2009-12-04 09:03:00

CARNet povezao više od 1370 škola

Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet proširila je svoju Cisco® IP mrežu nove generacije kako bi povezala 1376 obrazovnih ustanova širom Hrvatske. U sklopu inicijative razvoja “povezanih škola”, projekt „e-Otoci“ povezuje škole na hrvatskim otocima s kopnom. Navedeni projekt omogućuje nastavnicima da održe virtualnu nastavu učenicima na otocima uz pomoć video i multimedijalne opreme preko IP mreže.
 

U sklopu spomenute suradnje dosad je više od 1370 osnovnih i srednjih škola povezano s CARNetovom Cisco IP mrežom. Pored toga, CARNet je povezao 262 znanstvene i akademske ustanove, 650 školskih knjižnica, 700 područnih osnovnih škola te 54 srednjoškolskih domova u Hrvatskoj u jedinstvenu računalnu mrežu s internetskim pristupom. To uključuje sobne videokonferencijske sustave sa 34 telekonferencijske učionice u 15 gradova i 21 sustav u sklopu projekta „e-Otoci“, od čega 15 sustava na samim otocima.

CARNetova inovativna upotreba Ciscovih usmjerivača integriranih usluga omogućila je spajanje 21 škole smještene na otocima oko Rijeke, Zadra, Šibenika, Trogira i Dubrovnika s regionalnim školama na kopnu.

“Sve donedavno samo je nekoliko škola u najvećim gradovima imalo pristup kompjuterski baziranom obrazovanju, što je dovodilo do podijeljenosti i razdora. Primjerice, roditelji su često znali zbog školovanja djece odseliti iz udaljenijih krajeva, npr. s otoka, ili poslati svoju djecu na školovanje u druge krajeve kako bi im pružili najbolje šanse za uspjeh u životu.

Osim toga, učenicima se sviđa što je e-učenje zabavno, lako se koristi i sadržaj se može jednostavno ponoviti ako nešto nisu isprva razumjeli. Mogu sami odabrati vrijeme i mjesto učenja. Učenici su uglavnom više motivirani, što dovodi do primjetnog porasta razine aktivnosti i sudjelovanja u nastavi”, naglasio je ravnatelj CARNeta, g. Zvonimir Stanić.

CARNet je iskoristio skupinu Ciscovih Unified Communications Manager rješenja kako bi osigurala serversku obradu poziva kao i kontrolu poziva, što zajedno sa Ciscovim IOS® softverom omogućuje učinkovitu i visokokvalitetnu VoIP komunikaciju između CARNetovih lokacija. Uvođenje paketa Cisco Unified Contact Center Enterprise pomoglo je CARNetu u stvaranju visoko profesionalnog front office rješenja te pruža sistem administratorima i korisnicima kvalitetan dijagnostički alat i usluge održavanja.


Javni web CARNeta