preskoči na sadržaj
preskoči na sadržaj
.
Preuzmi RSS
| Objavljeno 8. 12. 2015. 11:33 | RSS

Održane četvrta i peta refleksivna radionica projekta Inspiring Science Education

U okviru projekta Inspiring Scienece Education, Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet organizirala je četvrtu i petu refleksivnu radionicu na CARNetovoj korisničkoj konferenciji u Dubrovniku.

Četvrta refleksivna radionica održala se 19. studenoga pod nazivom "Kako uspješno uvesti IKT u školu", a u radionici je aktivno sudjelovalo gotovo 60 polaznika. Predstavljena su dva primjera integracije tehnologije u školu iz perspektive ravnatelja te dva primjera iz perspektive nastavnika. Ravnatelji Fredi Glavan (OŠ "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija) i Zdenko Kobeščak (OŠ Stjepana Radića, Brestovec Orehovički) su predstavili na koji se način njihova škola nosi s novim tehnologijama i njihovom implementacijom u svakodnevni rad škole. Uz samu nabavu i održavanje opreme, poseban naglasak stavili su na neophodnost stručnog usavršavanja nastavnika kako bi se mogla očekivati adekvatna uporaba IKT-a u nastavi kao i pozitivan stav kolektiva prema uvođenju promjenama. Nastavnice Snježana Fištrović (OŠ Generalski stol) i Andrea Haramustek (OŠ Stjepana Radića, Brestovec Orehovički) su predstavile svoj primjer dobre prakse primjene novih tehnologija u nastavi koja im pomaže da nastavu učine zanimljivijom i učinkovitijom ali i pristupačnijom učenicima novih generacija. Na kraju, sudionici radionice su imali priliku podijeliti vlastita slična iskustva.

Peta refleskivna radionica održala se 20. studenoga pod nazivom "Znanost na dlanu" a u radionici je aktivno sudjelovalo gotovo 40 polaznika. Ovdje su polaznici imali priliku vidjeti primjere drugih nastavnika koji integriraju IKT u nastavu predmeta prirodnih znanosti i projekte koji doprinose lakšem shvaćanju znanstvenih koncepata uz tehnologiju. Svoje primjere dobre prakse predstavili su sljedeći nastavnici: Marijana Dragoslavić, OŠ Maria Martinolića, Mali Lošinj; Aneta Golińska, 36,6 Competence Centre (Poljska); Adrijana Leko, OŠ "dr. Franjo Tuđman" Šarengrad te Ratko Medan, Geodetska tehnička škola, Zagreb. Predstavili su vlastite primjere pedagoškog oblikovanja i iskustava nastavnog sata uz tehnologiju a posebno njeno korištenje za približavanje apstraktnih znanstvenih fenomena učenicima. Predstavili su dva projekta koja razvijaju i primjenjuju inovativne pedagoške i tehnološke modele. Ovi projekti doprinose unaprjeđenju kreativnosti učenika te razvijaju i vrednuju socijalne vještine u različitim situacijama i kontekstima učenja.

Koncept ovih dviju radionica tematski je bio vrlo sličan, a različiti primjeri dobre prakse učinili su sadržaj radionice drugačijim.

Learning café

U grupnim radovima koji su se održali u obje radionice, pod nazivom Learning café, sudionici su mogli iznijeti povratne informacije o projektu, aktivnostima i rezultatima ISE projekta što je i osnovni cilj refleskivnih radionica.

Learning café je interaktivna grupna diskusija sudionika radionice na zadane teme. Koncept se temelji na ideji da su svi sudionici aktivno uključeni u raspravu kako bi se prikupile nove ideje, identificirale prepreke te prijedlozi rješenja prepreka na koje nailaze. ISE Learning Café je svojim zadanim temama ciljao na dobivanje povratne informacije o ISE portalu, ISE scenarijima učenja, istraživačkom učenju te općenito o očekivanjima od ISE projekta. U nastavku pogledajte pitanja i rezultate diskusije.

1. ISE Portal

Je li registracija na Portal jednostavna? Je li jednostavno kreirati i priključiti se zajednicama na Portalu?

Odgovori:

  • Za neke je registracija zbunjujuća a nekima je jednostavna kao i priključivanje zajednici.
  • Smatraju da je portal spor i da bi dizajn mogao biti bolji.
  • Smeta im što se uvijek na početku otvara upitnik.
  • Zaključuju da je repozitorij alata na portalu kvalitetan.

2. ISE scenariji učenja

Koristite li postojeće scenarije učenja? Je li ih jednostavno koristiti?

Što mislite o alatu za izradu scenarija učenja (pozitivni, negativni aspekti i preporuke)?

Odgovori:

  • Neki nastavnici nisu upoznati s alatom dok se nekima alat za izradu scenarija sviđa, ali bi voljeli da je sve na hrvatskom jeziku.
  • Koristili su scenarije učenja (npr. scenarij za Eratostenov eksperiment) i smatraju ih korisnima, nadaju se da će ih i njihove kolege početi koristiti, ali naglašavaju da je jako bitna podrška nastavnicima.

3. Istraživačko učenje

Primjenjujete li istraživačko učenje u poučavanju?

Koliko je metoda istraživačkog učenja jednostavna i adekvatna za primjenu u poučavanju prirodoslovnih predmeta?

Odgovori:

  • Primjenjuju istraživačko učenje uz upotrebu tehnologije i povezuju razrednu i predmetnu nastavu.
  • Smatraju da je istraživačko učenje nužno zbog razvijanja suradničkog učenja.
  • Sviđa im se što se kod takve vrste učenja gradivo povezuje sa stvarnim situacijama
  • Smatraju da razvija kritičko razmišljanje.
  • Ovakvu vrstu učenja provode koristeći neke aplikacije i virtualne sadržaje: Planoplan, Youtube, virtualni muzeji i instituti.

4. Očekivanja od ISE projekta

Koja su Vaša inicijalna očekivanja od ISE projekta? Jesu li ispunjena?

Kakav je utjecaj na Vaš rad i profesionalni razvoj imalo sudjelovanje u ISE projektu?

Kakav je utjecaj Vaše sudjelovanje u ISE projektu i provođenje ISE aktivnosti imalo na Vaše učenike i njihovu motivaciju za prirodoslovnim predmetima?

Odgovori:

  • Inicijalna očekivanja su popularizacija znanosti, motiviraniji učenici, unaprjeđenje nastave, priključivanje ISE zajednici, pobuđivanje znatiželje kod učenika. 
  • Sudjelovanjem u ISE projektu dobili su alate i metode za obradu tema u STEM području, pozitivno osobno iskustvo  te povezivanje s drugim školama, njihovim uvjetima i načinom rada. Smatraju da je projekt dobar za stručne predmete.
  • Kod učenika su uočili veću motivaciju, i to da predmeti poput fizike i kemije postaju konkurencija TZK i ostalim predmetima.


 
podrska@raspored-sati.hr jpetric@raspored-sati.hr petra.bradara@raspored-sati.hr webmaster@raspored-sati.hr pbenko@raspored-sati.hr gmarks@raspored-sati.hr admin@donja-dubrava.hr filip.lesic@donja-dubrava.hr jkovicic@donja-dubrava.hr racunovodstvo@donja-dubrava.hr benkovic@donja-dubrava.hr anamarija.peric@donja-dubrava.hr markovic@donja-dubrava.hr hrvoje@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr info@shire.zemris.fer.hr admin@shire.zemris.fer.hr info@laold.internetsegura.pt admin@laold.internetsegura.pt http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr http://shire.zemris.fer.hr http://laold.internetsegura.pt
preskoči na navigaciju