CARNET hosting usluga za škole
U sklopu CARNET-ove hosting usluge za srednje i osnovne škole (HUSO) svim zaposlenicima, nastavnicima i učenicima osnovnih i srednjih škola otvara se besplatan elektronički identitet, korisničko ime i lozinka, te elektronička adresa u obliku ime.prezime@skole.hr.
Elektronički identitet korisnicima omogućuje pristup CARNET-ovim uslugama i servisima. Među dostupnim uslugama su:
- pristup do besplatnih servisa u javnim oblacima namijenjenih nastavnicima i učenicima kao što su Microsoft Office 365 i Google Workspace for Education (potrebna je prethodna aktivacija računa za svaki javni servis i korisnici mogu aktivirati račune u oba servisa)
- CARNET webmail usluga – primanje i slanje elektroničke pošte iz sandučića u CARNET-u
- prosljeđivanje e-pošte do elektroničkih sandučića u javnim servisima (Outlook ili Gmail za skole.hr korisničke račune), prosljeđivanje e-pošte je moguće samo na jedan odabrani javni servis
- mogućnost pristupa internetu preko različitih fiksnih i mobilnih pružatelja usluga
- Edutorij – arhiva digitalnih obrazovnih materijala
- CARNET-ov sustav za učenje na daljinu Nikola Tesla
- e-Lektire i brojne druge.
Školama se na raspolaganje daje i sustav za upravljanje sadržajem web stranica škole (CMS – Content Management System) koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica škola kroz mrežni preglednik.
Korisnici
Kako postati korisnik
Učenici dobivaju elektronički identitet prilikom upisa u osnovnu, odnosno srednju školu. Škole imaju svojega administratora imenika zaduženoga za otvaranje elektroničkih identiteta svim učenicima i nastavnicima. Tko je imenovani administrator imenika u vašoj školi možete saznati ovdje.
Administrator resursa informatički je obrazovana osoba zadužena za dodjeljivanje resursa krajnjim korisnicima, a može dodjeljivati samo one resurse koje je njegovoj školi na raspolaganje stavio CARNET i to samo korisnicima njegove škole.
Popis administratora resursa nalazi se na poveznici.
Preuzmite aplikaciju
Sustav se sastoji od nekoliko web aplikacija, primjerice sustava za promjenu lozinke ili administracijskog sučelja.
Pitanja i odgovori
Svim učenicima i djelatnicima škola administrator imenika otvara korisničke račune elektroničkog identiteta u sustavu AAI@EduHr.
U Obrascu za spajanje u CARNET mrežu za osnovne i srednje škole i učeničke domove potrebno je navesti ime i prezime novog administratora imenika te obrazac ispunjen od strane škole poslati na adresu CARNET-a.
Ako je korisnik učenik osnovne ili srednje škole, administrator imenika ima ovlasti produžiti mu elektronički identitet do kraja školovanja. Djelatnicima je također moguće produžiti prava do određenog datuma u slučaju da je radni odnos ugovoren na određeno vrijeme ili se upisuje NONE u slučaju da je radni odnos ugovoren na neodređeno vrijeme. Sve te akcije obavljaju se u aplikaciji CADMIN.
Elektronički identitet korisnicima omogućuje pristup CARNET-ovim uslugama i servisima. Među dostupnim uslugama su:
- pristup do besplatnih servisa u javnim oblacima namijenjenih nastavnicima i učenicima kao što su Microsoft Office 365 i Google Workspace for Education (potrebna je prethodna aktivacija računa za svaki javni servis i korisnici mogu aktivirati račune u oba servisa)
- CARNET webmail usluga – primanje i slanje elektroničke pošte iz sandučića u CARNET-u
- prosljeđivanje e-pošte do elektroničkih sandučića u javnim servisima (Outlook ili Gmail za skole.hr korisničke račune), prosljeđivanje e-pošte je moguće samo na jedan odabrani javni servis
- mogućnost pristupa internetu preko različitih fiksnih i mobilnih pružatelja usluga
- Edutorij – arhiva digitalnih obrazovnih materijala
- CARNET-ov sustav za učenje na daljinu Nikola Tesla
- e-Lektire i brojne druge.
Školama se na raspolaganje daje i sustav za upravljanje sadržajem web stranica škole (CMS – Content Management System) koji omogućuje jednostavno postavljanje i ažuriranje mrežnih stranica škola kroz mrežni preglednik.
Potrebno se obratiti CARNET-ovoj Službi za podršku korisnicima putem elektroničke pošte helpdesk@carnet.hr. Nakon provjere, korisnički podaci se šalju administratoru imenika putem pošte.
Kreiranje novog računa elektroničke pošte detaljno je opisano u dokumentu Upute za korištenje CARNET webmail sučelja.
Za korištenje elektroničke pošte potreban je vaš HUSO identitet. S njim se prijavljujete u CARNET webmail sučelje, kao što je opisano u drugom odgovoru. Moguće je i postaviti vlastiti klijent (MS Outlook, Thunderbird i slične) po uputama na poveznici.
Kako bi se ta situacija izbjegla, važno je prilikom kreiranja samog korisnika odabrati opciju “kreiraj” na kraju samog unosa. Postoji i mogućnost da ga ,u slučaju da je djelatnik već negdje radio prije , prethodna ustanova nije odjavila. Čest je problem i da korisnik prije nije radio u školi pa se i u tom slučaju treba kreirati novi korisnik.
Potrebno je CARNET-ovoj Službi za podršku korisnicima poslati zahtjev za povećanje web prostora. U zahtjevu treba navesti točan podatak za potrebnu veličinu prostora i razlog povećanja.
Jedan od najčešćih problema je pogrešno upisan osobni identifikacijski broj – OIB ili je sama kontrolna znamenka neispravna.
Lozinka se može promijeniti na stranici https://webmail.skole.hr (pod ostalo-> Moj korisnički račun-> lozinka) ili na stranici http://lozinka.skole.hr
Upute za postavljanje stranica pomoću nekoliko različitih FTP klijenata dostupne su pod rubrikom Važni dokumenti. U navedenim je uputama detaljno opisan sam postupak postavljanja stranica škole na poslužitelje sustava HUSO.
Za djelatnike koji su zaposleni do određenog datuma upisuje se točan datum isteka radnog odnosa, a za djelatnike koji su zaposleni na neodređeno vrijeme upisuje se vrijednost NONE.
Kontakt
Za rješavanje poteškoća povezanih s elektroničkim identitetom (neispravna korisnička oznaka ili zaporka) potrebno je obratiti se administratoru imenika ustanove ili
CARNET-ov Helpdesk
Telefon: +385 1 6661 555
E-adresa: helpdesk@carnet.hr