2012-12-10 14:44:00

Uspješno planiranje i upravljanje europskim edukacijskim projektima

U listopadu ove godine bila sam u mogućnosti sudjelovati na tečaju o planiranju i provođenju europskih projekata u Ateni. Tečaj „Successful Planning and Management of European educational funded Projects“ (Uspješno planiranje i upravljanje europskim edukacijskim projektima) vodio je Nikolaos Floratos, iskusni voditelj i evaluator europskih projekata.

Nikolaos već niz godina održava ovaj tečaj, a na temelju povratnih informacija polaznika konstantno ga revidira. Tečaj koji se odvijao pet dana uživo obogaćen je i online aktivnostima i iznimno kvalitetnim digitalnim materijalima za učenje koji su polaznicima dostupni i mjesec dana nakon tečaja.

Nakon kratkog uvoda o projektima općenito tečaj se bavi posebnostima europskih projekata. (Iako je tečaj ponuđen u okviru Grundtvig stručnog usavršavanja, tečaj se odnosi na planiranje i vođenje projekata u bilo kojem europskom programu.) Jedna od najvažnijih posebnosti europskih projekata je činjenica da ih sufinancira EU, međutim uvijek trebamo biti svjesni da ih EU samo sufinancira, što znači da projektni partneri također trebaju financirati dio troškova.

Stoga i prvi korak u pripremi aplikacije za EU projekte treba biti identificiranje prioriteta i strateških ciljeva organizacije koje želimo adresirati u projektu, a ne obrnuto – pokušati se uklopiti u neki natječaj, odnosno, pokušati iskoristiti dostupna sredstva. Tijekom tečaja prošli smo kroz sve korake za pripremu aplikacije uključujući i izradu koncepta prijedloga projekta (eng. Project Proposal Outline). Ovo je izrazito važan korak koji omogućuje samom timu za pripremu aplikacije i potencijalnim partnerima da osvijeste ili da se upoznaju sa svim bitnim odrednicama projekta te da na temelju toga pripreme dosljednu projektnu dokumentaciju, bez obzira koliko je ljudi uključeno u njenu izradu.

Posebna pažnja bila je posvećena i diseminaciji projekata kao važnoj sastavnici europskih projekata. Diseminacija bi se ukratko mogla opisati kao promocija i podizanje svijesti o projektu, a trebala bi se odvijati tijekom cijelog trajanja projekta. Pri tome je vrlo važno odrediti kome je upućena određena poruka. Iako bi u svakom projektu trebao postojati koordinator diseminacije, svi partneri bi trebali biti uključeni u diseminacijske aktivnosti.

Tečaj je obuhvaćao i sljedeće teme: eksploatacija, evaluacija projekta, budžet i upravljanje financijama, postojeće linije financiranja, kao i alati za upravljanje projektima, kolaboraciju i diseminaciju.

Od alata spomenutih na tečaju istaknula bih nekoliko alata koje nudi Google. Prvi od njih je Google Hangout – video chat koji omogućuje dijeljenje desktopa, a također i mogućnost snimanja videa sastanka i automatske objave na YouTube (naravno, video može biti dostupan samo onima kojima dozvolimo pristup). Google kalendar možete dijeliti sa svojim partnerima, u njemu možete označiti sve datume važne za projekt (rokove, sastanke i sl.), a također možete dobivati automatske obavijesti putem e-maila ili mobitela. Google obrazac se može koristiti za evaluaciju projekta, analizu potreba korisnika, ali isto tako i za online registraciju za događanja u sklopu projekta. Teamlab je alat za upravljanje projektima s prostorom za pohranu dokumenata i komunikaciju partnera, s mogućnošću kreiranja i praćenja zadataka i kontrolnih točaka, kreiranja izvještaja kao i s drugim funkcionalnostima.

Osim predavanja izrazito kompetentnog predavača, u tečaju su korištene i druge metode uključujući grupni rad i grupne diskusije. Predavač je uspio uspostaviti dobru ravnotežu između zadanog programa tečaja i očekivanja pojedinih polaznika te je ostavio dovoljno prostora za individualna pitanja i diskusiju o projektnim idejama polaznika.

Usprkos preporučenim dodatnim individualnim aktivnostima nakon tečaja, bilo je dovoljno vremena za druženje s polaznicima iz različitih europskih zemalja, zajednička razgledavanja grada i razmjenu iskustava.

Moje sudjelovanje na tečaju omogućila je Agencija za mobilnost i programe EU kroz potprogram Grundtvig Programa za cjeloživotno učenje koji financira Europska unija.

Svakako preporučujem ovaj tečaj svakome tko se želi usavršiti u planiranju i vođenju europskih projekata.

 

Goradana Jugo, voditeljica CARNetovog edukacijskog centra


Javni web CARNeta