2013-01-14 12:30:43

Završeni intervjui s nastavnicima strukovnih škola na projektu eVET2Edu

U sklopu projekta, eVET2Edu, u kojem sudjeluje od listopada 2012., CARNetov je tim održao intervjue s nastavnicima četiri hrvatske strukovne škole na temu primjene ICT-a u strukovnom obrazovanju. Cilj projekta eVET2Edu je ponuditi podršku nastavnicima u strukovnim školama i drugim ustanovama strukovnog obrazovanja pri uvođenju dinamičnih, otvorenih i inovativnih metoda poučavanja kroz prilagodbu već postojećeg online tečaja za nastavnike općeobrazovnih predmeta potrebama strukovnih škola.

  

Tečaj se temelji na inovativnim pedagoškim metodama (npr. online kolaboracija, promišljanje, situacijsko i suradničko učenje itd.) i koristi niz alata otvorenog koda. Projekt će nastavnicima i ustanovama strukovnog obrazovanja ponuditi znanja koja će im omogućiti da ove pedagoške metode i alate integriraju u novi kvalifikacijski okvir i svoje trenutne načine poučavanja. 

Da bi se to omogućilo, u sklopu prvog radnog paketa (WP1) na projektu provodi se analiza potreba korisnika kroz intervjue s nastavnicima strukovnih predmeta o postojećoj praksi korištenja ICT-a u nastavi strukovnih predmeta u zemljama iz kojih dolaze ustanove partneri.

CARNetov je tim održao intervjue s nastavnicima strukovnih predmeta u četiri hrvatske strukovne škole. Iako se radi o malom uzorku, provedeni su intervjui bili izuzetno informativni te doveli do zanimljivih indikacija o korištenju ICT-a u hrvatskim strukovnim školama. Intervjuirani su nastavnici u svojem okruženju često pioniri u korištenju tehnologije za učenje i poučavanje, a govorili su o mnogim prednostima korištenja ICT-a u nastavi za njihove učenike.

Evo nekih od indikacije koje će timu kasnije biti korisne kao smjernice pri prilagodbi online tečaja za potrebe strukovnih škola i drugih ustanova koje se bave strukovnim obrazovanjem:

Korištenje ICT-a u strukovnim školama čiji su nastavnici intervjuirani često je dosta bazično (najčešće se koriste ppt, email i YouTube, ponekad i drugi izvori i resursi s Interneta) Čak i bazično korištenje ICT-a doprinosi motivaciji učenika, što je u strukovnim školama od osobitog značaja Kako učenici često moraju voditi dnevnike i portfelje svojih radova dok su na radnoj praksi, u strukovnom obrazovanju ima dosta potencijala za korištenje e-portfolija Strukovnim školama često nedostaju stručni udžbenici (njihovo je tržište malo i često izvan fokusa interesa nakladnika) te bi im dobro došli digitalni udžbenici Mnogi nastavnici strukovnih predmeta izrađuju svoje nastavne materijale u digitalnom formatu, ali ih najčešće ne razmjenjuju s drugim nastavnicima, pa su strukovne škole dobar poligon za promociju prednosti otvorenih obrazovnih resursa (OER)

Za konkretne i relevantne zaključke, rezultate intervjua je tek potrebno temeljito analizirati, no svakako će biti zanimljivo rezultate intervjua s hrvatskim nastavnicima usporediti s rezultatima intervjua prikupljenim u drugim zemljama ustanova partnera.

Drugi dio analize potreba korisnika, koji je trenutno u tijeku, je pronalaženje primjera dobre prakse korištenja ICT-a u nastavi i poslovanju strukovnih škola u zemljama iz kojih dolaze ustanove partneri.

Daljni napredak na projetku pratite i na http://evet2edu.eu/. Projekt eVET2Edu financiran je iz linije Leonardo da Vinci - prijenos inovacija (Obrazovanje i kultura, Program za cjeloživotno učenje).


Javni web CARNeta