Završila je trodnevna konferencija THECUC 2025, posvećena inovacijama i digitalnoj transformaciji visokog obrazovanja u Hrvatskoj. Tema ovogodišnjeg izdanja, „e-Sveučilišta 4.0 – Nove ideje, novi svijet“, potaknula je između ostalog i rasprave o digitalnim tehnologijama, multimediji u nastavi i europskoj interoperabilnosti sveučilišnih sustava.
Posebnu pažnju zadnjeg dana konferencije privukla je Pecha Kucha sesija, u kojoj su predstavljeni pilot projekt e-Sveučilišta i povezano akcijsko istraživanje “Primjena multimedije u visokom obrazovanju”. Ove aktivnosti provedene su u 21 ustanovi s više od 70 sudionika diljem Hrvatske, s ciljem jačanja infrastrukture, opremanja ustanova multimedijskim studijima, izgradnje zajednice praktičara te istraživanja kako digitalne tehnologije mogu poboljšati procese učenja, poučavanja i suradnje.
Pecha Kucha sesija omogućila je sudionicima da kroz kratke, dinamične prezentacije dobiju uvid u rezultate akcijskog istraživanja, s posebnom pažnjom na ulogu studenata, koji su uz djelatnike visokih učilišta prezentirali svoja iskustva.
Jedan od glavnih rezultata akcijskog istraživanja je duh suradnje koji je iznikao između profesora, studenata, knjižničara, IT i upravljačkog osoblja u integriranju digitalnih tehnologija u obrazovanje. Također, istraživanje je rezultiralo preporukama za uspješan nastavak digitalne transformacije visokoškolskih ustanova u Hrvatskoj kako maksimalno iskoristiti dostupnu opremu, edukacije i digitalne tehnologije.
Panel „Europski okvir interoperabilnosti u visokom obrazovanju – zajednički put prema 2030.“, okupio je stručnjake iz Agencije za znanost i visoko obrazovanje, CARNET-a, Sveučilišnog računskog centra Sveučilišta u Zagrebu te Sveučilišta u Rijeci koji su raspravljali o tome kako standardi, procesi i pilot‑projekti mogu omogućiti da podaci, servisi i vjerodajnice prate studente i institucije preko granica jednako lako kao što danas prelaze fizičke granice država.
Svi panelisti su zajednički potvrdili kako regulatorni okvir, spremnost ljudi, infrastruktura, jasne obveze i pokretanje pilot‑primjena čine temelj napretka. Mobilnost studenata i interoperabilnost sustava nisu samo tehnička pitanja, one predstavljaju strateški iskorak hrvatskog visokog obrazovanja u europski prostor znanja.
Sudionici konferencije su imali priliku sudjelovati i na brojnim radionicama testirajući nove digitalne alate i upoznajući se s primjerima primjene multimedije u nastavi, razvoju digitalnih kompetencija i motivaciji studenata za stvaranje multimedijskih sadržaja.