preskoči na sadržaj
.
| Zadnja izmjena 16. 11. 2015. u 09:06 sati |

Nemamo dovoljno opreme pa ne možemo uključiti IKT u nastavu

Uvođenje IKT-a u nastavu složen je i kompleksan proces koji sa sobom nosi određene izazove. Kao jedna od zapreka za uključivanje IKT u nastavu često se ističe i nedostatak tehničke opreme. No, je li stvarno tako?

Prema CARNetovom internom izvještaju rezultata upitnika provedenih nakon edukacija iz Modula 3-2  ICT Edu projekta 2014. godine na nešto više od 2400 nastavnika (N=2414 nastavnika), samo trećina nastavnika koji su sudjelovali u anketnom ispitivanju, za primjenu digitalnih nastavnih materijala (DNM) i izvora s Interneta od tehnologije u nastavi redovito imaju na raspolaganju određenju vrstu tehnologije - prijenosno računalo, projektor i stolno računalo s pristupom Internetu. Rezultati ovog CARNetovog internog istraživanje nisu temeljeni na reprezentativnom uzorku no mogu biti indikativni te ukazivati da većina nastavnika danas ipak nema mogućnost redovitog raspolaganja s  pojedinom vrstom tehnologije za primjenu DNM-a u nastavi.

Slika 3. Tehnologija potrebna za korištenje digitalnih nastavnih materijala (ICT EDU, 2014)

Nedostatak adekvatne opreme i infrastrukture problem je koji može otežati i usporiti proces uvođenja IKT-a u nastavu no svakako ne bi trebao biti razlog da se odustane od informatizacije nastavnih procesa. Jedan od načina na koji bi se moglo doskočiti ovom problemu primjena je npr. BYOD (Bring Your Own Device) koncepta u školama. Naime, u CARNetovom internom istraživanju provedenom u sklopu projekta Škole 2.0 na uzorku od 126 učenika od 1. do 8. razreda, trećina učenika navodi da posjeduje tablet, dok preko polovice učenika od 3. do 8. razreda posjeduju pametni telefon. Ovi podaci ukazuju da velika većina djece danas posjeduje tehnologiju a dodatno treba naglasiti da se radi o učenicima koji pohađaju škole na izoliranim i područjima od posebne drzvane skrbi, koja su često i slabije razvijena. Na temelju tih podataka, dodatno možemo samo pretpostaviti da je u područjima sa povoljnijom socijalnom-gospodarskom situacijom razina posjedovanja vlastitog uređaja kod učenika još i viša. Zapravo je BYOD rješenje koje se sve više preferira u različitim obrazovnim sustavima i pokazuje se kao održivije od 1:1 kupljen od strane države a da bi ga bilo moguće primijeniti kod nas, postojeće pravilnike škola trebalo bi prilagoditi.


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju