Projekt Tesla u školi
odabir kandidata I sudionici projekta I aktivnosti u projektu I završni skup projekta
Projektom „Tesla u školi“ nastojala se potaknuti primjena digitalnih nastavnih materijala koji se nalaze na Nacionalnom portalu za udaljeno učenje Nikola Tesla.
Ujedno se kroz projekt nastojalo potaknuti osmišljavanje nastavnih metoda i oblika rada koji omogućuju kvalitetnu primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi.
Projekt „Tesla u školi“ održao se tijekom drugog polugodišta školske godine 2008./2009., a završio izborom najuspješnijih škola i nastavnika, te dodjelom nagrada početkom srpnja 2009. godine.
Postupak odabira kandidata
U projekt je bilo uključeno 80 nastavnika matematike, fizike, biologije i kemije.
Kriteriji za odabir škole i nastavnika, odnosno formiranje uzorka sudionika projekta bili su sljedeći:
- pravovremena prijava kandidata za sudjelovanje u projektu,
- informiranost stručnih službi i suglasnost ravnatelja škole za sudjelovanje u projektu,
- podjednaka zastupljenost gimnazija i strukovnih škola,
- različita geografska zastupljenost škola.
Prednost pri izboru sudionika i škola za sudjelovanje u projektu imale su škole iz kojih se prijavilo dvoje ili više nastavnika.
Sudionici projekta
Sudionici projekta "Tesla u školi" su nastavnici matematike, fizike, biologije i kemije u srednjim školama, te njihovi učenici.
Nastavnici matematike, fizike, biologije i kemije u srednjim školama mogu se prijaviti za sudjelovanje u projektu nakon informiranja stručne službe u školi i dobivanja suglasnosti ravnatelja za uključivanje njihove škole u projekt.
Aktivnosti u projektu
Uvodna radionica za nastavnike
Nastavnici koji su uključeni u projekt "Tesla u školi" bili su pozvani sudjelovati na uvodnoj radionici koja se održala 12. ožujka 2009. godine u Zagrebu.
Na radionici su predstavljeni e-sadržaji iz matematike, fizike, biologije i kemije koji se nalaze na Nacionalnom portalu za udaljeno učenje Nikola Tesla te mogućnosti njihove primjene u nastavi.
U praktičnom djelu radionice, nastavnici su imali prilike u grupama promišljati o načinima primjene e-sadržaja u nastavnom procesu.
Upotreba e-sadržaja u nastavi
Nakon uvodne radionice, nastavnici su osmišljavali i primjenjivali različite nastavne metode i oblike koji uključuju implementaciju e-sadržaja s Nacionalnog portala za udaljeno učenje Nikola Tesla u nastavi tijekom drugog školskog polugodišta, do 25. svibnja 2009. godine.
Izrada mjesečnih izvještaja o nastavnim aktivnostima i ispunjavanje zavšnog upitnika
Nastavnici su za vrijeme trajanja projekta koristili obrasce za pripremu i izvješće prilikom pripreme nastavnih satova u okviru kojih su primjenjivali e-sadržaje, a po završetku školske godine, nastavnici i njihovi učenici su ispunili završni anketni upitnik. Upute vezane uz ispunjavanje obrasca za pripremu i izvješće, kao i završnog upitnika nastavnici su dobili na uvodnoj radionici.
Završni stručni skup projekta „Tesla u školi“
U CARNET-ovim prostorijama 2. srpnja 2009. godine održan je Završni stručni skup u sklopu projekta „Tesla u školi“ na kojem su se okupili sudionici projekta i drugi pozvani gosti. Završni skup otvorili su ravnatelj CARNET-a gospodin Zvonimir Stanić i gospodin Zoran Paldi, ravnatelj Uprave za informatiku i tehnologije Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
Projektni se tim, osim kratkog osvrta na aktivnosti projekta, osvrnuo na rezultate dobivene u okviru projekta i iskustva uporabe e-sadržaja u nastavi. Ujedno su na skupu predstavljeni i nagrađeni najuspješniji radovi nastavnika s kojima su nastavnici sudjelovali u natjecanju organiziranom u okviru projekta. U natjecateljskom dijelu projekta zaprimljen je 21 rad i 13 video zapisa koje su pripremili nastavnici, sudionici projekta.
Najuspješniji načini implementiranja e-sadržaja u nastavu matematike, fizike, biologije i kemije ocjenjivali su se kroz pisane pripreme/izvješća o nastavnim satima te kroz video demonstraciju jednog nastavnog sata, a prema unaprijed definiranim kriterijima za izbor najuspješnijih radova.
Nagrade za najuspješnije radove podijeljene su u dvije kategorije: skupna nagrada za najaktivniju školu i pojedinačne nagrade za 3 najuspješnija rada.
U kategoriji Skupna nagrada – najaktivnija škola, nagrada je dodijeljena školi čiji je najveći broj nastavnika aktivno sudjelovao u projektu. Pojedinačno izrazito kvalitetne priprave kao i videozapisi njihovih nastavnih sati presudili su da nagradu za najaktivniju školu dobije Zdravstvena i veterinarska škola Dr. A. Štampara iz Vinkovaca. Vedran Žadanj, Senka Knežević-Čeple, Ružica Kruhoberec, Manuela Murvaj i Vesna Đurković svoju su školu opremili novom interaktivnom bijelom pločom.
U kategoriji pojedinačne nagrade 1. mjesto i prijenosno računalo, osvojio je Vedran Žadanj iz Zdravstvene i veterinarske škole Dr. A. Štampara iz Vinkovaca. U kategoriji pojedinačne nagrade 2. mjesto i mini prijenosno računalo, osvojili su Goran Repinc i Nataša Vacka iz Tehničke škole iz Daruvara. U kategoriji pojedinačne nagrade 3. mjesto i mini prijenosno računalo, osvojila je Jasmina Horvatović iz Graditeljsko-geodetske škole iz Osijeka. Nagrade i priznanja pobjednicima je uručio gospodin Zoran Paldi, ravnatelj Uprave za informatiku i tehnologije Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.
Dodjela nagrade za 1. mjesto
CARNET-ov tim posjetio je Zdravstvenu i veterinarsku školu dr. A. Štampara u Vinkovicima kako bi uručio nastavniku Vedranu Žadanju nagradu za prvo mjesto, koju je zasluženo osvojio sudjelovanjem u projektu Tesla u školi.
Navedena je škola nagrađena i za najaktivnije sudjelovanje u projektu, tako da je prigoda iskorištena i za uručivanje interaktivne ploče školi.
Svi djelatnici Zdravstvene i veterinarske škole, koji su bili sudionici projekta „Tesla u školi“, uključujući i ravnatelja škole, izjavili su kako su puni motivacije sudjelovali u navedenom projektu te se raduju budućim projektima i nastavku odlične suradnje s CARNET-om.