kolege početi koristiti, ali naglašavaju da je jako bitna podrška nastavnicima.

3. Istraživačko učenje

Primjenjujete li istraživačko učenje u poučavanju?

Koliko je metoda istraživačkog učenja jednostavna i adekvatna za primjenu u poučavanju prirodoslovnih predmeta?

Odgovori:

  • Primjenjuju istraživačko učenje uz upotrebu tehnologije i povezuju razrednu i predmetnu nastavu.
  • Smatraju da je istraživačko učenje nužno zbog razvijanja suradničkog učenja.
  • Sviđa im se što se kod takve vrste učenja gradivo povezuje sa stvarnim situacijama
  • Smatraju da razvija kritičko razmišljanje.
  • Ovakvu vrstu učenja provode koristeći neke aplikacije i virtualne sadržaje: Planoplan, Youtube, virtualni muzeji i instituti.

4. Očekivanja od ISE projekta

Koja su Vaša inicijalna očekivanja od ISE projekta? Jesu li ispunjena?

Kakav je utjecaj na Vaš rad i profesionalni razvoj imalo sudjelovanje u ISE projektu?

Kakav je utjecaj Vaše sudjelovanje u ISE projektu i provođenje ISE aktivnosti imalo na Vaše učenike i njihovu motivaciju za prirodoslovnim predmetima?

Odgovori:

  • Inicijalna očekivanja su popularizacija znanosti, motiviraniji učenici, unaprjeđenje nastave, priključivanje ISE zajednici, pobuđivanje znatiželje kod učenika. 
  • Sudjelovanjem u ISE projektu dobili su alate i metode za obradu tema u STEM području, pozitivno osobno iskustvo  te povezivanje s drugim školama, njihovim uvjetima i načinom rada. Smatraju da je projekt dobar za stručne predmete.
  • Kod učenika su uočili veću motivaciju, i to da predmeti poput fizike i kemije postaju konkurencija TZK i ostalim predmetima.


Inspiring Science Education (ISE) projekt sufinancira Europska Unija iz Programa podrške politikama za primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u sklopu Okvirnog programa za konkurentnost i inovacije (CIP ICT PSP).

Sadržaj ovih web stranica stajalište je autora. Europska Unija ne odgovara za sadržaj i upotrebu istog.



Foto galerija
Album: Prva radionica refleksije prakse u OŠ Šećerana


Prva Prethodna 1 2 [3] 4 Sljedeća Zadnja

Prezentacija >
IMG_4488
IMG_4488 Preuzmi sliku
IMG_4490
IMG_4490 Preuzmi sliku
IMG_4492
IMG_4492 Preuzmi sliku
IMG_4494
IMG_4494 Preuzmi sliku
IMG_4495
IMG_4495 Preuzmi sliku
IMG_4499
IMG_4499 Preuzmi sliku
IMG_4506
IMG_4506 Preuzmi sliku
IMG_4513
IMG_4513 Preuzmi sliku
IMG_4515
IMG_4515 Preuzmi sliku
IMG_4517
IMG_4517 Preuzmi sliku
IMG_4525
IMG_4525 Preuzmi sliku
IMG_4527
IMG_4527 Preuzmi sliku



Prva Prethodna 1 2 [3] 4 Sljedeća Zadnja


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju