preskoči na sadržaj
preskoči na sadržaj
.
| Zadnja izmjena 24. 6. 2014. u 09:33 sati |

Refleksivne radionice

Četvrta radionica refleksije – Kako izgleda e-Škola?

 
Četvrta radionica refleksije održana je 16. lipnja u Zagrebu u sklopu završne radionice E-learning akademije. Radionica pod nazivom “Kako izgleda e-Škola?” je okupila 38 nastavnika od kojih su neki uključeni u Open Discovery Space projekt, ali i onih koji se s idejom i aktivnostima projekta susreću po prvi puta.
 
Cilj ovog dijela završne radionice je bio pokrenuti diskusiju o prednostima i barijerama u sustavnoj informatizaciji školstva. Polaznici su pozvani na rad u grupama u kojima su raspravljali o vizijama svoje učionice u 2020. godini, te o tehnologiji i podršci koja je potrebna da bi se vizija njihove učionice mogla ostvariti. Korištenjem metode svjetskog kafea polaznici su u manjim grupama odgovorili na tri ključna pitanja: Kako izgleda njihova učionica 2020? Kakva im je priprema potrebna da bi poučavali u takvoj učionici? Kakva im je podrška potrebna za ostvarenje načina poučavanja kojeg su zamislili u svojoj viziji? Nakon tri kruga pitanja koje su sudionici raspravili u manjim grupama, predstavnici pojedinih grupa su predstavili zaključke grupnog rada pred cijelom grupom.
 
CARNetov ODS tim zahvaljuje svim sudionicima radionice na izuzetno radnoj i motivirajućoj atmosferi na radionici. 

 

Treća Radionica refleksije – “Google drive i Obrnuta učionica”

Treća radionica refleksije održana je 3. lipnja u Opatiji. Škola domaćin bila je OŠ Rikard Katalinić Jeretov iz Opatije.
Radionica je okupila tridesetak nastavnika i ravnatelja aktivno uključenih u Open Discovery Space projekt, ali i onih koji se s idejom i aktivnostima projekta susreću po prvi puta.
 
Cilj je radionice bio informirati i educirati nastavnike i ravnatelje o besplatnom alatu Google Drive i njegovoj primjeni kako u obrazovnom tako i poslovnom segmentu upravljanja školom. Google Drive je predstavljen kao alat koji može doprinijeti uvođenju novih metoda učenja i poučavanja u dosadašnje prakse kroz primjenu modela Obrnute učionice
 
Na početku radionice polaznicima je predstavljen projekt Inspiring Science Education kroz čije se projektne aktivnosti organiziraju edukativne radionice o primjeni inovativnih IKT alata i metoda u obrazovanju. Sudionici su pozvani da na stranicama projekta prate, ali i sudjeluju u nizu aktivnosti koji CARNetov ISE tim priprema za njih. Predstavljena je i jedna od trenutno aktualnih aktivnosti, natjecanje “Naparvi pravi POTEZ”. Nastavnicima su upoznati s kriterijima po kojima se mogu prijaviti na  sudjelovanje u natjecanju kao Scenarij učenja kao ključna aktivnost natjecanja. 
 
Ravnatelj škole domaćina, Fredi Glavan polaznicima je prezentirao na koji se način njegova škola nosi s novim tehnologijama i njihovom implementacijom u svakidašnji rad škole. Naglasak je stavio na neophodnost sustavne edukacije nastavnika i nastavnog osoblja o mogućnostima koje tehnologija pruža u obrazovnim ali i poslovnim praksama, te je kao ključno naveo i neizostavan pozitivan stav kolektiva spram promjena u dosadašnjim praksama koje donosi sve veći razvoj i dostupnost tehnologije.
 
Profesorica njemačkog jezika i književnosti Snježana Fištrović, nastavnica njemačkog jezika u OŠ Generalski stol, održala je radionicu na temu Google disk i o obrnuta učionica. Nastavnici su imali prilike aktivno sudjelovati u svim aktivnostima radionice i usvojiti metodiku poučavanja koje omogućuje sam alat u kontekstu primjene metoda Obrnute učionice.
 
Nakon pregleda dosadašnjih aktivnosti u sklopu ODS projekta, sudionicima radionice su prezentirana tri primjera dobre prakse. Nastavnica informatike u OŠ Rikard Katalinić Jeretov, Dragca Rade prezentirala je na koji način nastava informatike može pratit metode Obrnute učionice kroz kombiniranu nastavu pomoću sustava Moodle. Prezentaciju možete preuzeti ovdje.
Nastavnica talijanskog jezika, također iz OŠ Rikard Katalinić Jeretov, Ivana Uremović- Gašić prezentirala je na koji se način učenje gramatike stranog jezika može pomoću novih tehnologija učiniti zanimljivijim i učinkovitijim, a sve kroz izradu digitalne audio knjige. Prezentaciju možete preuzeti ovdje.
Nastavnica njemačkog jezika, Snježana Fištrović iz OŠ Generalski Stol je prezentirala na koji način sustav za upravljanje učionicom Samsung School može doprinijeti učinkovitijem učenju i poučavanju. Prezentaciju možete preuzeti ovdje.
 
CARNetov ODS i ISE tim zahvaljuju školi domaćinu OŠ Rikard Katalinić Jeretov, ravnatelju Frediju Glavanu, nastavnicima škole, ali i svim sudionicima radionice na izuzetnom gostoprimstvu i radnoj, ali motivirajućoj atmosferi na radionici. 
 
 

Druga refleksivna radionica - “Priprema pozor - sat”

Druga radionica refleksije prakse (Practice Reflection Workshop) održala se 21. veljače pod nazivom “Priprema pozor - sat”. Ovom radionicom CARNet je okupio dvadesetak nastavnika nositelja promjena koji su aktivno uključeni u ODS projekt. Radionica se, također, mogla pratiti i putem videolinka za sve one koji nisu bili u mogućnosti prisustvovati radionici u živo.
 
Cilj je radionice bio okupiti inovativne nastavnike, sudionike ODS projekta kako bi predstavili svoj rad, inovativne primjere dobre prakse korištenja tehnologije u nastavi i    razmijenili iskustva s drugim nastavnicima sudionicima ODS projekta.
 
Na početku radionice, sve sudionike je pozdravio ravnatelj CARNeta Zvonimir Stanić. Nakon kratkog uvoda, krenulo je predstavljanje primjera dobre prakse pozvanih nastavnika uključenih u ODS projekt. Nastavnici - nositelji promjena prezentirali su svoje primjere inovativnog pristupa nastavi u poučavanju uz integraciju tehnologije u svojim nastavnim satima. Svi nastavnici koji su pratili predavanja imali su se prilike upoznati s inovativnim ICT alatima, kao i metodama njihovog korištenja u učenju i poučavanju te razmijenili dosadašnja iskustva u korištenju IKT-a u nastavi.
 
 
U sklopu ODS projekta organizirano je i natjecanje koje je započelo u travnu 2013. godine, a u kojem je sudjelovalo 24 nastavnika s 27 prijavljenih radova. Natjecanje je bilo namijenjeno svim nastavnicima osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj koji izrađuju i primjenjuju digitalne nastavne materijale u nastavi. Na radionici su proglašeni pobjednici natjecanja koji su imali prilike prezentirati svoje radove
 
Predstavljena je i CARNetova nova usluga E-laboratorij. E-laboratorij je web sjedište na kojem se istražuju, testiraju i selektiraju dostupni digitalni alati za korištenje u nastavi i drugim procesima koji se odvijaju u školi. 
 
Na kraju je radionce predstavljen projekt Inspiring Science Education te je upućen poziv svim nastavnicima koji žele primjenjivati tehnologiju u svom radu te na taj način sudjelovati u popularizaciji znanosti da se uključe i aktivno sudjeluju u projektu. 
 

Prva refleksivna radionica

 
U sklopu CARNetove korisničke konferencije - CUC 2013 održana je Practice Reflection radionica pod nazivom “Inovativni nastavnici na djelu” koja je ujedno i “refleksija” rada nastavnika nakon održane Vizionarske radionice krajem prošle 2013. godine.

Radionica je organizirana u sklopu Open Discovery Space projekta kao rezultat aktivnog rada nastavnika - nositelja promjena u pojedinim hrvatskim ODS školama, u kontekstu inovativne primjene tehnologije u svojim obrazovnim praksama. Nastavnici, sudionici radionice, u svojim inspirativnim izlaganijima pokazali su inovativne primjere integracije tehnologije u svojoj nastavi kao i uspješne primjere ostvarivanja ishoda učenja uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije. 
 
Osim sudionika koji su uživo prisustvovali događanju, virtualno, putem video linka, spojile su se i CARNetove Škole 2.0 te su na taj način nastavnici drugih škola s udaljenih lokacija imali priliku aktivno sudjelovati na događanju. Integracija tehnologije specifično se uklopila u svako pojedino predstavljanje primjera dobre prakse, ali isto tako, pokazalo se da su nerijetko pojedine informacijsko-komunikacijske tehnologije više korištene u pojedinim obrazovnim aktivnostima.
 
Predstavilo se ukupno jedanaest nastavnika, a predstavljanje primjera dobre prakse započela je nastavnica Snježana Frištović, učiteljica njemačkog jezika u OŠ Generalski Stol. Predavanje na temu “Učenici kao istraživači, suradnici i kritički mislioci” odnosilo se na to da suvremena nastava učenike stavlja u središte nastavnog procesa. Uloge pasivnih promatrača zamjenjuju se ulogama aktivnih istraživača. Naglasak se stavlja na izgradnju znanja, a ne na reprodukciju znanja. Postavlja se pitanje kako udovoljiti zahtjevima suvremene nastave i kako odgovoriti na potrebe današnjih učenika, tzv. "digitalnih urođenika" (Prensky, 2001.). Primjena tehnologije u nastavi omogućuje stvaranje inovativnog i poticajnog nastavnog okruženja u kojem nastavnici postaju facilitatori i promatrači, a učenici aktivni istraživači koji samostalno rade na izgradnji svog znanja. Smislena integracija web 2.0 alata u nastavni proces znatno može povećati motivaciju za učenjem, olakšati usvajanje znanja i odgovoriti potrebama različitih stilova učenja. 
 
Učiteljica hrvatskog jezika iz OŠ “Ljubo Babić” iz Jastrebarskog, Edita Jurjević, održala je prezentaciju na temu: “Rad sa društvenom mrežom Edmodo u nastavi hrvatskoga jezika” gdje zaključuje da je društvena mreža Edmodo sigurna i pouzdana za rad s učenicima svih uzrasta. Učenike je moguće organizirati u razrede i manje skupine kako bi radili na pojedinačnim i skupnim zadacima. Moguće je učiti rad s novim programima, postavljati video upute, prezentirati vlastite radove. Koristan je učenicima koji nisu bili na nastavi i propustili su neki nastavni sat jednako kao i učenicima koji nisu shvatili dio gradiva ili uče na drugačiji način. Uči ih odgovornosti, timskom radu, upravljanju vremenom, omogućava lakše vrednovanje i samovrednovanje. Lakše je pratiti napredak učenika, a i olakšano je dobivanje pomoći u situacijama u kojima im je pomoć potrebna. Primjenjiv je u hrvatskom jeziku u svim sastavnicama predmeta stoga što omogućava postavljanje kvizova, križaljki, ispunjaljki, prezentacija i ostalih vrsta digitalnih nastavnih materijala, onih koje izrađuje učitelj i onih koje izrađuju sami učenici, koji im omogućavaju da učenje postane sadržajnije i lakše.  Na takav način vlastitim tempom mogu lakše učiti i učenici s poteškoćama u razvoju. Uz timski rad i preuzimanje odgovornosti za preuzete obveze možemo pripremiti učenike za uspješniji izlazak na tržište rada.
 
 

Inovativni nastavnici na djelu prvi dio.

 

Inovativni nastavnici na djelu drugi dio.

 


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju