prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Razvoj kompetencija za digitalnu transformaciju inkluzivnog obrazovanja

+Otvori sve -Zatvori sve

O projektu

U svijetu u kojem obrazovanje mora odgovoriti na sve kompleksnije izazove – od sve većeg broja učenika s teškoćama do integracije djece iz migrantskih zajednica – inkluzija i digitalna transformacija nisu odvojeni pojmovi. U CARNET-u se spajaju kroz iskustveno učenje – upravo onako kako je predviđeno Erasmus+ projektom „Razvoj kompetencija za digitalnu transformaciju inkluzivnog obrazovanja“. 

Zašto ovaj projekt? 

CARNET kao nacionalno središte za digitalnu podršku obrazovanju već dugo djeluje i u području inkluzije (npr. projekti e-Škole, ATTEND i BrAIn):

  • razvijeni su sadržaji koji omogućuju univerzalni pristup u projektu e-Škole
  • opremljeni su centri za odgoj i obrazovanje asistivnom tehnologijom
  • pružena je podrška i edukacija kroz projekt ATTEND
  • kroz projekt BrAIn razvijaju se asistivni sustavi, podržavaju škole u izradi pristupačnih mrežnih stranica, educiraju se nastavnici i surađuje se s europskim partnerima.

Kako bi se dodatno usavršili za konkretnu podršku razvoju digitalno inkluzivnog obrazovanja, što u CARNET-u to znači – učenje kroz iskustvo, razmjenu dobre prakse i ulaganje u ljude, CARNET je prijavio Erasmus+ projekt „Razvoj kompetencija za digitalnu transformaciju inkluzivnog obrazovanja“.

CARNET-ovi su djelatnici sudjelovali u nizu edukacija širom Europe kako bi osnažili svoje profesionalne kompetencije u području asistivne tehnologije, univerzalnog dizajna učenja, coachinga i upravljanja EU projektima. 

Održani tečajevi

ICT za učitelje – InterAct, Gvadalupa
U razdoblju od 8. do 12. siječnja 2024. Polaznici su imali priliku proći tečaj ICT for Teachers, u organizaciji tvrtke InterAct, koji se održao u mjestu Les Abymes, Gvadalupa. Tečaj je trajao ukupno 25 sati i bio je usmjeren na primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u obrazovanju. Tijekom programa polaznici su se upoznali s nizom digitalnih alata koji pomažu u razvoju ICT vještina u nastavnom procesu, s posebnim naglaskom na pristup učenicima s teškoćama u učenju. Osim praktičnih radionica, organizator je održao i zanimljivo predavanje o sustavu obrazovanja u Francuskoj, čime je otvorio prostor za usporedbu različitih obrazovnih modela.    Sudionici su bili potaknuti da međusobno razmijene informacije o obrazovanju u svojim zemljama, što je dodatno obogatilo iskustvo. U večernjim satima organizirane su kulturne aktivnosti kroz koje se moglo upoznati lokalne kreolske zajednice. Tijekom tečaja sudionici iz CARNET-a povezali su se s kolegama iz više europskih zemalja, a najviše s kolegama iz iste grupe iz Portugala i Grčke.
Creative Teaching Techniques for Social Inclusion – EduPlus, Sevilla
U sklopu programa „Creative Teaching Techniques to Promote Social Inclusion“, organiziranog od strane Edu Plus, sudionici su uspješno završili intenzivan petodnevni tečaj (min. 25 sati) u kojem su usvojili praktične, umjetnički utemeljene metode neformalne nastave za podršku ranjivim skupinama (migranti, izbjeglice, osobe iz socio-ekonomski ugroženih zajednica). 
Kroz aktivne i kreativne vježbe neverbalne komunikacije, radionice za razvijanje tolerancije i empatije te konkretna iskustva u organizaciji za socijalnu uključenost, polaznici su proširili skup alata nastavnih tehnika, ojačali sposobnost prepoznavanja i prilagodbe potrebama različitih učenika te stekli znanja iz područja marginalizacije, jednakosti i učenja na drugom jeziku. 
Tečaj je dodatno osnažio vještine u poticanju kritičkog mišljenja, motivacije i zajedničkog učenja uz korištenje lako dostupnih i vrlo jeftinih materijala.
Special Needs and Inclusive Education – Reykjavik, Island
„Posebne potrebe i inkluzivno obrazovanje“ praktični je program usmjerenom na prepoznavanje i razvoj individualnih snaga učenika te postavljanje motivirajućih ciljeva kroz kreativne projekte. Edukacija je trajala sedam dana i obuhvatila je razne zanimljive i korisne teme. 
Posebno je istaknut koncept „četiri zida“ – učenik, obitelj, zajednica i učitelj – te uloga kreativnosti u stvaranju pristupačnog i poticajnog obrazovnog okruženja za sve učenike. Govorilo se i o važnosti malih promjena koje mogu imati velik utjecaj na dobrobit učenika, te o izgradnji povjerenja s obiteljima i pomoćnim osobljem.
 Sudionici su sudjelovali u prezentacijama, grupnim radovima, diskusijama i razmjeni dobrih praksi. Organiziran je i posjet islandskoj školi, koji je pružio vrijedan uvid u drugačiji obrazovni sustav. Tijekom posebnog društvenog događanja svi sudionici mobilnosti su predstavljali svoje zemlje, što je dodatno pridonijelo povezivanju i razmjeni iskustava.
Coaching Skills for Education Staff – Tenerife, Španjolska
Tijekom sedmodnevne Erasmus mobilnosti na edukaciji Coaching Skills for EducationStaff u Puerto de la Cruzu na Tenerifima, zaposlenice CARNET-a sudjelovale su u programu od 35 sati aktivnosti kroz koji smo usvojile konkretne vještine i znanja iz područja coachinga u obrazovanju. Kroz analizu razlika između coachinga i tradicionalne nastave, upoznale smo nove pristupe koji su nam pomogli obogatiti rad s polaznicima naših edukacija koje često održavamao s korisnicima i kolegama u CARNET-u. 
Program je uključivao teme poput emocionalne inteligencije, vodstva i timskog rada, davanja konstruktivne povratne informacije, upravljanja konfliktnim situacijama te izgradnje pozitivne timske atmosfere. Praktične aktivnosti i zajednička promišljanja omogućile su nam razvoj profesionalne samosvijesti te primjenu coaching alata za postavljanje ciljeva i poticanje razmišljanja usmjerenog pozitivnim i inovativnim rješenjima. Velika vrijednost ove edukacije bila je i razmjena iskustava s kolegama iz drugih europskih zemalja, što nam je proširilo profesionalne vidike i unaprijedilo komunikaciju na engleskom jeziku. 
Upoznale smo prakse drugih zemalja članica EU i stekle vrijedna poznanstva. Stečena znanja već primjenjujemo u svakodnevnom radu, a Erasmus iskustvo dodatno nas je osnažilo i motiviralo za buduće izazove te ga rado preporučamo ostalim kolegama.
Instructional Strategies to Address the Diverse Needs of All Students – Amsterdam, Nizozemska
Tečaj “Instructional Strategies to Address the Diverse Needs of All Students” održan je u Amsterdamu od 1. do 6. srpnja 2024. godine. Današnji edukatori suočeni su s izazovom pružanja potpore učenicima, studentima i odraslim polaznicima s raznolikim obrazovnim potrebama. 
Osmisliti učinkovite mogućnosti učenja koje odgovaraju širokom spektru sposobnosti, interesa i stilova učenja može biti vrlo zahtjevan zadatak. Univerzalni dizajn za učenje (UDL) je okvir čiji je cilj osigurati da svi koji uče – neovisno o svojim sposobnostima i potrebama – imaju jednak pristup obrazovanju. U planiranju nastave diferencijacija se koristi kao strategija koja uvažava individualni profil svakog učenika te omogućuje prilagodbu nastavnih aktivnosti u skladu s njegovim potrebama. 
Tečaj je bio namijenjen edukatorima koji žele unaprijediti svoje razumijevanje UDL pristupa i strategija diferencirane nastave, s ciljem stvaranja pristupačnog, inkluzivnog i poticajnog obrazovnog okruženja. Poseban je naglasak stavljen na osiguravanje jednakih obrazovnih mogućnosti za sve učenike, uključujući one s posebnim potrebama, migrante i druge skupine koje se mogu suočavati s izazovima u obrazovanju. Tečaj je bio koristan i inspirativan, te je značajno pridonio ostvarivanju ciljeva projekta u kontekstu razvoja inkluzivnijeg i pravednijeg obrazovnog sustava. 
Voditeljica tečaja poticala je aktivno sudjelovanje polaznika kroz raznolike aktivnosti, čime je dodatno obogatila proces učenja. Primjenom načela i metoda univerzalnog dizajna za učenje, omogućila je polaznicima da neposredno iskuse učinkovitost tog pristupa. Dodatnu vrijednost tečaju dali su nastavnici iz različitih europskih zemalja, koji su kroz svoje aktivno sudjelovanje unijeli dragocjene uvide iz vlastitih obrazovnih sustava.
Effective Project Management for EU Funded Projects – Palermo, Italija
“Učinkovito upravljanje EU projektima” tečaj bio je usmjeren na razvoj praktičnih vještina za upravljanje projektima financiranim iz EU fondova, s naglaskom na izvještavanje, praćenje, evaluaciju, rizike i financijsko upravljanje. 
Ključni ishodi uključivali su izradu tehničkih i financijskih izvještaja za Europsku komisiju (EK), razumijevanje obveza vezanih uz vidljivost, komunikaciju i diseminaciju rezultata projekta, te ispunjavanje zahtjeva tijekom EK revizija. Posebna pažnja posvećena je važnosti praćenja i evaluacije projekta, rizicima i postavljanju pokazatelja uspješnosti.
 Aktivnosti su obuhvaćale praktične zadatke poput izrade izvještaja, validacije dokumentacije i upoznavanja s procedurama plaćanja. Razrađene su razine EK revizija, procesi monitoringa te uloge interne i eksterne evaluacije. Tečaj je pružio strategije za uspostavu učinkovitih sustava evaluacije i administracije, kao i financijskog upravljanja. Studije slučaja dodatno su učvrstile stečena znanja, osiguravajući primjenu najboljih praksi u vođenju projekata. Tečaj je zaključen refleksijom o praktičnoj primjeni i kontinuiranim obvezama koordinatora EU projekata.

Rezultati koji ostaju

Kroz ovaj projekt CARNET je osnažio svoje zaposlenice i zaposlenike u šest specijaliziranih područja ključnih za digitalnu i inkluzivnu transformaciju obrazovanja. Konkretniji učinci odnose se na:

Pristupačnost školskih web stranica

Povećan broj školskih web stranica koje sadrže uključene module pristupačnosti za osobe s posebnim potrebama. Trenutno je 920 škola u Republici Hrvatskoj na novom sustavu i svaka od njih ima prilagođeni sadržaj. 

  • Primjenom znanja stečenog na mobilnostima, zaposlenici CARNET-a implementirali su pristupne alate i u sklopu WordPress sustava za škole. 
  • Nadogradnje omogućuju bolje korisničko iskustvo za učenike i roditelje s invaliditetom.
Regionalne i online edukacije o primjerima dobre prakse

Održane edukacije u CARNET-ovim čvorištima online:  

  • Teme: inkluzivno obrazovanje, asistivne tehnologije, integracija učenika migrantskog podrijetla 
  • Cilj: Prijenos konkretnih znanja i metoda iz Erasmus edukacija u svakodnevni rad.
Integracija u razvoj ljudskih potencijala

Aktivnosti i kompetencije stečene kroz mobilnosti ugrađene su u plan razvoja ljudskih potencijala za 2024. godinu. 

  • Fokus: sistematizacija novih znanja i njihova planska replikacija u buduće edukacije djelatnika vezano za upravljanje rizicima, samoprocjene i razvoj kompetencija
Preporuke za korisnike

Izrađene i diseminirane preporuke za centre za odgoj i obrazovanje i druge korisnike u području inkluzivnog obrazovanja. 

  • Sadržaji obuhvaćaju korištenje asistivne tehnologije, primjenu univerzalnog dizajna i strategije za uključivanje učenika s raznolikim potrebama. 
  • Preporuke su predstavljene na završnoj konferenciji ATTEND projekta
Edukacije za korisničku podršku

Održane radionice za agente korisničke podrške s fokusom na emocionalnu inteligenciju. 

  • Cilj: Unaprijediti komunikacijske vještine u radu s korisnicima, osobito u zahtjevnim situacijama. 
  • Metodologija: alati coachinga i praktični slučajevi iz obrazovnog sustava.
Interna radionica o univerzalnom dizajnu

Održana radionica za CARNET timove na temu univerzalnog dizajna za učenje (UDL). 

  • Sadržaj: konceptualna osnova, načela, alati i primjeri primjene u digitalnim sustavima 
  • Ishod: podloga za implementaciju u sustave poput Loomena.
Plan edukacija za korisnike Loomena

Izrađen plan novih edukacija za korisnike Loomena s temom univerzalnog dizajna. 

  • Edukacije će pokrivati dizajn pristupačnih digitalnih sadržaja, diferenciranu nastavu i uključivanje svih profila učenika. 
  • Plan uključuje oblikovanje tečajeva, korisničkih vodiča i webinara. 
Interne radionice za projektno planiranje

Održane tri radionice za jačanje projektnih kapaciteta unutar CARNET-a. 

  • Teme: EU metodologije, planiranje, rizici
  • Sudionici: zaposlenici uključeni u pisanje i provedbu projekata, s posebnim naglaskom na CARNET HUB i prijavu Erasmus akreditacije 

Perspektiva

Ovaj projekt ne završava mobilnostima – on živi dalje kroz ljude. Sudionici/e su prenijeli naučeno u svoje timove, projekte i podršku školama. Erasmus+ nije samo mobilnost – to je mreža učenja, umrežavanja i zajedničkog rasta. 

Financiranje projekta

Financirano sredstvima Europske unije. Iznesena mišljenja i stavovi odražavaju isključivo stav autora i ne moraju se podudarati sa stavovima Europske unije ili AMPEU-a. Ni Europska unija ni tijelo koje dodjeljuje bespovratna sredstva ne mogu se smatrati odgovornima za njih.