CARNET hosting usluga za škole

+Otvori sve -Zatvori sve
Veličina fonta
A
A
A
Disleksija
Kontrast
Poništi izmjene

CARNET hosting usluga za škole

Hosting usluga za srednje i osnovne škole CARNET-ova je usluga u sklopu koje se svim školama, njihovim zaposlenicima, nastavnicima i učenicima otvara besplatan elektronički identitet, odnosno elektronička adresa u obliku ime.prezime@skole.hr te korisničko ime i lozinka.

Elektronički identitet korisnicima omogućuje pristup CARNET-ovim uslugama i servisima. Među uslugama dostupnima svim korisnicima, nakon što se škola uključi u hosting sustav, ističe se mogućnost pristupa internetu preko različitih fiksnih i mobilnih pružatelj usluga, Edutorij – arhiva digitalnih obrazovnih materijala, CARNET-ov sustav za učenje na daljinu Nikola Tesla, e-Lektire i brojne druge. Školama se na raspolaganje daje i CMS za škole, sustav za upravljanje sadržajem, koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica škola kroz mrežni preglednik.

Korisnici

učenici
studenti
roditelji
CARNET sistem inženjeri
e-Građani
škole
ministarstva
nastavnici
profesori
znanstvenici
ostali AAI@EduHr korisnici
javnost
fakulteti i visoka učilišta
druge javne institucije

Kako postati korisnik

Učenici dobivaju elektronički identitet prilikom upisa u osnovnu, odnosno srednju školu. Škole imaju svojega administratora imenika zaduženoga za otvaranje elektroničkih identiteta svim učenicima i nastavnicima. Na adresi možete saznati tko je imenovani administrator imenika u vašoj školi.

Administrator resursa informatički je obrazovana osoba zadužena za dodjeljivanje resursa krajnjim korisnicima, a može dodjeljivati samo one resurse koje je njegovoj školi na raspolaganje stavio CARNET i to samo korisnicima njegove škole.

Popis administratora resursa nalazi se na poveznici.

Preuzmite aplikaciju

Sustav se sastoji od nekoliko web aplikacija, primjerice sustava za promjenu lozinke ili administracijskog sučelja.

Pitanja i odgovori

Na koji se način mogu dobiti korisnički podaci elektroničkog identiteta u sustavu AAI@EduHr?

Svim učenicima i djelatnicima škola administrator imenika otvara korisničke račune elektroničkog identiteta u sustavu AAI@EduHr.

Škola je imenovala novog administratora imenika, koja je procedura promjene?

U Obrascu za spajanje u CARNET mrežu za osnovne i srednje škole i učeničke domove potrebno je navesti ime i prezime novog administratora imenika te obrazac ispunjen od strane škole poslati na adresu CARNET-a.

Korisniku je istekao elektronički identitet (datum isteka temeljne povezanosti je u prošlosti), na koji način se može regulirati status?

Ako je korisnik učenik osnovne ili srednje škole, administrator imenika ima ovlasti produžiti mu elektronički identitet do kraja školovanja. Djelatnicima je također moguće produžiti prava do određenog datuma u slučaju da je radni odnos ugovoren na određeno vrijeme ili se upisuje NONE u slučaju da je radni odnos ugovoren na neodređeno vrijeme. Sve te akcije obavljaju se u aplikaciji CADMIN.

Što učenici i djelatnici škola mogu koristiti putem HUSO-a?

Na Portalu za škole, u rubrici Škole s desne strane nalazi se modul “Važni dokumenti” koji sadrži popis važnih dokumenata za djelatnike i učenike škola. Među njima su i CARNET-ove usluge za nastavno osoblje, CARNET-ove usluge za učenike osnovnih škola i CARNET-ove usluge za učenike srednjih škola u kojima su navedene CARNET-ove usluge namijenjene učenicima i nastavnicima.


Administrator imenika (AI) nema podatke za pristup sustavu HUSO. Koji je postupak dobivanja potrebnih podataka?

Potrebno se obratiti CARNET-ovoj Službi za podršku korisnicima putem elektroničke pošte helpdesk@carnet.hr ili faksom na broj +385 1 6661 630 poslati zahtjev za korisničkim podacima. Nakon provjere, korisnički podaci se šalju administratoru imenika putem pošte.

Kako podesiti i koristiti webmail za čitanje i slanje elektroničke pošte?

Na Portalu za škole, u rubrici Škole s desne strane nalazi se modul “Važni dokumenti” koji sadrži popis važnih dokumenata za djelatnike i učenike škola. Jedan od njih su i Upute za korištenje CARNET Webmail sučelja u kojima je detaljno opisano kreiranje novog računa elektroničke pošte.

Koji su podaci potrebni za čitanje i slanje pošte u sustavu HUSO?

Za korištenje elektroničke pošte potreban je vaš HUSO identitet. S njim se prijavljujete u CARNET webmail sučelje, kao što je opisano u drugom odgovoru. Moguće je i postaviti vlastiti klijent (MS Outlook, Thunderbird i slične) po uputama na poveznici.

Prilikom unosa korisnika/e u sustav HUSO, sustav javlja da se korisnik/ici ne nalaze u sustavu (nije/nisu kreiran elektronički identitet/i), što učiniti?

Kako bi se ta situacija izbjegla, važno je prilikom kreiranja samog korisnika odabrati opciju “kreiraj” na kraju samog unosa. Postoji i mogućnost da ga ,u slučaju da je djelatnik već negdje radio prije , prethodna ustanova nije odjavila. Čest je problem i da korisnik prije nije radio u školi pa se i u tom slučaju treba kreirati novi korisnik.


Kako povećati prostor za web?

Potrebno je CARNET-ovoj Službi za podršku korisnicima poslati zahtjev za povećanje web prostora. U zahtjevu treba navesti točan podatak za potrebnu veličinu prostora i razlog povećanja.

Imam problem s OIB-om prilikom unosa korisnika u sustav HUSO.

Jedan od najčešćih problema je pogrešno upisan osobni identifikacijski broj – OIB ili je sama kontrolna znamenka neispravna.

Kako unutar HUSO sustava korisnici mogu promijeniti lozinku elektroničkog identiteta?

Lozinka se može promijeniti na stranici https://webmail.skole.hr (pod ostalo-> Moj korisnički račun-> lozinka) ili na stranici http://lozinka.skole.hr

Kako postaviti stranice škole na poslužitelje sustava HUSO?

Upute za postavljanje stranica pomoću nekoliko različitih FTP klijenata dostupne su na adresi http://www.skole.hr/dokumenti?dm_show_folder=534. U navedenim je uputama detaljno opisan sam postupak postavljanja stranica škole na poslužitelje sustava HUSO.

Što se upisuje za vrijednost atributa hrEduPersonExpireDate za djelatnike?

Za djelatnike koji su zaposleni do određenog datuma upisuje se točan datum isteka radnog odnosa, a za djelatnike koji su zaposleni na neodređeno vrijeme upisuje se vrijednost NONE.


 

Kontakt

Za rješavanje poteškoća povezanih s elektroničkim identitetom (neispravna korisnička oznaka ili zaporka) potrebno je obratiti se administratoru imenika ustanove ili

CARNET-ov Helpdesk

Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr