preskoči na sadržaj
preskoči na sadržaj
.
| Zadnja izmjena 27. 5. 2014. u 08:59 sati |

Događanja

Inovativni nastavnici na djelu

U sklopu CARNetove korisničke konferencije CUC 2013 održano je događanje pod nazivom "Inovativni nastavnici na djelu" 21. studenog 2013. godine. Događanje je okupilo jedanaest nastavnika, nositelja promjena koji su predstavili primjere dobre prakse korištenja informacijsko-komunikacijske tehnologije u svojoj nastavi. Među nastavnicima - inovativnim korisnicima tehnologija u svojoj nastavi - bilo je i predstavnika sa škola koje su uključene u projekt Škole 2.0. Ujedno su to i nastavnici nositelji promjena u sklopu međunarodnog Open Discovery Space projekta. Osim sudionika koji su uživo prisustvovali događanju, virtualno (putem video linka) spojile su se i CARNetove Škole 2.0, te su na taj način nastavnici s udaljenih lokacija imali priliku aktivno sudjelovati na događanju. Svaki nastavnik je imao na raspolaganju sedam minuta u sklopu kojih su predstavili razne inovativne metode korištenja pojedinih informacijsko-komunikacijskih alata. Neke od primjera dobre prakse nastavnika Škola 2.0 izdvajamo u nastavku.

“Učenici kao istraživači, suradnici i kritički mislioci“

Predstavljanje primjera dobre prakse započela je nastavnica Snježana Fištović, učiteljica njemačkog jezika u OŠ Generalski Stol. Predavanje na temu “Učenici kao istraživači, suradnici i kritički mislioci” prikazivalo je kako suvremena nastava učenike stavlja u središte nastavnog procesa. Uloge pasivnih promatrača zamjenjuju se ulogama aktivnih istraživača. Naglasak se stavlja na izgradnju znanja, a ne njenu reprodukciju. Postavlja se pitanje kako udovoljiti zahtjevima suvremene nastave i kako odgovoriti na potrebe današnjih učenika, tzv. "digitalih urođenika" (Prensky, 2001.). Nastavnica ističe kako primjena tehnologije u nastavi omogućuje stvaranje inovativnog i poticajnog nastavnog okruženja u kojem nastavnici postaju facilitatori i promatrači, a učenici aktivni istraživači koji samostalno rade na izgradnji svog znanja. Smislena integracija web 2.0 alata u nastavni proces znatno može povećati motivaciju za učenjem, olakšati usvajanje znanja i odgovoriti potrebama različitih stilova učenja.

"Virtualno putovanje Europom"

Učiteljica informatike u OŠ Šećerani Gordana Pek kroz prezentaciju "Virtualno putovanje Europom" predstavila je projektni zadatak rađen u MS Excelu i MS Wordu namijenjen učenicima 7. razreda osnovne škole. Zamisao je otići na virtualno putovanje Europom, obići 5 europskih gradova, obići njihove znamenitosti, kulturna ili športska događanja i vratiti se u mjesto polaska. Virtualno putovanje se obavlja osobnim automobilom po želji učenika. Prilikom rada u tablicu se unose vrijednosti prijeđenih kilometara, prosječna potrošnja goriva na 100 km, cijena goriva i količina potrošenih kuna za gorivo. Tražene podatke učenici pronalaze na Internetu. Svi podaci uneseni u tablicu se zbrajaju pomoću formula. Paralelno s radom u MS Excelu radi se esej koji pomno opisuje putovanje. Nakon što je tablica gotova, kopira se iz MS Excela i lijepi u MS Word. Rad se potpisuje i šalje učiteljici na mail. Slijedi predstavljanje rada drugim učenicima i učiteljici, te evaluacija i ocjenjivanje. Vrijeme potrebito za realizaciju ovog projektnog zadatka je između 6 i 8 nastavnih sati.

“Rad sa društvenom mrežom Edmodo u nastavi hrvatskoga jezika”

Učiteljica hrvatskog jezika iz OŠ “Ljubo Babić” iz Jastrebarskog, Edita Jurjević, održala je prezentaciju na temu: “Rad sa društvenom mrežom Edmodo u nastavi hrvatskoga jezika” gdje zaključuje da je društvena mreža Edmodo sigurna i pouzdana za rad s učenicima svih uzrasta. Učenike je moguće organizirati u razrede i manje skupine kako bi radili na pojedinačnim i skupnim zadacima. Moguće je učiti rad s novim programima, postavljati video upute, te prezentirati vlastite radove. Koristan je učenicima koji nisu bili na nastavi i propustili su neki nastavni sat jednako kao i učenicima koji nisu shvatili dio gradiva ili uče na drugačiji način. Rad uz Edmodo uči ih odgovornosti, timskom radu, upravljanju vremenom, te omogućava lakše vrednovanje i samovrednovanje. Lakše je pratiti napredak učenika, a olakšano je i dobivanje pomoći u situacijama u kojima im je pomoć potrebna. Primjenjiv je u hrvatskom jeziku u svim sastavnicama predmeta stoga što omogućava postavljanje kvizova, križaljki, ispunjaljki, prezentacija i ostalih vrsta digitalnih nastavnih materijala, onih koje izrađuje učitelj i onih koje izrađuju sami učenici, koji im omogućavaju da učenje postane sadržajnije i lakše. Na takav način vlastitim tempom mogu lakše učiti i učenici s poteškoćama u razvoju. Uz timski rad i preuzimanje odgovornosti za preuzete obveze možemo pripremiti učenike za uspješniji izlazak na tržište rada.

Film o Školi Ilovik

Marijana Dragoslavić, učiteljica razredne nastave OŠ Maria Martinolića PŠ Ilovik, je sa svojim učenicima snimila film povodom obilježavanja 120 obljetnice pučke škole na otocima. U sklopu prezentacije predstavila je film o Školi Ilovik, koji je i projiciran na prezentaciji. Prije nastanka filma provelo se istraživanje i tražili podaci o školi, broju učenika, situaciji i razlikama od prije 120 godina do danas. Tražili su se sugovornici,  prikupljali podaci, odlučivali o tome što uvrsititi u film a što ne i sl. Također, učenici su putem Interneta saznali kako se snima film i koje sve uloge su potrebne za snimanje, pa su se prema toj definiciji i podijelili po zadacima: (scenarist, redatelj, ...), napravili plan snimanja, te snimili materijale i zvučni zapis. Film je snimljen običnom kamerom i mobitelom. Cjelokupan proces od istraživanja do snimanja filma su izveli učenici, dok je učiteljica Marijana bila mentor i pomogla u montaži.

„Postizanje ishoda učenja uz upotrebu tableta i razredne web stranice – integrirani sadržaji“

Prezentacija „Postizanje ishoda učenja uz upotrebu tableta i razredne web stranice – integrirani sadržaji“ prikazuje kako se na primjeru obrade teme „kruh“ (3. razred osnovne škole) interdisciplinarno mogu obraditi ishodi učenja. Kroz aktivnosti u hrvatskom jeziku obrađena je pjesma o kruhu, na likovnoj kulturi obrađena je metoda slikanja crtom kroz prikaz kruha, te znanje informatike uz upotrebu web alata koji su u funkciji postizanja učenja, a sve pomoću tableta. Odabrani su oni ishodi koji učenike potiču u kreativnom izražavanju kroz primjenu IKT-a. Vrlo bitan dio nastave uvijek je motivirati učenike korištenjem pojedinog digitalnog sadržaja, u ovom slučaju to je bio film o slikanju brašnom na ravnoj podlozi. Učenici su kreirali pjesmu u petostihu i poslali je učiteljici Google obrascom. Likovni rad bilo je potrebno snimiti pomoću tableta, kako bi ga kasnije mogli upotrijebiti za nešto drugo. Znanja iz informatike su učenici još dodatno osnažili radeći s novim alatom, objavivši sadržaj na razrednoj web stranici te kreiranjem online slagalice. Također, bilo im je korisno podsjetiti se na koji način osigurati sigurnost prilikom korištenja Interneta.

"Šetnja web oblacima"

Učiteljica razredne nastave OŠ Dr. Franjo Tuđman iz Šarengrada Adrijana Leko u prezentaciji "Šetnja web oblacima" prikazala je svakodnevni nastavni rad učenika i učiteljice 3.r. PŠ Bapska upotrebom IKT-a u nastavi. Najveći dio prikazuje primjenu tehnologije u nastavi korištenjem društvene mreže Edmodo. U prezentaciji je korišten kratki video u kojem su istaknuti konkretni primjeri rada na Edmodu, a navedene su i prednosti koje učiteljica izdvaja kao posebnosti ove društvene mreže u njezinom osobnom daljnjem profesionalnom usavršavanju. Kraći dio prezentacije prikazuje rad na razrednoj web stranici kao i primjenu tehnologije u nastavi upotrebom SamsungSchool aplikacije.
 

Snimku događanja sa svim prezentacijama moguće je pogledati na:

Svim materijalima koji su bili korišteni prilikom prezentacija o inovativnoj nastavi moguće je pristupiti na http://www.carnet.hr/o_carnetu/eu_projekti/ods_radionice.


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju