preskoči na sadržaj
.
| Zadnja izmjena 16. 11. 2015. u 09:03 sati |

Učenici će prepisivati ako su testovi online

Kvaliteta procjene znanja neovisna je o formi tj. o tome je li test na papiru ili je online. Da bi pristupnici testa postigli bolji rezultat često pribjegavaju prespisivanju. Kultura prepisivanja nije samo problem današnjeg školstva, oduvijek je prisutan i neovisan je o vremenu u kojem živimo.

No primjena online testova u nastavi, koji se mogu koristiti bilo u formativne ili u sumativne svrhe, ima mnoge prednosti. Primjenom nekog od alata za online provjeru znanja, nastavnik brzo dobiva povratnu informaciju o uspješnosti učenika. Testovi za vježbu i samoprocjenu znanja mogu pomoći učenicima pri učenju jer na taj način dobivaju povratnu informaciju o tome koliko su zaista naučili gradivo, interaktivni su, mogu se više puta rješavati te su učenicima zanimljiviji. Također, prije svladavanja novog gradiva mogu poslužiti za provjeru predznanja učenika. Automatizirano ispravljanje online testova olakšava rad nastavnicima, a mogućnost stvaranja baze pitanja pojednostavljuje kreiranje novih testova.

Podaci iz CARNetovog internog izvještaja s rezultatima upitnika provedenih u Modulu 3-2 ICT Edu projekta 2014. godine (N=2414) ukazuju da su nastavnici prepoznali prednosti primjene alata za online provjeru znanja u formativne svrhe, dok ipak samo jedan manji broj nastavnika koristi njihove prednosti i za sumativnu promjenu znanja.

Slika 2. Svrha korištenja alata za procjenu znanja (ICT Edu, 2014)

Možemo samo pretpostaviti da je razlog tome upravo bojazan od prepisivanja na online testu no primjenom neke od metoda kojom će varanje na testu biti otežano i to se može promijeniti. Trebalo bi razmisliti mogu li se pitanja s kratkim odgovorima preformulirati u ono esejskog tipa koji od učenika zahtjeva kompleksnija znanja, ograničiti vrijeme rješavanja testa, koristiti test s izmjenjenim redoslijedom pitanja te promijeniti redoslijed odgovora u svakom pojedinom pitanju i sl.

No, ne treba zaboraviti da samo testiranje nikada ne bi trebao biti jedini način procjene znanja i sposobnosti učenika. Najbolju sliku o realnom znanju svojih učenika nastavnik će steći primjenom različitih metoda ocjenjivana.


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju