preskoči na sadržaj
.
Pitanja i odgovori
Abuse služba

  • 1. Što je CARNET-ova Abuse služba?
  • 2. Tko su korisnici CARNET-ove Abuse službe?
  • 3. Koja su osnovna načela rada CARNET-ove Abuse službe?
  • 4. Kako kontaktirati CARNET-ovu Abuse službu?
  • 5. Na koji način CARNET prikuplja prometne podatke svojih korisnika?
  • 6. Koje vrste incidenata prijaviti CARNET-ovoj Abuse službi?
  • 7. Kojoj Abuse službi treba prijaviti incident?
  • 8. Što treba sadržavati prijava?
  • 9. Što su to vremenske zone i kako se definiraju?
  • 10. Kako prepoznati računalno sigurnosni problem?
  • 11. Kako prepoznati računalo zaraženo virusom?
  • 12. Kako prijaviti neželjenu elektroničku poštu (spam)?

    Da bi vaša prijava spama bila ispravna, mora sadržavati sljedeće  podatke:

    • u naslovu ili tekstu poruke jasno napisano da je riječ o spamu
    • obavezno zaglavlje sporne poruke gdje se jasno vidi:
      • IP adresa napadača
      • datum, točno vrijeme i vremenska zona napada
    • kopiju dijela poruke koji dokazuje da je riječ o spamu.

    Važno je napomenuti kako se IP adrese za usluge širokopojasnog pristupa internetu mijenjaju prilikom svakog spajanja pa za jednoznačno utvrđivanje korisnika nije dovoljna samo IP adresa. Zato je važno navesti točno vrijeme incidenta s vremenskom zonom za pojedinu IP adresu i to do točnosti od sekunde.

  • 13. Kako izgleda primjer ispravne prijave neželjene elektroničke pošte?
  • 14. Kako doći do detaljnog zaglavlja e-poruke?
  • 15. Kako napadači dolaze do moje e- adrese?
  • 16. Kako i kada prijaviti povredu netiquettea?
  • 17. Kako izgleda primjer ispravne prijave povrede netiquettea?
  • 18. Kako doći do detaljnog zaglavlja Usenet poruke?
  • 19. Kako prepoznati phishing poruku?
  • 20. Vatrozid (eng. firewall) me obavještava da je blokirao skeniranje mog računala. Jesam li meta ciljanog napada kojeg trebam prijaviti?
  • 21. Na koju e-adresu Abuse služba šalje upozorenja?
  • 22. Možete li mi pomoći oko konfiguracije programa ili čišćenja računala od virusa?
  • 23. Dobio sam upozorenje da šaljem neželjenu elektroničku poštu, što mi je činiti?
  • 24. Dobio sam upozorenje o pokušaj neovlaštenog pristupa računalu ili mreži, ali ja nisam nigdje provaljivao?
  • 25. Dobio sam obavijest da sam poslao virus iako moje računalo nije zaraženo. O čemu se radi?
  • 26. Kako se zaštititi od virusa i malicioznog softvera?
  • 27. Dobio sam obavijest da sam distribuirao materijal zaštićen autorskim pravom, o čemu se radi?
  • 28. Je li dozvoljeno skidanje filmova i igrica s interneta?
  • 29. Jesu li tzv. peer-to-peer protokoli zabranjeni?
  • 30. Što napraviti kada sam dobio prijavu za kršenje netiquetta?
  • 31. Mogu li se žaliti na sankcije izrečene od CARNET-ove Abuse službe?
  • 32. Kako mogu preusmjeriti e-poruke sa svog računa e-pošte na drugu adresu (za škole)?

 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju