Inspiring Science Education

+Otvori sve -Zatvori sve
Veličina fonta
A
A
A
Disleksija
Kontrast
Poništi izmjene

Inspiring Science Education

Inspiring Science Education (ISE) projekt sufinancirao se iz programa potpore politike za konkurentnost i inovacije u informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji (CIP ICT PSP), a glavni mu je cilj bio popularizacija znanosti i prirodoslovnih predmeta korištenjem postojećih e-learning resursa.

Projekt je trajao od travnja 2013. godine do srpnja 2016. godine, a sudjelovalo je 30 partnera iz 15 europskih zemalja. Cilj je bio uključiti 5000 škola od čega 313 škola u Hrvatskoj, no zbog velikog interesa za provedbom ISE aktivnosti, u Hrvatskoj se uključilo 144 škola više što znači ukupno 457 škola, a na međunarodnoj razini se uključila ukupno 5091 škola.

Gotovo sve aktivnosti projekta bile su vezane uz ISE portal. ISE portal je zamišljen je kao polazišna točka za primjenu informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT-a) u nastavi, a posebno u tzv. STEM području (znanost, tehnologija, inženjerstvo, matematika). Tako je na navedenom portalu dostupno nekoliko kategorija koje učiteljima omogućavaju pristup novostima u projektu, preporučenim recenziranim e-alatima, alatu za izradu tzv. ISE scenarija učenja te virtualnim zajednicama za razmjenu iskustava i znanja. Vrijedi istaknuti da virtualna ISE zajednica kreirana za učitelje u Hrvatskoj broji više od 900 učitelja (928).

Najveći interes kod učitelja uočen je kod razmjene svojevrsnih digitalnih nastavnih materijala u kojima su integrirani e-alati i digitalni resursi, tzv. ISE scenarija učenja koji su prilagođeni istraživačkom učenju koje je osobito primjenjivo i prikladno za STEM područje.

Aktivnosti koje su provedene obuhvatile su veliki broj učitelja, a u nastavku donosimo broj educiranih:

  • radionice – 796
  • webinari – 710
  • prijenosi predavanja uživo – 3180
  • online tečajevi – 1514
  • ukupno – 6200

Poseban interes su izazvali masovni otvoreni online tečajevi (MOOC), jednako kao i virtualni posjet CERN-u, te prijenos popularno znanstvenih predavanja, stručna usavršavanja koja su zbog svojih karakteristika mogli obuhvatiti veliki broj korisnika.

Kako je ranije spomenuto, na ISE portalu omogućen je pristup brojnim recenziranim e-alatima, a svoj doprinos listi e-alata donio je CARNET svojim preporukama.

CARNET je također pružio podršku za provođenje četiri Eratostenova eksperimenta. Riječ je o eksperimentu kojim se na vrlo jednostavan način mjeri opseg Zemlje. Eksperiment je izazvao veliki interes kod učitelja i učenika. Provođenje eksperimenta pratila su i natjecanja u kojima je čak pet učitelja iz Hrvatske nagrađeno sudjelovanjem na ISE ljetnoj školi u Grčkoj. Osim nagrađivanja za one koji su sudjelovali u Eratostenovom eksperimentu, CARNET je učiteljima ponudio mogućnost nagrađivanja i kroz natjecanja kojima je cilj bio nagraditi vrijedan angažman učitelja te prepoznati i potaknuti izvrsnost u poučavanju. Riječ je o natjecanjima Napravi pravi POTEZ!” (POpulariziraj TEhnologijom Znanost), „ISE Oscar za scenarij, režiju i film” te „Ja sam ISE Guru” , u okviru kojih je nagrađeno sedam učitelja, jedan odlaskom na ISE ljetnu školu u Grčku, a šest informatičkom opremom koja će im poslužiti u daljnjem radu i primijeni IKT-a u nastavi.

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET zahvaljuje se svim učiteljima koji su sudjelovali u projektu, te na taj način doprinijeli kvaliteti i prepoznatljivosti na europskoj razini.

Više o projektu može se pronaći na službenim stranicama projekta.

Popis škola u projektu

U nastavku donosimo popis škola (abecednim redom) koje su ispunile potrebne preduvjete te dobrovoljno sudjelovale u ISE projektu. 

Osnovne škole

Srednje škole

Međunarodne škole i akademska zajednica

 

Sufinanciranje

Inspiring Science Education (ISE) projekt je sufinancirala Europska unija iz Programa podrške politikama za primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija u sklopu Okvirnog programa za konkurentnost i inovacije (CIP ICT PSP).

Sadržaj ovih web stranica stajalište je autora. Europska unija ne odgovara za sadržaj i upotrebu istog.