Pristup pojedinačnih korisnika CARNET mreži
U suradnji s davateljima internetskih usluga, CARNET nastoji svojim korisnicima ponuditi uvjete pristupa internetu povoljnije od postojećih komercijalnih uvjeta i tako omogućiti korisnicima korištenje svih CARNET-ovih usluga.
CARNET u tu svrhu kontinuirano ulaže znanje, mrežnu infrastrukturu i druge raspoložive resurse (opremu, sredstva, autentifikacijsku/autorizacijsku infrastrukturu i drugo).
Usluge pristupa pojedinačnih korisnika razlikujemo po tehnologijama:
- DSL ili FTTH pristup
- optički ili kabelski pristup (usluga CARNET 1D/2D/3D)
- mobilni pristup (usluge Mobile/A1 na bonove CARNET).
Korisnici
Kako postati korisnik
Pravo pristupa svim uslugama imaju korisnici koji posjeduju elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr, na temelju kojeg se obavlja proces autentikacije i autorizacije korisnika za uporabu usluge. Podatke (korisničko ime i lozinku) dodjeljuje ustanova članica CARNET-a kojoj korisnik pripada.
Učenici i nastavnici osnovnih ili srednjih škola, za sva pitanja vezana uz elektronički identitet u sustavu AAI@EduHr, mogu se obratiti administratoru imenika u školi.
Korisnicima iz akademske zajednice (studenti, profesori, znanstvenici i ostali zaposlenici), elektronički identitet otvaraju administratori na njihovim ustanova.
Pitanja i odgovori
IP adresa iz CARNET adresnog prostora i DNS zapis se automatski dodjeljuju prilikom spajanja na uslugu.
Popis SMTP servera za usluge:
Usluga: |
SMTP postavke: |
CARNET 1D/2D/3D |
mail.xcarnet.carnet.hr |
Mobile CARNET/A1 na bonove CARNET |
mail.mobile.carnet.hr |
- Pomoću AAI@EduHr sučelja za promjenu zaporke na adresi:
https://login.aaiedu.hr/promjenazaporke
- Na stranici LDAP poslužitelja matične ustanove. Popis se nalazi na stranici popis matičnih ustanova.
Korisnici iz domene skole.hr zaporku ne mogu promijeniti kroz središnje sučelje za promjenu zaporke. Oni zaporku mijenjaju kroz sučelje na adresi https://lozinka.skole.hr/.
Važni dokumenti
Kontakt
Za pitanja ili poteškoće vezane uz korištenje pojedine usluge potrebno je kontaktirati Službu za korisnike operatora čija je usluga (A1).
Za rješavanje poteškoća vezanih uz elektronički identitet (neispravna korisnička oznaka ili zaporka, zabranjeno spajanje i slično) potrebno se obratiti administratoru imenika ustanove ili CARNET-ovom Helpdesku.
CARNET-ov Helpdesk
Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr