Naslovnica Novosti Usluge i projekti

Redizajnirani CARNET-ovi portali e-lektire i škole.hr

1. ožujka 2021.
Veličina fonta
A
A
A
Disleksija
Kontrast
Poništi izmjene

Početak ožujka učenicima osnovnih i srednjih škola, kao i njihovim nastavnicima i roditeljima donosi i neke novosti. Nakon deset godina postojanja dva CARNET-ova portala – Portal škole.hr  i e-lektire, dobili su novi izgled, bogatiji sadržaj, ali i brojne nove funkcionalnosti kako bi korisnici jednostavnije i brže mogli doći do lektirnih djela ili informacija iz sustava obrazovanja.

Više od 370 djela hrvatske i svjetske književnosti na portalu e-lektire

Novi, intuitivniji i responzivni sustav portala e-lektire korisnicima omogućuje lakši pristup književnim klasicima velikim dijelom navedenim u kurikulumu za nastavni predmet Hrvatski jezik. Riječ je o više od 370 djela hrvatske i svjetske književnosti, 160 zvučnih knjiga, 52 literarna kviza, 52 audiomamca i pet videomamaca. Sva navedena književna djela dostupna su u različitim digitalnim formatima prilagođenim suvremenim standardima responzivnosti i korištenju na različitim uređajima.

Usto, korisnici na portalu mogu pronaći i bilješke o piscu i djelu, a posebno vrijedi izdvojiti metodičke instrumentarije za 72 djela koji sadrže preporuke za prilagodbu lektirnih djela nastavi Hrvatskoga jezika. Upravo su te preporuke izuzetno korisne nastavnicima jer im pomažu u individualizaciji nastave, potiču učenike na samostalan rad i istraživanje te nude podršku u primjeni digitalnih tehnologija.

Na portalu e-lektire mogu se pronaći i tekstovi koji motiviraju na čitanje i potiču na daljnji rad, videozapisi antologijskih kazališnih adaptacija lektirnih djela, a tu su i brojne zanimljivosti iz svijeta književnosti i umjetnosti.

Brojne nove rubrike na Portalu škole.hr

Portal škole.hr od samih početaka svojim posjetiteljima – nastavnicima, učenicima i roditeljima, nudi ažurne i najnovije relevantne informacije o hrvatskome obrazovnom sustavu, koje od sada mogu pronaći na redizajniranom sučelju i u brojnim novim rubrikama.

Rubrika „Superobrazovatelji“ posvećena je nastavnicima i suradnicima koji već dugi niz godina svoja radna i profesionalna iskustva opisuju na Portalu škole.hr. Nastavnici i učitelji će i u rubrici „Iz škola“ moći objavljivati tekstove o raznim aktivnostima u njihovim školama te o osobnim aktivnostima, kao i svim temama vezanim uz njihova profesionalna iskustva.

Rubrika „Štreberi i kampanjci“ pokriva teme za učenike osnovnih i srednjih škola, od servisnih informacija o korisnim radionicama i edukacijama do popularnih tema iz školskih predmeta s kojima se svakodnevno susreću. Upravo za te teme uvedena je rubrika „Učenički navigator“ u koju su smješteni svi tekstovi korisni i štreberima i kampanjcima dok će vijesti iz obrazovne zajednice, ali i kulture, umjetnosti, povijesti i drugih područja korisnici moći pronaći u rubrici „Informator“.

Dizajn prilagođen osobama s teškoćama

Važno je naglasiti kako su oba portala digitalno pristupačna. Tako su, primjerice, na portalu e-lektire sva djela dostupna slijepim i slabovidnim osobama putem posebnog formata prilagođenog čitanju na Brailleovim digitalnim uređajima. Korisnici sva književna djela mogu čitati i pomoću Omoguru aplikacije koja sadrži posebno dizajnirane fontove koji poboljšavaju detekciju slova i prepoznavanje oblika slova učenicima s disleksijom i drugim teškoćama čitanja.

Osim disleksije, neki se učenici susreću i s poteškoćama u čitanju i razumijevanju teksta pa su za njih dostupna djela “Priče iz davnine”, “Čudnovate zgode šegrta Hlapića” i “Prosjak Luka” u obliku građe lagane za čitanje. Riječ je o posebnom formatu koji olakšava snalaženje u tekstu i nudi lakše razumijevanje.

I na novom Portalu škole.hr posebna pozornost posvećena je „Audio kutku“ u kojem učenici mogu pronaći poučne radijske emisije nastale u vrhunskoj produkciji Hrvatskog radija budući da se u posljednje vrijeme sve više ističe audio pristup kvalitetnim sadržajima. Slušanje sadržaja ima brojne prednosti, a jedna od njih svakako je i pomoć slabovidnoj, hiperaktivnoj ili djeci koja imaju bilo koji problemski otpor prema čitanju, učenju i spoznavanju.