preskoči na sadržaj
.
| Zadnja izmjena 15. 5. 2015. u 15:20 sati |

Kad koriste IKT nastavnici uštede vrijeme

Nabrojimo barem nekoliko situacija u kojima nastavnik primjenom IKT skraćuje vrijeme pripreme nastave: npr. kad koristi materijale koje je sam izradio za ranije generacije učenika ili kad koristi materijale koje su pripremili drugi, njemu poznati ili nepoznati autori. Zatim bi se moglo reći da se uz pomoć računala brže može pripremiti više vrsta materijala koje nastavnik koristi prezentirajući gradivo (npr. grafički prikazi, prezentacije) ili onih materijala koje je potrebno podijeliti učenicima na nastavi ili ih kasnije na drugi način distribuirati (npr. dijelovi tekstova za analizu, primjeri i sl.). Velika ušteda vremena može se ostvariti u pripremanju testova uz pomoć IKT, tako da se postepeno gradi baza pitanja i zadataka koji se onda lagano i brzo mogu kombinirati na različite načine i podijeliti učenicima, a još je veća ušteda u automatskom bodovanju i ocjenjivanju riješenih testova. Nastavnici u Hrvatskoj svjesni su ovih prednosti i više puta su to istaknuli u kontaktu s CARNetom. Ono čime se CARNet već bavi, a želi to pojačati u budućnosti, je pomoći nastavnicima da vrijeme koje su uštedjeli koristeći tehnologiju iskoriste za metodički što bolje pripremljenu nastavu.

Potvrdu teze o uštedi vremena možemo djelomično naći i u istraživanju koje je 2003. godine provelo britansko Ministarstvo obrazovanja (tada pod nazivom Department of Education and Skills) na reprezentativnom uzorku od 400 osoba zaposlenih u školama. Istraživanje je potvrdilo da tri četvrtine ispitanih ravnatelja i više od polovine ispitanih nastavnika smatra da su učinkovitiji kad koriste IKT. Bili su optimistični i u pogledu vlastite veće učinkovitosti u budućnosti, kad još više ovladaju spomenutom tehnologijom. Ni jedna grupa ispitanika nije mogla kvantificirati uštedu u vremenu koju su ostvarili, ali su naveli poslove u kojima se to najčešće realizira, a bili su svjesni i podrške koja im je potrebna da bi se to još poboljšalo. Zanimljivo je da je utvrđena korelacija između ukupne digitalne zrelosti pojedine škole i učinkovitosti nastavnika koji u njoj rade (više o ovom istraživanju može se pročitati ovdje).

Slično britanskim nastavnicima, nekoliko CARNetovih istraživanja je potvrdilo da su nastavnici u Hrvatskoj svjesni uštede vremena koju mogu ostvariti koristeći IKT, ali pri tom navode i neke poteškoće. Tako su npr. u istraživanju o korištenju digitalnih udžbenika nastavnici napomenuli da, nažalost, dio vremena na nastavi utroše na poteškoće s baterijama i općenito na organizaciju punjenja tableta koje koriste učenici, pogotovo kad se isti tableti koriste cijeli radni dan. U više istraživanja nastavnici su spomenuli da zapravo za pripremu materijala uz pomoć IKT troše i više vremena nego ranije, tražeći na Internetu one materijale koji najbolje odgovaraju potrebama njihovih učenika ili provjeravajući jesu li isti materijali još dostupni ili uvježbavajući rad s materijalima koje nisu sami pripremili. Na temelju ovih iskustava nastavnika moglo bi se reći da je za visoku kvalitetu uvijek potrebno uložiti odgovarajuću količinu vremena.


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju