prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

CARNET CMS za škole

+Otvori sve -Zatvori sve

CARNET CMS za škole je sustav koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica kroz mrežni preglednik.

CARNET CMS za škole

U sklopu usluge CARNET id osnovnim i srednjim školama omogućeno je korištenje usluge CARNET CMS (eng. CMS – content management system) za škole.

CARNET CMS za škole je sustav kroz koji CARNET pruža uslugu udomljavanja web sjedišta škola te uređivanja i upravljanja izgledom i sadržajem web sjedišta škole, a zamjenjuje dosadašnju uslugu CARNET web za škole baziranu na Strix-u.

Nova usluga je bazirana na WordPress CMS sustavu upravljanja sadržajem (eng. CMS – content management system) i na Divi alatu za izradu web stranica. CARNET je pripremio predloške te prilagođe dodatake kako bi početak rada s WordPress-om i Divi-jem korisnicima bio što jednostavniji.

Tijekom prelaska sa stare na novu uslugu korisnicima je omogućeno testno okruženje u kojem mogu izrađivati novo web sjedište škole u WordPress-u, dok je staro Strix web sjedište i dalje dostupno posjetiteljima. Testno se okruženje kreira prilikom prvog posjeta usluzi administratora resursa škole, a zatim postaje dostupno i ostalim djelatnicima škole. Administrator resursa unutar usluge određuje ulogu svakog djelatnika te mu sukladno tome dodjeljuje prava (Administrator, Urednik, Autor, Suradnik, Translator ili Pretplatnik).

Testno okruženje postaje produkcijsko, odnosno, novo javno web sjedište zamjenjuje staro web sjedište, nakon što imenovani administrator resursa škole pošalje zahtjev za puštanjem u produkciju sa svoje skole.hr adrese na helpdesk@carnet.hr.

Korisnici

učenici
studenti
roditelji
CARNET sistem inženjeri
e-Građani
škole
ministarstva
nastavnici
profesori
znanstvenici
ostali AAI@EduHr korisnici
javnost
fakulteti i visoka učilišta
druge javne institucije

Kako postati korisnik

Korisnik usluge CARNET CMS za škole može biti svaka škola u Republici Hrvatskoj koja ima aktivan račun u sustavu CARNET id.

Testno se okruženje kreira prilikom prvog posjeta usluzi administratora resursa škole, a zatim postaje dostupno i ostalim djelatnicima škole. Nakon što se testno okruženje pusti u produkciju, postaje javno dostupno svima putem web adrese škole.

Pristup administrativnom sučelju je moguć i za vanjske suradnike škole te za učenike. Kako bi se i njima omogućio pristup, administrator resursa treba poslati zahtjev za pristupom sa svoje službene skole.hr adrese na helpdesk@carnet.hr.

Pitanja i odgovori

Radi li se sigurnosna kopija web sjedišta?

Izrađujemo sigurnosnu kopiju Vašeg web sjedišta te istu čuvamo 30 dana. U slučaju da je potrebno napraviti povrat web sjedišta na neku prijašnju verziju molimo Vas pošaljete zahtjev s adrese imenovanog administratora resursa na helpdesk@carnet.hr.

Mogu li dodati svoj dodatak za WordPress (plug-in)?

S obzirom na to da se sustav bazira na Multisite okruženju niste u mogućnosti dodati bilo koji dodatak. Takve bi radnje bile sigurnosni propust za Vaše web sjedište, kao i za web sjedišta svih drugih ustanova CARNET-a. Možete nam poslati prijedlog dodatka na helpdesk@carnet.hr kojeg ćemo razmotriti te dodati za sve ustanove CARNET-a koje koriste CARNET CMS za škole.

Moram li koristiti CARNET-ove predloške?

Ne morate koristiti CARNET-ove predloške. Novo web sjedište možete izgraditi koristeći brojne WordPress i Divi materijale i upute dostupne putem popularnih internetskih tražilica (Google, Bing i sl.).

Tko može pristupiti WordPress sučelju web sjedišta škole?

Pristup je omogućen djelatnicima škole, no administrator resursa mora prvi pristupiti sustavu kako bi se kreiralo testno okruženje web sjedišta. Nakon što je kreirano testno okruženje web sjedišta djelatnici mogu pristupiti sustavu te će njihovi korisnički račun biti kreirani i dodani na popis “Korisnici”. Svi djelatnici imaju ulogu pretplatnika dok istu administrator resursa ne izmjeni u neku drugu ponuđenu ulogu; Administrator, Urednik, Autor, Suradnik ili Translator.

Mogu li se vanjski suradnici škole prijaviti na WordPress sučelje web sjedišta škole i pomoći u izradi stranice?

U mogućnosti smo kreirati lokalni WordPress račun za vanjske suradnike škole koji pomažu pri izradi novog web sjedišta škole. Kako bismo omogućili pristup vanjskom suradniku potrebno je poslati zahtjev za pristupom s e-adrese imenovanog administratora resursa škole. U zahtjevu je potrebno navesti ime, prezime, e-adresu vanjskog suradnika, naziv škole i poveznicu na web sjedište škole.

Ako ustanova već ima web sjedište izrađeno uz pomoć WordPress-a, može li web sjedište preseliti na CARNET-ov poslužitelj?

Ustanova može postojeće web sjedište izrađeno u WordPress-u preseliti na CARNET-ov poslužitelj koristeći opciju uvoza u WordPress sučelju. Prilikom napominjemo kako vjerojatno neki WordPress dodaci (plugin-ovi) korišteni pri izradi web sjedišta, iz sigurnosnih razloga, nisu podržani na usluzi CARNET CMS za škole. Sukladno, postoji mogućnost da stranica neće ispravno raditi, da sav sadržaj neće biti moguće prikazati i sl. Preporučujemo da sadržaj web sjedišta prilagodite usluzi CARNET CMS za škole prije uvoza.

Što će se dogoditi sa starim web sjedištem škole nakon što pređemo na novo?

Staro web sjedište škole prije puštanja novog u produkciju CARNET će arhivirati i isto će biti dostupno na adresi: https://web-arhiva.skole.hr/identifikator-škole

Na navedenoj stranici bit će dostupne samo arhive korisnika koji su koristili CARNET-ovu uslugu udomljavanja stranica, odnosno koji su koristili staru uslugu CMS za škole baziranu na Strix-u.

Kako prenijeti sadržaj sa starog web sjedišta na novo?

Prijenos vijesti sa starog web sjedišta moguć je putem opcije “Strix vijesti” koja se nalazi u navigaciji WordPress-a. Nakon što ste odabrali vijesti i pokrenuli prijenos, prenesene vijesti možete pogledati pod opcijom “Objave”. Prilikom prijenosa vijesti prenosi se tekst, vrijeme objave i kategorija.

Prijenos ostalog sadržaja kao što su fotografije, slike, dokumenti i slično trenutno nije automatski podržan. Navedeni sadržaj potrebno je prenijeti tako da ga ponovno uvezete u zbirku “Mediji”.

Kako koristiti CARNET CMS testno okruženje?

Testno okruženje služi za uređivanje novog web sjedište škole dok je staro web sjedište i dalje dostupno djelatnicima, učenicima i roditeljima.

Kada je novo web sjedište spremno unutar CARNET id-a potrebno je poslati zahtjev za puštanjem testnog web sjedišta škole u produkciju. Navedenim zahtjevom staro web sjedište prestaje biti dostupno, a novo web sjedište prikazuje se na domeni škole, npr. os-naziv-skole.skole.hr.

Zahtjev je potrebno poslati s e-adrese imenovanog administratora resursa škole na adresu helpdesk@carnet.hr te navesti naziv i domenu ustanove.

Kako koristiti CARNET predloške?
  1. Potrebno je detaljno proučiti ponuđene predloške na opciji “Pregledaj”.
  2. Željeni predložak učitat će se na web sjedište škole opcijom “Odaberi”.
  3. Nakon odabira predloška slijedi uređivanje i dorada školskog web sjedišta, prijenos vijesti, medija i dokumenata.
  4. Kada je novo web sjedište škole spremno potrebno je poslati zahtjev za puštanjem u produkciju nahelpdesk@carnet.hr. Zahtjev je potrebno poslati s adrese imenovanog administratora resursa te u istom navesti naziv ustanove i domenu web sjedišta ustanove.
  5. Nakon što CARNET zaprimi zahtjev arhivirat će staro web sjedište te na domeni škole prikazati Vaše novo WordPress web sjedište.

 

Video

Snimka webinara o korištenju CARNET CMS sustava

Kontakt

CARNET-ov Helpdesk

Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr