2015-11-24 10:00:00

U CARNetu završio EU projekt AMORES

U petak, 20. studenoga 2015. godine u Dubrovniku Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet i partnerske organizacije prezentirale  su rezultate EU projekta AMORES. Najvažniji rezultat projekta je AMORES nastavna metodologija koja potiče na učenje književnosti kroz digitalnu kreativnost i suradnju, a uspješno je pilotirana s 400 studenata u Danskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji. Također su bili proglašeni pobjednici međunarodnog AMORES natjecanja e-artefakata u kojemu je sudjelovalo više od šezdeset natjecatelja iz cijele Europe.

Projekt AMORES je tijekom dvije godine trajanja ostvario svoj glavni cilj - unapređenje učenja književnosti širom Europe kroz aktivniji angažman učenika. S ukupnim budžetom od oko 400.000 EUR-a ovaj projekt ostvaren je uz financijsku potporu Europske komisije. Prikazan je prvonagrađeni rad AMORES natjecanja e-artefakata - video “Med”, a sudionici su razgovarali videokonferencijski s autorima – učenicima 3. razreda Osnovne škole Kefalos, iz jedne od najudaljenijih točaka Europe - otoka Kosa u Grčkoj. Treću nagradu osvojila je hrvatska učenica Paula Petković iz Osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule za svoj strip “Kugina kuća”.

Nedavna istraživanja pokazuju da djeca i mladi vrlo malo čitaju, prema nekima od 15 minuta do najviše sat vremena dnevno. Učenike često ne zanima književnost, a posebno lektire. S druge strane, djeca sve više vremena provode na Internetu. Neki jednostavno pronađu kratak sadržaj književnih djela i tako je lektira riješena!

Projekt AMORES pokazuje da je suživot knjige i računala ne samo moguć već koristi računalnu tehnologiju kako bi motivirao učenike na učenje književnosti. Na koji način? AMORES nastavna metodologija potiče na učenje književnosti kroz digitalnu kreativnost i suradnju. Učenici uz pomoć računala izrađuju e-artefakte inspirirane književnim djelima, dijele ih s vršnjacima putem video konferencija i društvenih mreža i diskutiraju o djelima. Rezultat je bolje razumijevanje književnih djela i njihova kreativna interpretacija. Učenje književnosti je zabavno, a učenici povećavaju svoje digitalne kompetencije i komunikacijske vještine. AMORES metodologija poučavanja književnosti pilotirana je s 400 studenata u Danskoj, Hrvatskoj, Poljskoj, Švedskoj i Velikoj Britaniji. Dokazano djeluje ne samo za poučavanje književnosti, već i drugih predmeta kao što su povijest i znanost.

Svi zainteresirani mogu preuzeti svoj primjerak AMORES metodologije i saznati više na službenoj stranici projekta na adresi http://www.amores-project.eu/ ili na CARNetovoj stranici projekta.

Uz CARNet, koji koordinira projekt, u konzorcij je uključeno još osam partnera iz Danske, Velike Britanije, Poljske, Hrvatske, Švedske i Grčke, među kojima su sveučilišta, lokalna samouprava, škole i privatne trvtke:

Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet, Zagreb, Hrvatska, Silkeborg Kommune, Skoleafdelingen, Silkeborg, Danska Coventry University, Coventry, Velika Britanija Staffordshire University, Stoke on Trent, Velika Britanija, 36.6 Centrum Kompetencji, Lodz, Poljska, Osnovna škola Horvati, Zagreb, Hrvatska, Karlbergsskolan, Köping, Švedska, NSF CYBERALL ACCESS, Atena, Grčka University of Northumbria at Newcastle, Newcastle-upon-Tyne, United Kingdom

Javni web CARNeta