CARNET web za škole

+Otvori sve -Zatvori sve
Veličina fonta
A
A
A
Disleksija
Kontrast
Poništi izmjene

CARNET web za škole je sustav koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica kroz mrežni preglednik.

CARNET web za škole

Od 1. ožujka 2007. godine CARNET je osnovnim i srednjim školama omogućio korištenje Sustava za upravljanje sadržajem (Content Management System – CMS), u sklopu Hosting usluge za osnovne i srednje škole (HUSO), koji je razvijen i dizajniran posebno za potrebe škola.

CARNET web za škole je sustav koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica kroz mrežni preglednik. Odluči li se škola koristiti CARNET CMS-om za škole, dobit će na izbor više gotovih dizajna i predložaka te niz funkcionalnosti i kolaboracijskih alata (vijesti, forumi, ankete, html editor, RSS i dr.). Odabirom CMS-a omogućeno je efikasno korištenje mrežnim prostorom koji škola dobiva u okviru Hosting usluge, bez potrebe za velikim tehničkim predznanjem.

Trenutačno više od 1200 osnovnih i srednjih škola ima mrežne stranice izrađene u CARNET CMS-u za škole.

Sustav se temelji na Strix portalu, a za njegovo korištenje škola mora imati aktiviran HUSO korisnički račun. Mrežno se sjedište aktivira aplikacijom za administraciju HUSO korisničkih računa, pri čemu je potrebno kao opciju pod “web” izabrati CMS. Kako biste u svojoj školi aktivirali mrežno sjedište u CMS-u, morate biti administrator resursa (AR).

Korisnici

učenici
studenti
roditelji
CARNET sistem inženjeri
e-Građani
škole
ministarstva
nastavnici
profesori
znanstvenici
ostali AAI@EduHr korisnici
javnost
fakulteti i visoka učilišta
druge javne institucije

Kako postati korisnik

Korisnik CMS-a za škole može biti svaka škola u Republici Hrvatskoj koja ima aktiviran HUSO korisnički račun.
Mrežno se sjedište aktivira aplikacijom za administraciju HUSO korisničkih računa, pri čemu je potrebno kao opciju pod “web” izabrati CMS. Taj postupak može napraviti administrator resursa (AR) u školi.

Nakon što administrator aktivira mrežno sjedište, korisnici postaju i svi učenici i djelatnici škole koji imaju CARNET-ov elektronički identitet, odnosno račun u HUSO sustavu.

Pitanja i odgovori

Kako aktivirati CMS?

Kako bi se škola mogla koristiti CARNET CMS sustavom, potrebno je napraviti njegovu aktivaciju aplikacijom za administriranje na adresi http://admin.skole.hr. U izborniku s lijeve strane potrebno je odabrati “Web” te nakon toga “Web na sustavu upravljanja sadržajem”.
Nakon što se izvrši aktivacija, potrebno je pričekati nekoliko minuta kako bi mrežna stranica bila vidljiva na adresi škole.
Nakon aktivacije, u procesu administracije mrežnih stranica škole mogu sudjelovati i druge osobe koje ovlasti administrator resursa. Pogledajte i: „Tko može administrirati stranicu škole?”

Tko može administrirati stranicu škole?

Proces aktivacije CMS-a za škole u admin.skole.hr može započeti isključivo administrator resursa (AR). U kontaktu s CARNET-ovim službama podrške u vezi s CMS-om za škole preporučuje se koristiti tom ulogom.
Administrator imenika (AI) u novokreiranome mrežnom sjedištu škole u CMS-u može, ali i ne mora dobiti iste ovlasti kao administrator resursa.
U slučaju kada postoji više osoba koje trebaju moći uređivati mrežno sjedište škole u CMS-u, preporučuje se koristiti modulom Grupe za pravljenje nove grupe ovlaštenih korisnika u CMS-u.
Pogledajte i pitanje: „Mogu li učenici uređivati dio stranice škole?”

Kojim se podacima prijavljuje na administraciju?

Kako biste mogli obavljati administraciju, potrebno je prijaviti se korisničkim imenom i lozinkom koji su dodijeljeni administratoru resursa.
Ako administrator resursa nema korisničke podatke, njih mu može dodijeliti administrator imenika.

Može li se koristiti i statičkom mrežnim sjedištem i CMS-om?

Zbog načina na koji funkcionira sustav HUSO, nije se moguće koristiti statičkim i dinamičkim mrežnim sjedištem u isto vrijeme na istoj adresi (www.imeskole.skole.hr).

Kako dodati modul?

Module je moguće dodavati nakon što se prijavite na mrežnu stranicu škole kao administrator resursa.
U izborniku “Upravljanje portalom” potrebno je odabrati “Uredi stranicu” te unutar stupca na koji želite dodati modul kliknuti na strelicu prema dolje i odabrati modul koji će biti vidljiv samo na toj stranici ili na svim stranicama.

Mogu li učenici uređivati dio stranice škole?

Svi učenici koji su dodani u sustav HUSO i sinkronizirani su unutar CMS sustava škole mogu uređivati dio stranice namijenjen pojedincu.
Iznimno, ako administrator resursa dopusti nekomu učeniku administraciju cijele stranice dodjeljujući mu privilegije za administraciju, učenik može uređivati cijelu stranicu škole.

Kako obrisati poveznicu iz navigacije?

Kako biste obrisali poveznicu iz navigacije, potrebno je nakon prijave odabrati “Administracija” u izborniku “Upravljanje portalom”.
Unutar administracije s lijeve strane treba odabrati poveznicu koju želite obrisati te ga obrisati klikom na “Briši”.
Nakon što ste podesili navigaciju na način koji Vam odgovara, potrebno je s desne strane odabrati “Spremi sve promjene”.

Je li moguće postaviti vlastitu CSS datoteku?

Moguće je postaviti vlastitu CSS datoteku i izmijeniti izgled/boje mrežne stranice. Detaljne upute možete pronaći na ovoj poveznici.
Moramo napomenuti da se ‘CMS za škole’ stalno nadograđuje i optimizira, pa je moguće da se katkad primjene nazivi ID elemenata i njihovih klasa u predlošcima. U tome slučaju, ako se koristite vlastitom CSS datotekom, moguće je da nešto neće izgledati kako je prvobitno zamišljeno sve dok vlastiti CSS ponovo ne ažurirate.

Mogu li se mijenjati boje po želji?

Izgled i boje mrežnih stranica škole izrađenih unutar CMS-a određene su predloškom koji je odabran te stoga nije moguće mijenjati boje osim odabirom nekoga drugog ponuđenog predloška.

Kako učitati datoteke putem FTP-a kada se koristi CMS-om za škole?

Kada je kao tip mrežnoga sjedišta odabrano mrežno sjedište u sustavu upravljanja sadržajem (CMS-u), dodatne datoteke nije moguće učitati na poslužitelj FTP-om, nego se za to koristi modulom “Arhiva dokumenata”.

Kako napraviti sinkronizaciju s HUSO imenikom?

Prilikom prvotnoga odabira mrežnoga sjedišta baziranog na CMS-u svi korisnici koji su dodani u imenik škole,u sustavu HUSO, automatski će biti sinkronizirani s CMS-om.
Prilikom naknadna dodavanja korisnika u HUSO imenik, sinkronizacija se može izvršiti tako da se unutar “Upravljanje portalom” odabere opcija “Korisnici iz imenika”, a nakon toga gumb “Dodaj nove korisnike”.
Dodavanje novih korisnika ovisi o postavkama školske godine.

Kako postaviti novu školsku godinu?
  • prvi preduvjet je da postoje upisani učenici u HUSO imeniku za novu školsku godinu
  • potrebno je pokrenuti sinkronizaciju korisnika s imenikom (tada se iz HUSO sustava povuku novi podaci o učenicima)
  • tek tada će se u padajućem izborniku pojaviti nova školska godina.

Ako nije eksplicitno zadana tekuća godina nego ‘tekuća’, sustav će iz datuma automatski odrediti kojom se godinom koristi pa će se tako „prijelaz” na iduću godinu dogoditi 1. listopada.

Škola može, ako za to postoji potreba, prije promijeniti godinu te postaviti narednu kako bi se prije od predviđenoga (1. listopada) promijenili rasporedi i popisi razreda.

Mogu li se instalirati vlastiti moduli / moduli iz drugih CMS sustava?

Trenutačno nije moguća izrada vlastitih modula. Moduli iz različitih CMS sustava nisu međusobno kompatibilni te ih nije moguće instalirati na CARNET CMS.

Može li se CMS-om koristiti izvan prostora za škole?

Budući da se instalacija CARNET CMS-a izvršava automatski na prostoru predviđenome za škole, njegova instalacija nije moguća na drugim poslužiteljima.

Kako ispravno dodati flash video/objekt?

Ispod se nalazi tipičan prikaz „problematičnoga” flash videa koji ometa administraciju mrežne stranice te način na koji se može regulirati takvo ponašanje različitih flash objekata.

Kao što se može vidjeti, video prekriva površinu za uređivanje Static HTML modula. Da bismo izbjegli takvu situaciju, potrebno je prilikom dodavanja flash objekta kliknuti na ikonicu Flash (malo slovo f), odabrati “Svojstva” te u izborniku “Vrsta prozora” odabrati opciju “Transparent”.

Što će se dogoditi sa sadržajem stranica ako promijenim odabrani izgled?

Izgled stranica možete mijenjati neovisno o sadržaju. Bez obzira na promjenu predloška, sav sadržaj koji ste objavili na mrežnim stranicama škole, ostat će na svojemu mjestu, ali objavljen u novome odabranom vizualu.

Obrisali smo naslovnicu, što sada?

Jedna od najčešćih pogrešaka koje se događaju prilikom administracije CARNET CMS-a, prividno je brisanje naslovnice.
Isto se događa ako se postavi “Clean” izgled, koji će tada na naslovnici prikazati čistu bijelu stranicu.

Budući da je riječ o CMS-u, naslovnica nije uništena te ju je i dalje moguće administrirati ako se pristupi poveznici za administraciju, koja je u obliku:

www.imeskole.skole.hr/admin/sites?asid=1

Potrebno je postaviti izgled koji je prethodno bio odabran te će se naslovnica ponovno prikazati u željenome obliku.

Je li moguće izgubljene podatke vratiti na stranicu?

Korisnici CARNET CMS-a sami su odgovorni za sadržaj objavljen na mrežnim stranicama svoje škole, njegovo postavljanje i održavanje.
U slučaju gubitka podataka, povratak sadržaja iz sigurnosne kopije moguć je isključivo u slučajevima kada su podaci izgubljeni:

  • greškama u radu CMS sustava koje nije uzrokovao sam korisnik,
  • kao posljedica zlonamjernih sigurnosnih napada na CMS.

U svim ostalim slučajevima, povrat podataka iz sigurnosne kopije nije moguć.

Kontakt

CARNET-ov Helpdesk

Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr