CARNET-ov upitnik o eksperimentalnoj provedbi kurikuluma o umjetnoj inteligenciji (AI), ispunilo je više od 220 nastavnika iz cijele Hrvatske. Najveći broj odgovora pristigao je iz osnovnih škola, uz snažnu prisutnost nastavnika iz gimnazija i strukovnih škola. Rezultati upitnika donose brojne uvide, a ističu se sljedeći naglasci:
Veliki interes učenika za umjetnom inteligencijom
Učenici pokazuju veliki interes za teme umjetne inteligencije, a više od 90 % nastavnika planira nastaviti s provedbom i iduće školske godine – uz kreativne metode, od rasprava i projektnih zadataka do korištenja stvarnih AI alata.
Kurikulum se najčešće provodio kao izvannastavna aktivnost
U većini slučajeva, nastava se odvijala u manjim grupama u sklopu izvannastavnih aktivnosti, što je omogućilo individualizirani pristup i naglasak na praktičnu primjenu znanja.
Glavni izazovi: vrijeme, podrška i edukacije
Nastavnici naglašavaju kako je provedba zahtijevala puno dodatnog angažmana te ističu potrebu za dostupnim materijalima, sustavnom podrškom i dodatnim edukacijama. Također traže više primjera dobre prakse koji bi im olakšali planiranje i izvedbu nastave.
Dijeljenje obrazovnih sadržaja – doprinesite zajedničkoj bazi znanja
Više od 60 % nastavnika izrađuje vlastite digitalne obrazovne sadržaje, a gotovo 50 % koristi materijale koje su kolege već objavili na Edutoriju. Ipak, samo 4 % nastavnika aktivno dijeli svoje sadržaje putem ove platforme. Pozivamo sve uključene da doprinesu zajedničkoj bazi znanja i podijele svoje resurse s kolegama!
Pogledajte što su nastavnici uključeni u projekt BrAIn već objavili na Edutoriju. Vjerujemo da ćete pronaći inspirativan sadržaj koji možete koristiti u svom radu i podijeliti s drugima.
U uputama možete pronaći kako objaviti sadržaje na Edutoriju. Prilikom unosa materijala za BrAIn odaberite “Obrazovni sadržaji” i zatim odaberite “BrAIn” kao kategoriju kako bi ga drugi mogli lakše pronaći.