preskoči na sadržaj
.
CARNet novosti
Preuzmi RSS
| Objavljeno 20. 5. 2005. 00:00 | RSS

CARNetovi predstavnici na međunarodnom seminaru«Društvena odgovornost-trendovi u Hrvatskoj i svijetu»

U Hrvatskoj su teme vezane uz društvenu odgovornost u dnevnom tisku zastupljene sa zanemarivih 0,2% ukupnog sadržaja medija, pa ne čudi da je javnost nesenzibilizirana za tu tematiku, istaknuto je na seminaru održanom 19. svibnja u Hrvatskom novinarskom domu, u suorganizaciji Zagrebačke banke i Međunarodnog centra za obrazovanje novinara (ICEJ), pod nazivom “Društvena odgovornost – trendovi u Hrvatskoj i svijetu”, na kojem je sudjelovalo oko 150 sudionika – urednika i novinara, predstavnika hrvatskih kompanija, nevladinih organizacija, javnih ustanova, kulturnih institucija, poslovnih i strukovnih udruženja, stranih donatorskih organizacija i obrazovnih institucija. Na seminaru su aktivno sudjelovali i predstavnici CARNeta: Danijela Grizelj, voditeljica Ureda za odnose s javnošću CARNeta i Danijel Švenda, suradnik u CARNetu.

Tijekom seminara je upravo Hrvatska akademska i istraživačka mreža -CARNet navedena kao primjer društveno odgovornog poslovanja. Cilj seminara, kako je istakao Franjo Luković, predsjednik Uprave Zagrebačke banke, je promocija ideje društvene odgovornosti u medijima i široj javnosti. Sudionici su iz vlastitog iskustva pokušali definirati platformu za afirmaciju društvene odgovornosti u Hrvatskoj, gdje se čitava ideja (koja je u svijetu prevladavajući korporativni trend) još uvijek nalazi u začetku medijske prepoznatljivosti i prihvaćanja od strane korporativne i šire javnosti. O ulozi medija i društvenoj odgovornosti novinara govorio je Stjepan Malović, profesor na Fakultetu političkih znanosti i direktor Međunarodnog centra za obrazovanja novinara (ICEJ). Malović je istaknuo kako o ovoj temi u Hrvatskoj pišu uglavnom specijalizirani novinari, a u medijima se društveno odgovorno poslovanje percipira prvenstveno kao sofisticirani vid reklame. “Stručni novinari znat će prepoznati vrijednosti i izvještavati o njima, dok će nestručni novinari biti lak plijen svih vrsta manipulacija, pa će i reklamu progutati kao društveno odgovorno poslovanje (DOP)”, upozorio je Malović.

Primjer stručnog obrazovanja 25 hrvatskih novinara i djelatnika u odnosima s javnošću od strane Fondacije Unidea poticaj je odgovorom shvaćanju uloge novinara u promoviranju DOP-a u široj javnosti, a među polaznicima ovog školovanja je i CARNet-ov suradnik Danijel Švenda. Glavna tajnica Fondacije Unidea, Francesca Gori, predstavila je i ostale aktivnosti u području društvene odgovornosti u Italiji, Centralnoj Europi i Africi, u koje je u 2004. godini investirala više od 12 milijuna eura. Unidea unutar bankarske grupacije UniCredit, čija je članica i Zagrebačka banka, posebice razvija programe volontiranja zaposlenika te Programe zajedničkog doniranja, a specifičnost poslovanja fondacije je u tome da nikada ne veže komercijalni interes banke osnivača sa svojim humanitarnim djelovanjem. “Najaktivniji smo u Africi, gdje naš osnivač UniCredit nema nikakvih komercijalnih niti ekonomskih interesa i veza” naglasila je Gori. Na isti način, dodala je, projekti Unidee u istočnoj Europi i na Balkanu nemaju dodira sa poslovnim interesima banke-osnivača - a na tim osnovama fondacija djeluje i u Hrvatskoj.

Darja Kupinić Guščić, predsjednica Uprave MediaNet-a, istaknula je kako se tematika društvene odgovornosti u hrvatskim medijima nalazi unutar medijskog sadržaja posvećenog gospodarstvu i čini minimalan dio ukupnog medijskog sadržaja. Šestomjesečna analiza hrvatskog medijskog prostora, po prvi puta ovako sveobuhvatno provedena u Hrvatskoj, u kojoj je analizirano gotovo 3000 članaka iz 340 novinskih naslova, pokazala je kako se više od 30% sadržaja nacionalnih dnevnika po površini odnosi na politiku, zabavu, tračeve i zanimljivosti, na gospodarstvo se odnosi oko 8%, dok članci o društvenoj odgovornosti – pokroviteljstvima, donacijama, okolišu, ljudskim resursima, zakladama, humanitarnom radu – čine tek oko 2,7% ukupne površine gospodarstva, odnosno samo 0,2% ukupne površine dnevnih novina. Britanska novinarka s dugogodišnjim iskustvom u vodećim britanskim tiskanim medijima, Hazel Duffy, prezentirala je razvoj i rast društvene odgovornosti u svijetu, utjecaj globalizacije na ekonomije zapadne Europe te skrenula pozornost na niz koristi od ove koncepcije poslovanja kako za samo gospodarstvo, tako i za civilno društvo i potrošače, ali i kontroverze koje je prepuštanje rješavanja problema društva korporacijama od strane vlada zapadnih demokracija donijelo modernom svijetu.

Danijela Grizelj,

Voditeljica Ureda za odnose s javnošću , CARNet


Kontakt i adresar

CARNet sjedište
  • Josipa Marohnića 5 10000 Zagreb
    Sjedište CARNeta nalazi se u Zagrebu.
    tel.: +385 1 6661 616
    e-mail: ured@carnet.hr

 
preskoči na navigaciju