2014-07-07 10:46:00

Drama i tehnologija - popularizacija znanosti

Dramske vježbe, tehnologija i znanost na prvi pogled nepovezivi su pojmovi. No sudionici radionice „Uvod u plinske zakone i termodinamičku teoriju: konceptualno razumijevanje osnovnih fizikalnih odnosa uz pomoć dramskih vježbi”, koja se po prvi put u Hrvatskoj održala istovremeno na tri lokacije, mogli su se uvjeriti u suprotno.

Radionica se, u organizaciji Hrvatske akademske i istraživačke mreže - CARNet, održala 9. svibnja 2014. godine od 12 do 16 sati, videokonferencijski u Zagrebu, Šećerani i Šarengradu. Voditelj radionice Bojan Markićević iz Znanstveno edukativno-zabavnog centra, uz pomoć demonstratora Ivana Novosela u Šarengradu i Tomislava Mašića u Šećerani, više od 30 prisutnih je na vrlo zanimljiv i inovativan način upoznao  s tehnikama iz kazališta koje mogu potaknuti aktivnije učenje kod učenika. Ciljevi radionice bili su svladavanje primjene dramskih vježbi u poučavanju koncepata povezanih s plinskim zakonima te zajedničko stvaranje prijedloga aktivnosti koristeći online web 2.0 kolaboracijske alate.

O čemu se zapravo radi? Iako se Brownovo gibanje obrađuje na Sveučilišnoj razini, njegovo konceptualno razumijevanje se može postići uz pomoć dramskih tehnika čak i u nižim razredima osnovne škole. Kako na jednostavan, zabavan, jeftin i brz način uvesti učenike u osnove plinskih zakona te povezati koncepte tlaka, temperature i volumena nešto je što su mogli iskusiti polaznici ove radionice.

Na početku su se sudionici upoznali s ciljevima radionice te su imali priliku upoznati se međusobno, nakon čega je uslijedilo opuštanje i mentalna i fizička aktivacija za potrebe radionice.

U nastavku su imali priliku kreativno se izraziti i razmisliti o svojim shvaćanjima vode i agregatnih stanja te razviti prijedlog aktivnosti kako bi uveli učenike nižih razreda u koncept promjene agregatnih stanja. Dislocirani sudionici međusobno su se povezali i radili na zajedničkim aktivnostima putem videokonferencije te se međusobna kolaboracija temeljila na web2.0 alatima. Jedan od primjera je crtanje „izgleda vode“, a rezultate možete vidjeti na adresi http://padlet.com/bojmark/p6iwwvejpri6.

Kako napraviti oblak u boci? Na konkretnom primjeru sudionici su se upoznali s prilagođenom dramskom tehnikom u konceptualnom objašnjavanju korelacije tlaka, volumena i temperature kao uvod u plinske zakone (Boyleov zakon, Charles zakon i Gay-Lussacov zakon). Upotrijebili su teorijsko znanje kako bi stvorili oblak u boci, kao primjer svakodnevne prirodne pojave o kojoj se često ne razmišlja.

Za sve one koji nisu imali priliku sudjelovati, dio atmosfere mogu vidjeti na fotografijama unutar teksta kao i u albumima dostupnima na adresi http://www.carnet.hr/ise/edukacija/odrzane#fotogalerija.

Osim toga, dostupne su i snimke radionice:

prvi dio - http://mod.carnet.hr/index.php?q=watch&id=3453 drugi dio - http://mod.carnet.hr/index.php?q=watch&id=3454.

S obzirom na pozitivne reakcije sudionika, ova radionica će se ponoviti tijekom trajanja ISE projekta. Zato vas pozivamo da novosti o idućim edukacijama kao i sve druge novosti vezane uz ISE projekt pratite na adresi http://www.carnet.hr/ise/vijesti. Pratite nas i na Facebooku, na adresi https://www.facebook.com/ISE.Croatia.

Podsjećamo, radionica se održala u sklopu Inspiring Science Education (ISE) projekta koji se financira iz Programa podrške politikama za primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija kao dio Okvirnog programa za konkurentnost i inovacije (CIP ICT PSP). ISE je projekt kojim će CARNet kao nacionalni koordinator u skladu sa ciljevima projekta te u svojom vizijom i misijom, u 313 hrvatskih škola nastojati popularizirati znanost i prirodoslovne predmete korištenjem informacijsko komunikacijskih tehnologija (IKT).

 


Javni web CARNeta