prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

e-Dnevnik za nastavnike

+Otvori sve -Zatvori sve

e-Dnevnik za nastavnike namijenjen je nastavnicima škola koje su uključene u e-Dnevnik sustav, a aplikaciji mogu pristupiti putem adrese e-dnevnik.skole.hr. Nastavnici za prijavu koriste AAI@EduHr korisnički račun koji dobivaju od administratora imenika svojih škola, uz obavezno korištenje tokena koji onemogućuje svaki neovlašteni pristup aplikaciji za nastavnike.

e-Dnevnik za nastavnike

Nastavnicima i razrednicima e-Dnevnik pruža sadržajan pregled svih bitnih podataka za pojedinu funkciju. Razrednicima je omogućen pristup svim podacima učenika njihovih razreda, a predmetni nastavnici vide podatke isključivo za svoje predmete. Sve navedeno smanjuje mogućnost neovlaštena unosa, ali i krađu i namjerno ili nenamjerno uništavanje razredne knjige. Također, početkom školske godine e-Dnevnik povlači podatke učenika iz sustava e-Matica, a na kraju školske godine učenički podaci s ocjenama i izostancima se prebacuju natrag u e-Maticu, što smanjuje višestruki unos istih podataka.

Korisnici

učenici
studenti
roditelji
CARNET sistem inženjeri
e-Građani
škole
ministarstva
nastavnici
profesori
znanstvenici
ostali AAI@EduHr korisnici
javnost
fakulteti i visoka učilišta
druge javne institucije

Kako postati korisnik

Tokeni za e-Dnevnik

Fizičke tokene moguće je nabaviti od prodavatelja koji su s CARNET-om potpisali izjavu kojom se jamči odgovorno i primjereno upravljanje tokenima i pripadajućim tajnim ključevima te da je token testiran i da ispravno radi s e-Dnevnik sustavom.

Tokene možete naručiti od tvrtke HD-INFO koja je s CARNET-om potpisala izjavu i tokene ima u ponudi. HD-INFO možete kontaktirati putem e-adrese hdinfo@hdinfo.hr. Sve informacije o naručivanju tokena od navedene tvrtke dostupne su na web stranici https://hdinfo.hr/c100

CARNET mToken je aplikacija za generiranje jednokratnih lozinka potrebnih za određene CARNET-ove usluge.

mTokenom se može koristiti umjesto fizičkoga tokena, a prednosti su:

  • veći stupanj sigurnosti
  • jednostavnije, intuitivnije i pristupačnije korištenje
  • besplatan je.

Posebna pozornost posvećena je sigurnosti aplikacije i zaštiti podataka:

  • mToken nigdje ne pohranjuje tajni PIN korisnika
  • mToken nije moguće kopirati na drugi mobitel
  • mToken za generiranje jednokratne lozinke ne koristi internetsku vezu.

Tehnički preduvjeti za korištenje CARNET mToken aplikacije su:

  • Android 9+
  • iOS 4.3+

Korisnici pametnih telefona s operativnim sustavima Android i iOS mogu preuzeti aplikaciju mToken kojom se mogu koristiti za generiranje jednokratnih lozinka.

Preuzmite aplikaciju

Aplikaciju mToken je moguće preuzeti:

Prije upotrebe aplikacije mToken potrebno ju je aktivirati. Podatke za aktivaciju možete generirati na CARNET mToken portalu koji je dostupan na poveznici https://mtoken.carnet.hr. mToken možete aktivirati i zamolbom na e-adresu helpdesk@skole.hr, a zamolbu je potrebno poslati sa službene e-adrese (ime.prezime@skole.hr).

U zamolbi je potrebno navesti:

  • ime i prezime
  • OIB
  • broj mobilnoga telefona na kojem je instaliran mToken
  • operativni sustav na kojem je instaliran mToken
  • HUSO elektronički identitet osobe čiji je mToken potrebno aktivirati.

Pitanja i odgovori

Što učiniti kada token ne radi?

Tokeni nisu predviđeni za češće generiranje brojeva bez upisa u aplikaciju. U slučaju da se pogreškom nekoliko desetaka puta pritisne gumb za generiranje broja te je nakon toga token prestao ispravno raditi, molimo da kontaktirate helpdesk@skole.hr. U slučaju da je token u potpunosti prestao raditi, školski administrator korisniku treba dodijeliti novi token.

Zašto sustav automatski odjavljuje korisnike nakon 45 minuta?

Ta funkcionalnost uvedena je iz sigurnosnih razloga s obzirom na to da školski sat traje 45 minuta te je u tome vremenu potrebno unijeti podatke u aplikaciju. U slučaju potrebe za dodatnim vremenom, korisnik se treba ponovno prijaviti.

Je li moguće unijeti pisanu provjeru kao kriterij koji će učenicima onemogućiti da taj dan odgovaraju više od jedanput?

U danu kada piše pisanu provjeru, učenik može biti usmeno provjeravan samo iz jednoga nastavnog predmeta, odnosno iz dva nastavna predmeta ako taj dan nema pisanih provjera.

Kako obrisati nastavnika iz e-Dnevnika?

Za uklanjanje nastavnika iz škole potrebno je u administraciji korisnika odabrati djelatnika kojeg je potrebno ukloniti te zatim iz izbornika odabrati opciju “Ukloni korisnika”. Tako će nastavnik biti uklonjen iz škole te neće imati mogućnost prijaviti se u e-Dnevnik za školu iz koje je obrisan.

Što učiniti ako se nastavnik ne uspijeva prijaviti u e-Dnevnik?

U tome slučaju potrebno je da administrator za njega provjeri sljedeće:

  • nalazi li se profesor na popisu nastavnika
  • je li u njegovim podacima ispravno upisano korisničko ime (ime.prezime@skole.hr) i je li se njime nastavnik prijavljivao u sustav
  • provjeriti ima li unesen token i jesu li svi brojevi dobro upisani.

Ako nakon provjere spomenutoga i dalje bude poteškoća, molimo da kontaktirate helpdesk@skole.hr.

Što učiniti ako se učenik ne može prijaviti na stranici https://ocjene.skole.hr?

Dva su moguća razloga neuspješne prijave. Prvi je da učenikova škola nije uključena u e-Dnevnik te samim time nema mogućnost pristupa stranici, a drugi je da su mu neispravni korisnički podaci koje je dobio u školi ili OIB. Ako je škola uključena u projekt e-Dnevnika, trebali bi se moći prijaviti na portal ocjene.skole.hr.

Popis škola koje su uključene možete pronaći na sljedećoj poveznici

Nakon što utvrdite da je škola uključena u e-Dnevnik, najbolje bi bilo otkloniti sumnju da je problem u internetskom pregledniku koji koristite. Na portal ocjene.skole.hr ne pokušavajte se prijaviti putem drugoga internetskog preglednika (Mozilla Firefox, Google Chrome…). Ako prijava i dalje nije moguća, a podaci su ispravni, potrebno je da administrator e-Dnevnika u školi provjeri ispravnost vašega OIB-a u e-Dnevniku, e-Matici i HUSO sustavu. Bitno je da je OIB ispravan u svim trima sustavima kako bi se korisnik mogao uspješno prijaviti na portal. Ako nijedan od navedenih prijedloga ne otkloni vašu poteškoću, molimo da kontaktirate helpdesk@skole.hr.

Kako evidentirati učenika koji se ispisao iz razreda, treba li ga brisati?

Učenici se ne brišu kada odu iz razreda. Isto kao i za dnevnik u papirnatome obliku, zapis mora postojati. Potrebno je samo da razrednik u administraciji razreda učenika označi s “neaktivan” za ono polugodište u kojem je ispisan. Ako se učenik ispisao iz razreda u prvome polugodištu, potrebno je označiti da je neaktivan i prvo i drugo polugodište. Sukladno tome, ako se ispisao u drugom polugodištu, potrebno je označiti da je u prvom polugodištu aktivan, a u drugom neaktivan.

Kako aktivirati mToken?

Prije upotrebe aplikacije mToken, potrebno ju je aktivirati. Podatke za aktivaciju možete generirati na CARNET mToken portalu koji je dostupan na poveznici https://mtoken.carnet.hr. mToken možete aktivirati i zamolbom na e-poštu adrese helpdesk@skole.hr. U zamolbi je potrebno navesti ime i prezime osobe, broj mobitela, OIB te HUSO elektronički identitet osobe čiji je mToken potrebno aktivirati. Zamolbu je potrebno poslati s vaše službene adrese e-pošte (@skole.hr).

Što učiniti ako nastavnik želi unijeti ocjenu stariju od mjesec dana?

Nastavnici ne mogu unositi ocjene starije od mjesec dana. Mogućnost unosa takvih ocjena ima samo razrednik. Razrednik to može učiniti tako da u “Imeniku” odabere željenoga učenika i predmet iz kojega želi unijeti ocjenu. Nakon toga potrebno je odabrati izbornik u gornjemu desnom kutu i opciju “Višestruki unos”. Na taj je način moguće unijeti ocjene starije od mjesec dana.

Nemogućnost prijave u e-Dnevnik u vezi s postavkama datuma / vremena / vremenske zone

Tablet računala, desktop računala i laptopi moraju imati ispravno postavljen datum, vrijeme ili vremensku zonu. Ako e-Dnevnik aplikacija primijeti neispravne postavke, trebala bi se prikazati poruka: „Prijava nije uspjela zbog neispravnih postavki datuma i vremena na računalu ili uređaju kojim pokušavate pristupiti”. Molimo vas da koristite automatske postavke datuma, vremena i vremenske zone ili postavite ispravan datum, vrijeme i vremensku zonu Sarajevo, Skopje, Warsaw ili Zagreb, osvježite stranicu i pokušate se ponovno prijaviti. Potrebno je provjeriti ispravnost postavki na uređaju kod nastavnika kojima se prikazuje ta poruka te ugasiti sve kartice (Tab) u internetskom pregledniku, zatvoriti preglednik i ponovo pokušati prijavu.

Koja su vremenska ograničenja u e-Dnevniku?

Nastavnik može obrisati unesenu ocjenu unutar 45 minuta. Unos ocjene moguć je od prvoga dana u prethodnome mjesecu do trenutačnoga datuma. Ocjenu nije moguće unijeti za nedjelju. Razrednik može unijeti ocjene i za više od mjesec dana unatrag koristeći opciju “Višestruki unos”. Brisanje nastavne jedinice i izostanaka moguće je unutar 48 sati. Administrator e-Dnevnika može u bilo kojemu trenutku obrisati uneseni podatak, odnosno nije određeno vremensko ograničenje za brisanje podatka za korisnike koji su administratori. Unos sata nije vremenski ograničen. Nastavni sati uneseni 14 ili više dana od datuma održanoga sata u pojedinim izvještajima bit će označeni žutom bojom. Brisanje unesene aktivnosti za produženi boravak moguće je unutar 48 sati. Izmjena aktivnosti koja je već unesena nije vremenski ograničena. Brisanje i izmjenu može napraviti nastavnik koji je ocjenu unio. Poruka e-pošte o izostanku učenika šalje se idući dan u 7:30 ujutro. Podaci prikazani unutar e-Dnevnika za učenike prikazuju se bez vremenskoga odstupanja.

Što učiniti ako se učenik ispisao iz škole?

Ako se učenik ispisao iz škole, potrebno je odabrati razred u kojem se učenik nalazi te nakon toga “Imenik” -> “Desni izbornik” -> “Administracija učenika”. Odabirom željenoga učenika potrebno je odabrati “Osobni podaci”. Ako se učenik ispisao tijekom prvoga polugodišta, onda je potrebno status za prvo i drugo polugodište postaviti na “Neaktivan”, a ako se ispisao tijekom drugoga polugodišta, onda je potrebno samo status za drugo polugodište postaviti na “Neaktivan”.

Kako učeniku promijeniti program?

Učeniku je prvo potrebno promijeniti program unutar e-Matice prema uputi koja je dostupna na sljedećoj poveznici. Nakon promjene programa u e-Matici, potrebno je odabrati “Imenik” -> “Desni izbornik” -> “Administracija učenika” -> “Desni izbornik” -> “Povuci iz e-Matice”. Nakon toga je potrebno odabrati “Prenesi učenike u e-Dnevnik” kako bi se novi program učenika prenio u e-Dnevnik. Ako novi program učenika nema nijedan drugi učenik u razrednome odjelu, onda je potrebno u izborniku “Administracija predmeta” za pojedine predmete dodijeliti novi program. Novi program moguće je dodijeliti za postojeći predmet tako da se odabere željeni predmet te nakon toga “Uredi”. U novootvorenome prozoru bit će moguće odabrati novi program. Nakon dodavanja novoga predmeta u izborniku “Administracija predmeta” potrebno je odabrati “Administracija učenika” te nakon toga željenog učenika i “Predmeti”. U navedenome izborniku potrebno je predmetima  učenika promijeniti program. Navedeno je moguće klikom na pojedini predmet te nakon toga “Promijeni smjer”. U novootvorenome prozoru bit će moguće odabrati novi program od učenika.

Kada je za svaki učenikov predmet postavljen novi program, onda je potrebno odabrati “Osobni podaci” i ukloniti stari učenikov program.

Je li moguće koristiti u isto vrijeme mToken i fizički token za prijavu u e-Dnevnik?

Nije moguće koristiti u isto vrijeme aplikaciju mToken i fizički token. Korisnik se treba odlučiti hoće li za prijavu u e-Dnevnik koristiti fizički token ili besplatnu aplikaciju mToken.

Postoji li u e-Dnevniku funkcionalnost za prikaz ocjena iz druge škole ili drugoga razreda ako je učenik tijekom školske godine promijenio školu ili razred?

Ako je učenik tijekom školske godine promijenio školu ili je u istoj školi promijenio razred, moguće je pregledati njegove ocjene iz druge škole ili razreda. Uvid u ocjene iz druge škole moguć je samo ako ta škola koristi e-Dnevnik. Kako bi razrednik mogao pregledati te ocjene, potrebno je odabrati učenika u imeniku te nakon toga izbornik u gornjemu desnom dijelu sučelja. Iz izbornika je potrebno odabrati opciju “Ocjene iz drugog razreda”.

Može li razrednik promijeniti status izostanka koji je već ažurirao?

Da, trebate odabrati dnevnik rada te zatim radni dan u koji je unesen izostanak koji želite promijeniti. Potrebno je zatim kliknuti na izbornik u gornjemu desnom kutu i odabrati opciju “Uredi dan”. Nakon toga trebate odabrati izostanak za koji želite promijeniti status te kliknuti na “Uredi”. U prozoru koji se otvorio možete promijeniti status i tip te unijeti razlog izostanka.

Zašto mi nije vidljiva nova školska godina u e-Dnevniku iako je otvorena?

Razredne knjige za novu školsku godinu na sučelju za odabir razredne knjige nisu vidljive sve dok ne povučete razredne odjele iz e-Matice za novu školsku godinu. Za kreiranje razrednih odjela potrebno je na postavkama škole odabrati opciju “Razredni odjeli i grupe”. Nakon toga trebate kliknuti na “Kreiraj razredne odjele” i odabrati novu školsku godinu. Nakon što kreirate razredne odjele oni će biti dostupni za odabir na sučelju za odabir razrednih knjiga.

Imaju li nastavnici uvid u izvještaj Radni sati po predmetu?

Da, nastavnici mogu pregledati navedeni izvještaj za predmete koje predaju u razrednome odjelu. Za prikaz izvještaja potrebno je u razrednoj knjizi odabrati “Izvještaji” te nakon toga “Izvještaji za razredni odjel”. U izborniku s popisom izvještaja za razredni odjel odaberite “Radni sati po predmetu” kako biste dobili uvid u upisane radne sate za predmet koji predajete.

Kako se upisuju izvannastavne aktivnosti u e-Dnevnik?

e-Dnevnik administrator treba dodati na razinu škole (Odaberi predmete za školu) predmet Izvannastavne aktivnosti, a zatim treba svim nastavnicima koji imaju izvannastavne aktivnosti postaviti da predaju taj predmet (Dodijeli nastavnicima predmete). Nakon toga svaki razrednik treba u svom razredu dodati navedeni predmet sa statusom “Izvannastavna aktivnost” i predmetu dodati nastavnike koji imaju izvannastavne aktivnosti za taj razredni odjel. Svaki nastavnik koji održava izvannastavne aktivnosti treba kreirati kombiniranu grupu s nazivom aktivnosti koju vodi i u tako kreiranu grupu dodati učenike. Evidenciju ostvarivanja izvannastavnih aktivnosti nastavnik upisuje u kombiniranu grupu koju je kreirao.

Video

Banneri za škole

Kontakt

CARNET-ov Helpdesk za podršku obrazovnom sustavu

Telefon: +385 1 6661 500
E-adresa: helpdesk@skole.hr